Komunikaty PR

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

2024-04-25  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści widzimy” cieszy się ogromnym zainteresowaniem nauczycieli. Wpłynęło już prawie 600 zgłoszeń z całego kraju, a ta liczba wzrasta z każdym dniem!

Cała Polska jest „Finansoaktywna”

Z dotychczasowych zgłoszeń do programu wiadomo, że w tegorocznej misji „Podatki płacimy, korzyści widzimy” bierze udział ponad 33 tysiące uczniów szkół podstawowych z prawie 2000 klas z całej Polski, a liczba zgłoszeń wciąż rośnie. Prawie połowa z nich wpłynęła od nauczycieli matematyki, a blisko 25% lekcji o podatkach zostanie przeprowadzonych na godzinach wychowawczych.

Największym zainteresowaniem program cieszy się w województwie podkarpackim. Zajęcia o podatkach w ponad 340 klasach przeprowadzi 106 nauczycieli z tego regionu, między innymi z Rzeszowa, Przemyśla, Tarnobrzega, Jasła i Łańcuta.

Dużo zgłoszeń pojawiło się też w województwie mazowieckim, gdzie z materiałów edukacyjnych Ministerstwa Finansów skorzysta 4500 uczniów z ponad 65 szkół podstawowych, w tym w Warszawie, Radomiu, Legionowie i Otwocku.

Trzecim województwem, które najliczniej zgłosiło się do programu „Finansoaktywni” jest województwo dolnośląskie. Z tej części Polski zaangażowało się 59 nauczycieli i ponad 3800 uczniów z 280 klas w takich miejscowościach, jak Wrocław, Bolesławiec, Legnica i Jelenia Góra.

Zainteresowanie programem w pozostałych województwach również jest spore:

  • województwo małopolskie: 47 zgłoszeń, ponad 3100 uczniów ze 170 klas z placówek edukacyjnych w m.in. Krakowie, Trzebini, Lipniku i Gorlicach;
  • województwo śląskie: 46 zgłoszeń, ponad 2700 uczniów z około 150 klas, między innymi z Dąbrowy Górniczej, Bielsko-Białej, Piekar Śląskich, Katowic i Mikołowa;
  • województwo wielkopolskie: 39 zgłoszeń, prawie 2500 uczniów ze 145 klas ze szkół podstawowych w m.in. Poznaniu, Krzymowie, Kaliszu i Gnieźnie;
  • województwo lubelskie: 33 zgłoszenia, ponad 1600 uczniów z 88 klas, m.in. z Lublina, Łukowa, Kraśnika i Radzynia Podlaskiego;
  • województwo łódzkie: 28 zgłoszeń, ponad 2000 uczniów ze 100 klas, w tym z Łodzi, Wielunia, Bełchatowa i Aleksandrowa Łódzkiego;
  • województwo pomorskie: 27 zgłoszeń, prawie 1800 uczniów ze 115 klas ze szkół podstawowych w m.in. Gdańsku, Gdyni, Lęborku i Miastku;
  • województwo podlaskie: 25 zgłoszeń, ponad 1100 uczniów z 60 klas, m.in. z Białegostoku, Suwałk, Zambrowa i Hajnówki;
  • województwo warmińsko-mazurskie: 21 zgłoszeń, prawie 1500 uczniów z ponad 90 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Elblągu, Ostródzie, Lubawie i Olecku;
  • województwo zachodniopomorskie: 16 zgłoszeń, prawie 1300 uczniów z 50 klas, w tym z takich miejscowości jak Szczecin, Koszalin, Stargard i Maszewo;
  • województwo kujawsko-pomorskie: 15 zgłoszeń, prawie 1000 uczniów z ponad 50 klas z m.in. Torunia, Bydgoszczy i Inowrocławia;
  • województwo świętokrzyskie: 11 zgłoszeń, ponad 400 uczniów z ponad 20 klas, w tym ze Skarżyska-Kamiennej, Chęcin i Nowej Słupi;
  • województwo lubuskie: 9 zgłoszeń, prawie 600 uczniów z prawie 30 klas ze szkół podstawowych w m.in. Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim i Żarach;
  • województwo opolskie: 4 zgłoszenia, ponad 400 uczniów z 20 klas z placówek dydaktycznych w m.in. Opolu i Wilkowie.

O programie

Celem tegorocznej edycji programu „Finansoaktywni” jest zwiększenie świadomości młodzieży na temat znaczenia podatków w naszym życiu codziennym. Uczniowie klas V-VIII szkół podstawowych będą mieli okazję zapoznać się z różnymi rodzajami podatków oraz zrozumieć mechanizmy ich funkcjonowania. Ponadto dowiedzą się jak wpływają na kształtowanie budżetu państwa. Poprzez analizę uchwał budżetowych swoich gmin, przekonają się, że dochody z podatków mają też bezpośredni wpływ na rozwój ich lokalnych społeczności.

Jak wziąć udział w programie?

Do programu mogą zgłaszać się nauczyciele szkół podstawowych (klas V-VIII) z całej Polski. Wystarczy, że wypełnią formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie finansoaktywni.pl. Po jego przesłaniu otrzymają bezpłatny zestaw edukacyjny, który pomoże im przeprowadzić lekcje o podatkach.

Dlaczego warto zamówić zestaw?

Materiały edukacyjne powstały przy udziale specjalistów, co gwarantuje ich wysoką jakość. Są one dostosowane do potrzeb uczniów i zapewniają przystępne i zrozumiałe wyjaśnienie tematu. W zestawie dla nauczycieli można znaleźć m.in.: scenariusz lekcji, karty pracy dla uczniów, prezentację Power Point oraz quiz. Scenariusz lekcji został opracowany z uwzględnieniem wieku i poziomu wiedzy uczniów, umożliwiając jednocześnie realizację treści zgodnych z podstawą programową w obszarze wiedzy o społeczeństwie i matematyki.

Przebieg konkursu

W pierwszym etapie programu nauczyciele prowadzą lekcje w swoich klasach, wykorzystując przygotowane materiały edukacyjne, jednocześnie zachęcając uczniów do wzięcia udziału w konkursie. Następnie zespoły, składające się z maksymalnie trzech uczniów, mają za zadanie przygotować prace konkursowe, czyli krótkie filmy trwające maksymalnie 3 minuty, dotyczące zagadnień związanych z podatkami. Gotowe projekty nauczyciele będą mogli zgłaszać do 6 maja 2024 roku poprzez formularz dostępny na stronie finansoaktywni.pl. 10 zwycięskich drużyn zostanie zaproszona na dwudniową wycieczkę do Warszawy (12-13 czerwca 2024 roku), gdzie czekać będą na nich liczne atrakcje, w tym zwiedzanie stolicy oraz uroczysta gala finałowa, podczas której będą mieli okazję zaprezentować swoje prace i odebrać nagrody.

Weź udział w IX edycji Finansoaktywnych i wyrusz z nami w misję!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja BRAK ZDJĘCIA
2024-05-14 | 01:00

Czy nauka języka angielskiego może być prosta i przyjemna?

Możliwości na rynku jest wiele – od standardowych zajęć szkolnych, dodatkowych zajęć stacjonarnych, po zajęcia online. Trudność jednak pojawia się w momencie wyboru – skąd wiedzieć, które zajęcia będą
Edukacja MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
2024-05-09 | 12:15

MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia

Tylko 39 proc. menedżerów uważa, że wykładowcami w programach MBA powinna być kadra naukowa polskich uczelni. Zdecydowana większość widzi w tej roli konsultantów i
Edukacja Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
2024-05-07 | 15:52

Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?

Nie daje wytchnienia nawet nocy, zaburzając sen i powodując ciągłe niewyspanie. A dziecko staje się coraz bardziej wycofane i nieobecne.   - Wiemy, jak ważne jest wsparcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.