Komunikaty PR

Studenci farmacji stawiają na karierę w firmie farmaceutycznej

2022-10-03  |  10:00
Kontakt

Mateusz Konwerski
LoveBrands Medical

gen. Józefa Zajączka 11/lok. C5
01-510 Warszawa
mateusz.konwerski|lovebrandsgroup.pl| |mateusz.konwerski|lovebrandsgroup.pl
+48 883 555 368
lovebrandsmedical.pl

70 proc. studentów farmacji myśli o planach zawodowych na etapie studiów. Powody dla których pozostałe 30 proc. nie przywiązuje wagi do planowania kariery to: zbyt wczesny etap studiów (64 proc. wskazań), brak rozmów na ten temat na uczelni (25 proc.), brak znajomości możliwości pracy w innych miejscach niż w aptece (19 proc.), nie przywiązywanie wagi do planowania kariery (1 proc.).1

Studenci farmacji nie mają wystarczającej liczby zajęć czy mentoringu, które pokazałyby im różne możliwości pracy po ukończeniu studiów. Oczywiście, są osoby, które same aktywnie poszukują ścieżki rozwoju, działając w organizacjach studenckich, wykorzystując możliwość udziału w wymianie zagranicznej. Warto pamiętać, że są też studenci, którzy w tych aktywnościach nie uczestniczą. Nie każdy  ma taki sam temperament i możliwości, co nie oznacza, że nie może rozwijać się na różnych polach zawodowych. Tym bardziej uczelnie powinny ułatwiać i wskazywać kierunki rozwoju - mówi Dr n. farm. Piotr Merks – Przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Farmacji.

Potrzeba więcej staży dla studentów farmacji

Aż 75 proc. ankietowanych uważa, że nie ma dobrego dostępu do staży zawodowych, a 78 proc. twierdzi, że prowadzący zajęcia na uczelniach nie informują o możliwych ścieżkach zawodowych, które można realizować po ukończeniu studiów. Ponad połowa ankietowanych (54 proc.) deklaruje, że bierze udział w nieobowiązkowych stażach zawodowych. Najczęstsze miejsce odbywania stażu to firma farmaceutyczna (67 proc.) i firma kosmetyczna (15 proc.). Pozostałe miejsca na które wskazywali studenci to apteka (7 proc.), laboratorium (7 proc.) oraz inne poniżej 4 proc.

Moja droga zawodowa była kręta i wymagała dużego poświęcenia. Zaczynałem od pracy w aptece w Polsce. Potem pracowałem jako aptekarz i naukowiec zdobywając doświadczenie w Australii i Wielkiej Brytanii. Ścieżek zawodowych w farmacji jest wiele, warto z nich korzystać, by finalnie znaleźć się w wymarzonym miejscu i roli. Cieszę się, że mogę być jednym z ekspertów tegorocznej edycji programu „Recepta na sukces”. Wciąż istnieją niezaspokojone potrzeby tj. brak wystarczającej ilości staży zawodowych. Ci młodzi ludzie chcą w nich uczestniczyć, a naszą rolą i odpowiedzialnością jest pomóc im w ich odnalezieniu i realizacji zawodowej.

Dr n. farm. Piotr Merks.

Studenci potrzebują spotkań z praktykami

Jak wynika z badania, ilość spotkań związanych z doradztwem zawodowym organizowanych w toku studiów przez uczelnie nie jest wystarczająca, na co zwróciło uwagę aż 83 proc. ankietowanych. 60 proc. studentów, bierze udział w konferencjach współorganizowanych przez firmy farmaceutyczne, co pokazuje, że są żywo zainteresowani rozwojem.

Studenci pragną spotkań z osobami, które pracują po stronie firm farmaceutycznych, dlatego staramy się angażować w organizację takich wydarzeń. To doskonała okazja do rozmowy na żywo, poznania specyfiki działalności firmy, tego jacy specjaliści są aktualnie najbardziej pożądani. To okazja do zawiązania kontaktów, co często skutkuje rozpoczęciem kariery zawodowej. Stąd pomysł, by w tegorocznej edycji programu wspierającego studentów, tematem przewodnim stała się kariera zawodowa. W ramach VIII edycji Recepty na Sukces realizujemy w tym roku streamingi z ekspertami z rynku i pracownikami naszej firmy w formie dyskusji i warsztatów. Gedeon Richter Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, prowadzi takie działania, by zainspirować i dawać praktyczne wskazówki kreowania kariery. Współpraca z tymi młodymi, zdolnymi ludźmi daje nam wszystkim ogromną satysfakcję.- mówi Joanna Galińska-Zienkiewicz – Senior HR Bussines Partner w Gedeon Richter Polska.

Teoria i praktyka to najlepsze połączenie

Studiowanie farmacji pozwala na nabycie wiedzy teoretycznej. Studenci zdobywają doświadczenie zawodowe na obowiązkowych stażach, ale również rozpoczynając pracę w firmach farmaceutycznych już podczas studiów. Tam mogą rozwijać inne istotne dla pracodawcy umiejętności. Kompetencje miękkie i wiedza teoretyczna powinny się uzupełniać. Szczególnie ważne są umiejętności współpracy w zespole, zarządzania ludźmi i projektami, a także umiejętności komunikacyjne.

Cykl warsztatów dla studentów farmacji

W ramach tegorocznej edycji programu „Recepta na Sukces” organizowanego przez Gedeon Richter, odbył się inaugurujący  warsztat na temat ścieżek kariery zawodowej dla studentów farmacji. W tym roku przewidziane są kolejne warsztaty prowadzone przez farmaceutów – praktyków, którzy wybrali różne ścieżki zawodowe, a także przez pracowników HR. Nie zabraknie miejsca na wsparcie z zakresu kreowania swojego wizerunku zawodowego w Internecie, który daje ogromne możliwości zarówno dla studentów jak i rekruterów poszukujących specjalistów. Program „Recepta na Sukces” już od ośmiu lat wspiera studentów farmacji i kierunku medycznego poprzez szereg aktywacji, które odpowiadają na aktualne potrzeby studentów farmacji i medycyny. Poprzednia edycja dedykowana była zarówno przyszłym lekarzom jak i farmaceutom, którzy zaczną pracę w nowej rzeczywistości po wejściu w życie „Ustawę o Zawodzie Farmaceuty”. Ułatwiała zrozumienie nowych wytycznych oraz warunków współpracy między lekarzem a farmaceutą w leczeniu pacjentów.

Dzięki temu, że od wielu lat badamy potrzeby studentów, wiemy, czego oczekują. Współpraca z nimi daje nam ogromną satysfakcję. Słuchamy ich głosu i wspólnie tworzymy programy wspierające, które pozwalają się rozwijać, inspirują do działania. Cieszymy się, kiedy po jakimś czasie nasze drogi krzyżują się już na polu zawodowym. Wszystkie aktywności dotyczące tegorocznej edycji programu można śledzić na profilu na Facebooku o nazwie „Recepta na Sukces” do czego bardzo zachęcam - Aleksandra Marciniak, specjalista ds. PR, inicjatorka programu Recepta na sukces.

Społeczna odpowiedzialność biznesu

W ankiecie badawczej studenci farmacji wskazywali również firmy, które w ich opinii angażują się w rozwój zawodowy przyszłych farmaceutów, tworząc programy kariery, dając możliwości odbywania płatnych staży czy wspierając grantami naukowymi. To po stronie biznesu leży dbałość o wsparcie i rozwój młodych talentów. Dynamiczny rozwój nauki wpływa bardzo mocno na zmianę podejścia pracodawców. Dobrze wykształceni naukowcy tworzą innowacje, które stają się podstawą bezpieczeństwa zdrowotnego na całym świecie. Zależy ono od przyszłych innowatorów, którzy bez wsparcia biznesu nie będą mogli odpowiednio się rozwijać.

1. Badanie „Plany kariery zawodowej studentów farmacji” zrealizowane w marcu 2022 r. na grupie 419 studentów farmacji z uczelni w całej Polsce.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.