Trendy w prefabrykacji betonowej
Nieustanne dywersyfikowanie portfela produkcyjnego, zmienne warunki środowiskowe, wzrost kosztów materiałów, a także globalne trendy związane ze zrównoważonym rozwojem – wyzwań stojących przed branżą budowlaną jest coraz więcej. Wszystkie one sprawiają, że firmy muszą szybko reagować na rynkowe zapotrzebowanie, a jednocześnie być innowacyjne, żeby nie pozostawać w tyle. Obecny od ponad 30 lat na polskim rynku producent prefabrykatów betonowych – firma Sienkiewicz – ma swój sposób na sukces w biznesie. Na jakie produkty obecnie stawia spółka i jakie ma plany na przyszłość?
Budownictwo naziemne i zbiorniki retencyjne to priorytety
Ostatnie miesiące były wyjątkowe dla spółki Sienkiewicz, szczególnie w kontekście projektów związanych z budownictwem naziemnym. Firma w 2023 roku z powodzeniem zrealizowała kilkadziesiąt zleceń w tym obszarze, dostarczając dla inwestycji mieszkaniowych ponad 1000 balkonów. Korzystanie z gotowych prefabrykatów balkonowych pozwoliło istotnie przyspieszyć procesy budowlane, eliminując konieczność wykonywania prac związanych z szalowaniem, zbrojeniem i betonowaniem balkonów.
Oprócz tego, biegi schodowe produkowane przez spółkę Sienkiewicz znalazły zastosowanie w wielu budynkach mieszkalnych i biurowych na terenie Warszawy i okolic. Produkty zdobyły uznanie dzięki zdolności dostosowywania wymiarów, kształtu, nośności i wytrzymałości biegów schodowych do indywidualnych potrzeb klientów.
Działalność w segmencie budownictwa naziemnego nie ogranicza się jedynie do sektorów mieszkaniowego i biurowego. Nasz zakład w Babsku umożliwia produkcję także skomplikowanych słupów i belek niezbędnych przy budowie hal przemysłowych. Firma niedługo może pochwalić się realizacją unikalnego zlecenia, znajdującego się na trasie z Warszawy do Mińska Mazowieckiego – mówi Ewa Sienkiewicz-Makowska, prokurent samoistny w firmie Sienkiewicz.
Wyjątkową realizacją było również wyprodukowanie, dostarczenie i zmontowanie zbiorników retencyjnych o łącznej pojemności ponad 6000 m3 na terenie zajezdni Annopol. Sienkiewicz zainstalował tam także zbiornik ppoż o pojemności 400 m3 z pełnym wyposażeniem. Dzięki dużym zdolnościom produkcyjnym oraz montażowym, prefabrykaty na zbiorniki zostały wyprodukowane w ciągu zaledwie dwóch miesięcy.
Firma dołożyła również swoją cegiełkę do infrastruktury autostrady A2. Wody opadowe na obwodnicy Siedlec trafiają do wyprodukowanego przez spółkę zbiornika retencyjnego o pojemności 944 m3. Nieco dalej, w kierunku granicy z Białorusią, znajduje się kolejny zbiornik o pojemności niemal 1100 m3.
Kierunek, w którym zmierza Sienkiewicz
Plany na najbliższe miesiące dla spółki Sienkiewicz obejmują znaczny wzrost sprzedaży prefabrykatów dla budownictwa naziemnego, przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji lidera w segmencie kanalizacji i retencji.
W roku 2023 podpisaliśmy łącznie blisko 70 umów na dostawę zbiorników retencyjnych i przeciwpożarowych o łącznej pojemności około 30 000 m3. Nasze zbiorniki i studnie znajdują się praktycznie w całej Polsce – pod drogami, lotniskami, stacjami kolejowymi. Wszystko wskazuje na to, że liczba zrealizowanych umów w roku bieżącym będzie jeszcze wyższa, ponieważ już w obecnej chwili ofertujemy około 20 inwestycji w zakresie dostarczenia zbiorników retencyjnych, a to tylko ułamek naszej oferty. Podobną liczbę aktywnych projektów mamy również w zakresie prefabrykatów dla budownictwa naziemnego, takich jak, balkony, schody, słupy, hale przemysłowe i logistyczne – tłumaczy Ewa Sienkiewicz-Makowska.
Podsumowując, w 2024 roku Sienkiewicz planuje dalszy rozwój w kierunku produkcji prefabrykatów dla budownictwa naziemnego oraz żelbetowych zbiorników retencyjnych. Spółka będzie także intensywnie działała w zakresie produkcji elementów kanalizacyjnych, drogowych i kolejowych. Firma, z pomocą swojego działu badawczo-rozwojowego, planuje wprowadzić do produkcji również m.in. nowe prefabrykaty dla energetyki.
Informacje o firmie
SIENKIEWICZ jest producentem prefabrykatów betonowych i żelbetowych ze 100% polskim kapitałem. Firmę wyróżnia wieloletnie doświadczenie w prefabrykacji, nastawienie na nieustanny rozwój i inwestycje w innowacje technologiczne oraz wykwalifikowana kadra, która dzięki zdobytej wiedzy zapewnia profesjonalną usługę oraz doradztwo. Asortyment produktów firmy obejmuje prefabrykaty betonowe i żelbetowe dla takich obszarów i branż, jak: kanalizacja, kolejnictwo, retencja, drogownictwo, gazownictwo, budownictwo inżynieryjne, budownictwo przemysłowe i mieszkaniowe oraz elementy nietypowe, w tym niestandardowe wzory płyt i obiektów z betonu: opracowywane według indywidualnego projektu i odlewane na zamówienie.
Nowe perspektywy na rynku budownictwa przemysłowego w Polsce
Zielone światło dla przebudowy ul. Suwak!
Plac Defilad wykorzysta wodę z drugiego obiegu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.