CEVA Logistics podsumowuje działania na rzecz CSR
Branża logistyczna przechodzi transformację - od zrównoważonego rozwoju i technologii po odporność procesów i zarządzanie zasobami ludzkimi. Częścią tej zmiany jest CEVA Logistics, w pełni zaangażowana w proces ewolucji. Postęp wymaga odpowiedzialności, a podjęte działania mierzalności. CEVA podsumowała właśnie swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) za rok 2023, dzieląc się swoimi celami i rocznymi postępami.
Misją CEVA Logistics jest łączenie ludzi, produktów i dostawców na całym świecie a firma zobowiązuje się realizować tę misję w sposób etyczny i zrównoważony. CEVA, jako część Grupy CMA CGM, przedstawia szczegółowe informacje na temat tych działań w corocznym raporcie CSR Grupy. CEVA podsumowała właśnie swoje postępy w tym obszarze, dostarczając klientom, dostawcom i partnerom odpowiednich, aktualnych informacji.
„Świat wokół nas się zmienia, a my dostosowujemy się do tych zmian. Wspólnymi siłami powinniśmy zadbać o to, aby transformacja naszej branży przełożyła się na bardziej zrównoważony model działania. Musimy szukać „lepszych sposobów” na globalny transport towarów" – mówi Mathieu Friedberg, CEO, CEVA Logistics.
„Inicjatywy CEVA na rzecz dekarbonizacji są powiązane z naszą zdolnością do innowacji i współpracy. W perspektywie krótkoterminowej, zmniejszamy ślad węglowy magazynów (34 proc. dzięki niskoemisyjnej energii elektrycznej), inwestujemy w pojazdy niskoemisyjne (trzykrotny wzrost w 2023 roku), a także przy współpracy z naszymi przewoźnikami szukamy bardziej zrównoważonych rozwiązań, które realizujemy dla naszych klientów. Doświadczenie zespołu CEVA daje mi pewność, że odniesiemy sukces”.
Działania CSR oparte na trzech filarach
Działalność CEVA w zakresie CSR odzwierciedla program całej Grupy, opierając jej zobowiązania na trzech głównych filarach: Acting for Planet, Acting for People i Acting for Fair Trade.
Acting for Planet obejmuje redukcję emisji dwutlenku węgla i zobowiązania CEVA w tym obszarze zgodne z zobowiązaniami Grupy CMA CGM - osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku. W 2023 r. ślad węglowy CEVA wyniósł 6,0 mln tCO2e, co oznacza redukcję o 200 000 ton w porównaniu z 2022 r. W raporcie wyszczególniono też dźwignie dekarbonizacji, które CEVA zastosuje w nadchodzących latach, aby osiągnąć cel zerowego poziomu emisji CO2, a także postępy firmy w każdym obszarze usług.
Acting for People opisuje aktywność CEVA w obszarze employer brandingu i zatrudnienia, której celem jest stanie się pracodawcą z wyboru. Pracodawcą, który zobowiązuje się do monitorowania obszarów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem pracowników, wszelkich świadczeń na ich rzecz oraz zaangażowania i rozwoju kariery. Jako wiodący globalny gracz logistyczny, CEVA dąży do wspierania równości, różnorodności i integracji na każdym poziomie, a raport zawiera informacje na temat programów wsparcia i innych inicjatyw promujących jeszcze większą różnorodność.
Wreszcie, trzeci filar Acting for Fair Trade dostarcza informacji na temat działalności biznesowej CEVA. Celem jest monitorowanie i zapewnienie, że wszystko to co robi CEVA odbywa się zgodnie z etyką. Pracownicy CEVA postępują zgodnie z kodeksem One CEVA, który zawiera jasne wytyczne dotyczące oczekiwań w tym obszarze i regulacji firmy. Jako globalny operator, CEVA współpracuje z wieloma podwykonawcami, informując ich o swojej karcie zrównoważonych zakupów, promując w ten sposób odpowiedzialny rozwój w całym łańcuchu dostaw.
CEVA, jako firma 3PL silnie zaangażowana w zrównoważone rozwiązania logistyczne, wykorzystuje również swoją globalną skalę, aby pomagać innym wprowadzać swoich klientów w rozwiązania niskoemisyjne i zachęcać ich do przejścia na bardziej zrównoważone łańcuchy dostaw.
„Nasz raport CSR dostarcza szczegółowych informacji na temat postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju jako zaufanego partnera klientów” – mówi Benoit Tinetti, globalny lider ds. CSR i zrównoważonego rozwoju, CEVA Logistics. „Cenimy długoletnie partnerstwa i jesteśmy przekonani, że ten poziom przejrzystości wspiera wzajemną odpowiedzialność za doskonalenie globalnego łańcucha dostaw. Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć i nadal będziemy oferować rozwiązania, które przynoszą korzyści naszym klientom, społecznościom i planecie”.
W ramach wysiłków zmierzających do zmniejszenia emisji CO2 we własnych flotach, CEVA zwiększa liczbę pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi - docelowo ma mieć 1450 pojazdów elektrycznych do 2025 roku. CEVA podjęła też zobowiązanie do korzystania wyłącznie z niskoemisyjnej energii elektrycznej w swoich magazynach do 2025 r., a wysiłki związane z efektywnością energetyczną, recyklingiem, opakowaniami wielokrotnego użytku oraz redukcją odpadów i zużycia wody dodatkowo zmniejszą wpływ działalności CEVA.
CEVA Logistics osiągnęła też duży postęp w angażowaniu i rozwoju umiejętności globalnych zespołów (ponad 110 tys. pracowników na świecie), z ukierunkowaniem na tworzenie wartości dla klientów, wsparcie społeczności lokalnych, także w ramach akcji wolontariatu, oraz prowadzenie biznesu w sposób etyczny i z poszanowaniem dla środowiska. A dbałość o bezpieczeństwo pracowników jest priorytetem w CEVA, która działa na tym polu według standardów QHSE (Quality, Health, Safety & Environment).
CEVA oferuje szeroki zakres rozwiązań, które zwiększając widoczność, zapewniają efektywne raportowanie emisji CO2. Inwestuje też w zaawansowane technologie związane z przetwarzaniem danych i sztuczną inteligencją, co zwiększa wydajność operacji (tj. rozwiązania w zakresie optymalizacji tras ukierunkowane na redukcję emisji CO2.)
Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone
Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.