Konferencja inaugurująca SZANSA na rozwój polskich organizacji obywatelskich
IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl
Zapraszamy do udziału w Konferencji inaugurującej projekt „SZANSA na rozwój polskich organizacji obywatelskich”. Wydarzenie odbędzie się 27 września 2022 r. za pośrednictwem platformy ZOOM.
Zaproszenie skierowane jest do osób reprezentujących organizacje obywatelskie potrzebujące wsparcia w zakresie szeroko pojętego planowania strategicznego i pragnących wypracować strategię nowoczesnej organizacji obywatelskiej z pomocą naszych ekspertów.
W projekcie planowane są m.in. indywidualne audyty uczestniczących w projekcie organizacji, a następnie – zależnie od ustaleń - zindywidualizowane szkolenia i doradztwo.
Podczas konferencji zaprezentujemy opracowany Model Strategii Nowoczesnej Organizacji Obywatelskiej oraz podstawowe elementy zestawów szkoleniowych, które planujemy już wkrótce skierować do organizacji z całej Polski.
Program wydarzenia dostępny jest na: https://linkd.pl/2uaep
Konferencja będzie okazją do poznania możliwości uzyskania wsparcia w ramach projektu dla Waszej organizacji.
Projekt sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030 umowa nr 133/III/2022.
Więcej informacji o projekcie: https://iped.pl/szansa-na-rozwoj-org-obywatelskich.html
Jak zmieniła się polska przedsiębiorczość przez 20 lat w Unii Europejskiej
Nagrody Nowego Europejskiego Bauhausu przyznane
Nowy Europejski Bauhaus znów rozkwita – Festiwal NEB wraca do Brukseli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.