Komunikaty PR

Opony letnie premium na nowy sezon - eksperci Goodyear wyjaśniają dlaczego warto

2024-03-21  |  10:25
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.27 MB )

Bezpiecznie, komfortowo, ekonomicznie - jakie opony wybrać na sezon wiosenno-letni w tym roku, by podczas jazdy doświadczać wszystkich tych zalet jednocześnie? Eksperci Goodyear wskazują na korzyści płynące z inwestycji w pełne nowych technologii opony premium, które skracają drogę hamowania, mają większy przebieg i pozwalają zaoszczędzić na zużyciu paliwa.

W zależności od modelu opony letniej, różnica w długości drogi hamowania może wynosić nawet do 15 metrów na mokrej nawierzchni przy prędkości 80 km/h oraz do 7 metrów na suchej nawierzchni przy prędkości 100 km/h [1]. Zakup opony premium wiąże się oczywiście z większym wydatkiem, za to lista długoterminowych korzyści z tej inwestycji wykracza poza poprawę osiągów i komfortu jazdy.

Pokonaj dwa razy więcej kilometrów  

Niemiecki magazyn motoryzacyjny Auto Bild porównał 20 opon letnich pod względem przebiegu i sklasyfikował model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 zaliczany do segmentu premium na pierwszym miejscu z wynikiem na poziomie 63 200 km. To ponad dwukrotnie dłuższy dystans w porównaniu do modelu sklasyfikowanego na ostatnim miejscu w teście [2].   

Auto Bild porównał te produkty również pod względem kosztu pokonania dystansu 1000 km. W tej kategorii Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 okazała się najtańszą oponą z przelicznikiem 8,70 euro na 1000 km. To o około 50% mniej niż średnia cena za 1000 km siedmiu ostatnich opon w rankingu (16,14 euro) [3]. Przekłada się to na oszczędność rzędu 50% na każde przejechane 1000 km. 

Gotowa na pojazdy elektryczne

Nowoczesne, wysokiej jakości opony letnie są także zoptymalizowane pod kątem specjalnych potrzeb pojazdów elektrycznych. W rzeczywistości wszystkie opony Goodyear są zaprojektowane tak, aby nadawały się do użytku zarówno w pojazdach elektrycznych (EV), co potwierdza logo „EV Ready” na ścianie bocznej, jak i w pojazdach z tradycyjnym silnikiem spalinowym czy hybrydach.

Oznacza to, że konstrukcja opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 została przystosowana do przenoszenia zwiększonej masy i wyższego momentu obrotowego, charakterystycznych cech pojazdów elektrycznych. Natomiast jej innowacyjny wzór bieżnika redukuje hałas w kabinie [4]. Komfort jazdy poprawiają też dwie inne technologie Goodyear – SoundComfort, która pomaga zmniejszyć hałas wewnątrz samochodu o połowę (nawet o 4 dB) [4] oraz SealTech, która uszczelnia przebicia bieżnika o średnicy do 5 mm. Oba rozwiązania są dostępne w wybranych rozmiarach opony Eagle F1 Asymmetric 6.

Wielokrotnie nagradzane osiągi i technologie w tle

Unikalne właściwości Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 na drodze potwierdzają liczne nagrody. W 2023 r. Auto Bild przyznał temu produktowi tytuł „Eco-Master”, a firmie Goodyear drugi rok z rzędu tytuł „Najlepszego producenta opon letnich” [1]. Ponadto model ten triumfował w najnowszym teście Auto Bild allrad [7].

Jej mocne osiągi na drodze to zasługa najnowszych rozwiązań Goodyear, takich jak technologia Dry Contact Plus, która pomaga oponie dostosować się do stylu jazdy i wymagań pojazdu oraz poprawia osiągi na suchej nawierzchni [4]. W mokrych warunkach pogodowych technologia Wet Braking Pro, oparta na doświadczeniu Goodyeara w wyścigach, zapewnia temu modelowi większy mikrokontakt z nawierzchnią drogi, co przekłada się na lepsze prowadzenie i hamowanie [4].

 „Goodyear korzysta z ponad 125 lat doświadczenia w kształtowaniu przyszłości mobilności i opracowywaniu wiodących na rynku opon. Tego lata z dumą oferujemy jeszcze większą gamę nagradzanych opon Eagle F1 Asymmetric 6, które zapewniają wyjątkowe wrażenia z jazdy, a także dobrą wydajność i korzyści ekonomiczne niezależnie od tego, jakimi samochodami jeżdżą kierowcy,” powiedziała Sonia Leneveu, Dyrektor Marketing w Goodyear ds. opon osobowych w Europie.  

Opony zimowe latem? Duże ryzyko

Wiosną, gdy temperatury rosną, Goodyear zaleca kierowcom zmianę opon na letnie. Najnowsze testy dowodzą, że hamowanie na mokrej nawierzchni na oponach zimowych z prędkości 80 km/h i przy temperaturze 15°C wydłuża drogę hamowania o około 2 m w porównaniu z oponami letnimi [5]. Podobne zalecenia wydała niezależna niemiecka organizacja motoryzacyjna ADAC, która wskazuje, że jazda latem na  opon zimowych zwiększa ryzyko wypadków [6].

„Im wyższa temperatura, tym większa różnica w osiągach. Jazda na oponach zimowych w lecie powoduje różnice  w dynamice zachowania pojazdu, podczas gdy specyficzne mieszanki i konstrukcja stosowane w oponach letnich gwarantują optymalne tempo zużycia, co ma pozytywny wpływ na przebieg, wydajność i zrównoważone zachowanie pojazdu”, dodał Laurent Colantonio, regionalny dyrektor Goodyear ds. technologii w regionie EMEA.  

Wskazówki dotyczące konserwacji opon  

Aby skorzystać z pełnego potencjału, jaki oferują opony letnie premium, a przy okazji zaoszczędzić pieniądze, warto też zadbać o ich odpowiednią konserwację: 

  • Regularnie kontroluj stan opon, zwracając uwagę na ewentualne uszkodzenia oraz głębokość bieżnika. Zużycie opon ma znaczący wpływ na przyczepność, zwłaszcza na mokrych nawierzchniach, ponieważ zużyty bieżnik nie odprowadza wody efektywnie.
  • Kontrola ciśnienia w oponach powinna być przeprowadzana co miesiąc. Niewłaściwe ciśnienie, oprócz zwiększenia zużycia paliwa, prowadzi do szybszego zużywania się opon i, w ekstremalnych przypadkach, może być przyczyną awarii. Zaleca się ścisłe stosowanie się do zaleceń producenta odnośnie ciśnienia w oponach, które znajdują się w instrukcji obsługi pojazdu. Unikaj używania opon o indeksie nośności niższym niż zalecany.
  • O ile to możliwe, unikaj zderzeń z krawężnikami i przejazdów przez wyboje. Ponadto, wybieraj najbardziej optymalne trasy oraz zachowuj płynność jazdy, przyczyni się to do wydłużenia żywotności opon i zwiększenia efektywności paliwowej. 

****

1. AutoBild test opon letnich 2023, porównanie 50 opon letnich na hamowanie na mokrej nawierzchni przy 80 km/h, hamowanie na suchej nawierzchni przy 100 km/h, rozmiar opony 225/45R18, samochód testowy BMW serii 3. 
2. AutoBild test opon letnich 2023, porównanie 20 opon letnich pod względem przebiegu.   
3. AutoBild test opon letnich 2023, porównanie 20 opon letnich pod względem stosunku ceny do przebiegu (euro na 1000 km). 

4. W porównaniu do poprzedniego modelu.
5. Test wewnętrzny Goodyear, w których porównano drogę hamowania na mokrej nawierzchni przy prędkości 80 km/h opony letniej Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 z modelem zimowym Goodyear UltraGrip Performance 3 w temperaturze 15°C. Testowany rozmiar opony 225/45R17, samochód testowy Golf 8, Mireval 2024. 
6. https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/sicherheit/winterreifen-sommer/ 

7. Auto Bild allrad wydanie 11/2024, test 11. opon letnich 2024 w rozmiarze 235/55R19.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Samochody elektryczne nadzieją branży przewozu osób? Biuro prasowe
2024-05-27 | 01:00

Samochody elektryczne nadzieją branży przewozu osób?

Jak szacuje Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności*, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce, w 2023 roku zarejestrowano prawie 20 tysięcy
Motoryzacja Firma Clarios rozpoczyna współpracę z Atris
2024-05-27 | 01:00

Firma Clarios rozpoczyna współpracę z Atris

– Clarios, globalny lider w produkcji zaawansowanych akumulatorów, oraz szwedzki producent akumulatorów sodowo-jonowych, Altris, ogłosili podpisanie umowy
Motoryzacja BAROMETR FLOTOWY 2024: POLSKIE FLOTY SAMOCHODOWE CIĄGLE ROSNĄ, ALE ELEKTRYFIKUJĄ
2024-05-24 | 12:45

BAROMETR FLOTOWY 2024: POLSKIE FLOTY SAMOCHODOWE CIĄGLE ROSNĄ, ALE ELEKTRYFIKUJĄ

Rozbudowa polskich flot nie ustaje, szczególnie, gdy w grę wchodzą pojazdy dostawcze. Choć firmy deklarują duże zainteresowanie zelektryfikowanymi pojazdami to transformacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Tylko co 20. palacz jest w stanie samodzielnie rzucić papierosy. Dziś Światowy Dzień Bez Papierosa

Niemal co trzeci dorosły Polak przyznaje się do palenia papierosów. Ta liczba świadczy o porażce polskiej polityki zdrowotnej, w ramach której zakładano redukcję udziału palaczy w społeczeństwie do 5 proc. przed 2030 rokiem. Taki sukces zanotowała Szwecja, w której odsetek palaczy spadł w latach 2008–2023 z 15 proc. do 5,6 proc. Tymczasem wachlarz chorób wywołanych wdychaniem papierosowego dymu jest bardzo szeroki. Najgroźniejsze z nich, oprócz nowotworów, są związane z układem oddechowym i sercowo-naczyniowym jak np. żylna choroba zakrzepowo-zatorowa. 31 maja obchodzona jest 37. rocznica Światowego Dnia Bez Papierosa.

Prawo

Po wyborach wiele tematów w Komisji Europejskiej będzie kontynuowanych. Wśród nich Zielony Ład czy działania na rzecz solidarności z Ukrainą

Jest mało prawdopodobne, by po czerwcowych wyborach do europarlamentu nowa Komisja Europejska radykalnie zmieniła kierunek w wielu kluczowych tematach. Dotyczy to głównie Europejskiego Zielonego Ładu. Wśród priorytetów Brukseli, które w nowej kadencji będą z pewnością kontynuowane, wymienia się także kwestie związane z cyberbezpieczeństwem i digitalizacją na terenie Wspólnoty. W Polsce wybory do europarlamentu odbędą się w niedzielę, 9 czerwca.

Problemy społeczne

W strefach objętych konfliktem żyje 400 mln dzieci. Najtrudniejsza sytuacja jest w Strefie Gazy, gdzie w ciągu kilku miesięcy zginęło ponad 12 tys. dzieci

Według UNICEF jedno na pięć dzieci żyje w strefach objętych konfliktami lub z nich ucieka. Organizacja Narodów Zjednoczonych w latach 2005–2022 zweryfikowała ponad 315 tys. poważnych naruszeń praw dziecka na obszarach objętych konfliktem. Najtrudniejsza sytuacja panuje w Strefie Gazy, gdzie tylko w tym roku zginęło więcej dzieci niż w 2022 roku na całym świecie.  Wojna zabiera dzieciom to, co najważniejsze, czyli poczucie bezpieczeństwa i znacząco wpływa na ich rozwój – alarmuje Polska Akcja Humanitarna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.