Komunikaty PR

OFF NA ZIELONO. ŚWIĘTY PATRYK I DNI IRLANDII W SAMYM SERCU ŁODZI

2024-03-12  |  11:00
Biuro prasowe

OFF NA ZIELONO. ŚWIĘTY PATRYK I DNI IRLANDII W SAMYM SERCU ŁODZI

Fotograficzna wyprawa do urokliwego Galway, smakowite sery z małych irlandzkich farm, tradycyjne celtyckie pierścienie Claddagh czy spotkanie z uznanym mistrzem kuchni i restauratorem, JP McMahonem – nadchodzące Dni Irlandii w OFFie to okazja, by na chwilę przenieść się na zieloną wyspę.

Przypadający w tę niedzielę Dzień Świętego Patryka, jak co roku rozświetli OFF Piotrkowska Center na zielono, a świętowany będzie w OFFie już od piątku.

 – Czerpiąc z naszych irlandzkich korzeni i kontaktów chcemy nie tylko obchodzić dzień Świętego Patryka, stymulować wymianę kulturalną czy przypominać to, co wspólne, ale też tworzyć polsko-irlandzkie mosty biznesowe – podkreśla Michał Styś, pomysłodawca OFFa, Prezes OPG  Property Professionals.

W organizację Dni Irlandii włączyli się partnerzy z Galway, położonego w zachodniej Irlandii. Historię i współczesność miasta będzie można poznać, dzięki wystawie fotograficznej złożonej ze zdjęć z dwóch, kontrastujących ze sobą kolekcji. Na pierwszą część złożą się zdjęcia ze zbiorów Irlandzkiej Biblioteki Narodowej, pochodzące z „Lawrence Collection”, stworzonej przez Williama Mervina Lawrence’a – kolekcjonera i marszanda, który swoje studio fotograficzne otworzył w Dublinie w 1865 roku.

– Choć wszystkie fotografie w jego kolekcji nosiły jego nazwisko, Lawrence nie był fotografem, ale raczej biznesmenem, który zatrudniał fotografów i pracowników ciemni czy kolorystów. W latach 1880–1910 jego firma zdominowała branżę fotograficzną i pocztówek w Irlandii. Znaczącą rolę w powstaniu kolekcji odegrał Robert French znakomity fotograf, który przez trzydzieści pięć lat zapewniał Lawrence'owi stały dopływ nowych widoków urokliwych krajobrazów, miejskich ulic, odległych miast i wiosek, zabytków i budynków użyteczności publicznej, kurortów nadmorskich i atrakcji turystycznych. Niejako przy okazji powstał wyjątkowy zapis dokumentalny – opowiada Iwona Kwiek, przygotowująca wystawę we współpracy merytorycznej z Galway City Museum, a której prace zobaczyć będzie można w drugiej części, prezentującej współczesne, tętniące życiem i kolorami Galway. Ekspozycja „This is Galway” zagości na 5 piętrze budynku Teal (wejście od ul. Roosevelta). Będzie ją można oglądać w sobotę i niedzielę w godzinach 12.00-19.00.

Już w piątek natomiast, showroom przy wejściu od strony ulicy Piotrkowskiej wypełni się organicznymi i tradycyjnymi produktami irlandzkimi, wśród których królować będą wyspiarskie sery. Co sprawia, że są wyjątkowe? Do ich produkcji, wykorzystywane jest mleko od jednego stada z jednej farmy, bardzo często wyrabiane są ręcznie, mają certyfikaty autentyczności i łatwo sprawdzić skąd pochodzą. A co najważniejsze, niewielkie stada krów są wypasane na wolnym wybiegu, dlatego smak mlecznych produktów jest niezapomniany. Produkty będą pochodziły z lokalnej firmy Sheridans Cheesemongers  i będą to, m.in. sery z farm Coolea, Cooleeney czy Durrus.

W showroomie znaleźć będzie można również irlandzkie upominki i świetnie znane  miłośnikom tradycji celtyckiej pierścienie Claddagh. Pierwsze wzmianki o nich pochodzą z 1600 roku i uważa się, że pochodzą z wioski Claddagh w Galway. Tradycję ich wytwarzania kultywuje  mieszczący się w Galway zakład jubilerski – Claddagh and Celtic Jewellery i to jego wyroby pojawią się w OFFie.

W irlandzkim sklepie, który otwarty będzie od piątku do niedzieli w godzinach 12.00 do 20.00, znajdą się też książki „The Irish Cookbook” oraz „An Alphabet of Aniar” autorstwa JP McMahona, uznanego szefa kuchni. Jego droga do gwiazdki Michelin zaczęła się od małej restauracji na zachodzie Irlandii. Dziś JP Mc Mahon jest dyrektorem kulinarnym Grupy Restauracyjnej EatGalway oraz organizatorem spotkań najlepszych szefów kuchni z całego świata. Mistrz kuchni i restaurator odwiedzi OFF,  by w niedzielę o godzinie 14.00, w czasie otwartego wykładu w siedzibie Teatru Komedii Impro w Łodzi, opowiedzieć o swojej filozofii kuchni opartej na lokalnych produktach, współpracy z lokalnymi rolnikami i dostawcami oraz o wpływach tego trendu na transformacje współczesnej kuchni irlandzkiej.

Do organizacji Dni Irlandii tradycyjnie włączają się restauratorzy z OFF Piotrkowska Center. Restauracja DOKI przygotuje tradycyjny gulasz irlandzki z baraniny tzw. IRISH STEW. Zielone dania i desery zagoszczą w menu Len & Bawełna, a Spółdzielnia serwować będzie schab irlandzki, podawany z puree szczypiorkowym, pieczonym porem i krokietem z kaszanki. Dania kuchni irlandzkiej znajdziemy też w Drukarni.

Swoje propozycje przygotowali także projektanci z OFFa. W butiku Patrycji Plesiak pojawi się jej nowa, inspirowana Irlandią kolekcja, a także stworzone przez markę ANNAplotła bransoletki z zielonego kamienia z koniczyną.

Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydent Miasta Łodzi i Patronatem Ambasady Irlandii. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Mazda na festiwalu Homo Faber 2024 Biuro prasowe
2024-05-17 | 16:00

Mazda na festiwalu Homo Faber 2024

Mazda z przyjemnością ogłasza swój udział w Homo Faber 2024 – festiwalowym święcie współczesnego rzemiosła, które odbędzie się w Wenecji we Włoszech, w dniach
Kultura Kolejny Piknik Fundacji Avalon już za dwa tygodnie!
2024-05-16 | 15:00

Kolejny Piknik Fundacji Avalon już za dwa tygodnie!

Fundacja Avalon zaprasza na wyjątkową imprezę zwieńczającą Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami - piknik w Parku Szczęśliwickim w Warszawie, który
Kultura Young Leosia ambasadorką marki Orbit® Refreshers!
2024-05-15 | 22:21

Young Leosia ambasadorką marki Orbit® Refreshers!

Artystka młodego pokolenia, która podbija szturmem polską scenę muzyczną, została twarzą marki Orbit® Refreshers. Young Leosia wspiera wizerunkowo kampanię nowości produktowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.