Thales zaprezentował zaawansowane rozwiązania defence na targach MSPO w Kielcach
Thales, globalny lider branży defence, wziął udział w 31. edycji Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego (MSPO), który odbył się w dniach 5-8 września w Kielcach. Thales zaprezentował szereg rozwiązań zaimplementowanych przez największe militarne potęgi świata. Na swoim stoisku firma udostępniła modele i multimedialne wizualizacje zaawansowanych systemów technologicznych, m.in. mających wejść w skład fregat Miecznik.
Targi MSPO to jedno z najważniejszych wydarzeń branży obronnej na mapie Europy i trzecie co do wielkości targi defence po Paryżu i Londynie. W ciągu czterech dni targów kilkaset stoisk średnio co roku ogląda ok. 10 tysięcy gości. W tym roku stanowisko firmy Thales odwiedziły m.in. międzynarodowe delegacje i eksperci z Polski, Wielkiej Brytanii, Francji i Holandii.
Thales, jak co roku, zaprezentował imponujące portfolio produktowe – sprzęt i technologie wdrożone przez największe siły zbrojne świata. Wśród nich znalazły się interoperacyjne rozwiązania do zwalczania okrętów podwodnych i min, których elastyczne konfiguracje zapewniają możliwość synchronizacji i współdziałania z marynarkami wojennymi krajów sojuszniczych NATO. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przenośne systemy rakietowe STARStreak i LMM, które firma przekazała rok temu jako element wsparcia obrony powietrznej Ukrainy. STARStreak to najszybsza i jedna z najbardziej zaawansowanych rakiet ziemia-powietrze krótkiego zasięgu, w terenie osiąga prędkość 4 March, czyli ponad 3000 mil na godzinę. Po wystrzale uwalnia trzy naprowadzane laserowo pociski podwodne, które stwarzają dodatkowe możliwości uderzenia w cel. Z kolei brytyjski lekki pocisk wielozadaniowy (LMM) waży zaledwie 13 kilogramów i osiąga zasięg do 8 kilometrów. Dzięki swojej wielofunkcyjności wspiera jednostki wojskowe w obronie przed atakami powietrznymi, naziemnymi i wodnymi.
- W 2022 roku firma Thales została wybrana do wyposażenia przyszłych fregat Marynarki Wojennej RP w zintegrowany system walki TACTICOS i kompleksowy zestaw czujników. Współpracując z Konsorcjum PGZ-MIECZNIK i innymi polskimi gałęziami przemysłu, Thales przyczynia się do wzmacniania lokalnego przemysłu obronnego w Polsce. To dla nas zaszczyt, że dzieląc się naszym doświadczeniem i know-how, możemy uczestniczyć w tworzeniu ekosystemu obronnego w ramach Sojuszu Północnoatlantyckiego.” – mówi Marcin Czepiński, dyrektor Dywizji Obronnej Thales w Polsce.
Wieloletnie doświadczenie i sukcesy w realizacji kontraktów na całym świecie przyczyniły się do wyboru firmy Thales jako dostawcy technologii dla nowych okrętów Sił Zbrojnych RP oraz wyposażenia ich w zintegrowany system zarządzania walką TACTICOS. To strategiczny program dla Polski, który znacząco wzmocni i udoskonali przemysł obronny kraju, zapewniając mu ugruntowaną pozycję na arenie światowej.
- Naszym głównym celem w Polsce jest budowanie długoterminowych partnerstw strategicznych zarówno z lokalnymi firmami, jak i polskim rządem. Jesteśmy teraz w pełni zaangażowani w program Miecznik, współpracując ramię w ramię ze wszystkimi partnerami Konsorcjum w celu opracowania możliwie najlepszych rozwiązań wojskowych dla Polski. Cieszymy się, że tegoroczne MSPO przyniosło tak cenne spotkania z naszymi partnerami i klientami.” – podkreśliła Magdalena Nizik, prezes zarządu Thales Polska.
O Thales
Thales (Euronext Paris: HO) jest globalnym liderem technologicznym obsługującym rynki lotnicze, obronne oraz Digital Identity & Security. Nasze rozwiązania pomagają uczynić świat bezpieczniejszym, bardziej ekologicznym i sprzyjającym integracji.
Inwestujemy blisko 4 mld euro rocznie w badania i rozwój, napędzając innowacje w kluczowych obszarach, takich jak technologie kwantowe, architektury chmurowe, 6G i cyberbezpieczeństwo.
Grupa zatrudnia 77 000 pracowników w 68 krajach W 2022 roku osiągnęła przychody w wysokości 17,6 mld euro w 2022 r.*
* bez dywizji transportowej
Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń…
Waloryzacja to nie podwyżka. Co naprawdę negocjują firmy z sektora ochrony?
G City współtwórcą obszernego projektu-MALL CBRN
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.