Endress+Hauser fundatorem pierwszego lasu kieszonkowego
Niemal 200 metrów kwadratowych terenu, 600 sadzonek, ponad 30 różnych gatunków drzew i krzewów – centrum Wrocławia zyska nową zieloną przestrzeń, czyli pierwszy w mieście las kieszonkowy. Jest to akcja w ramach działań na rzecz ochrony środowiska, zgodna ze strategią firmy Endress+Hauser Polska, która sfinansowała projekt.
Lasy kieszonkowe zyskują popularność na całym świecie, szczególnie na obszarach zurbanizowanych. Rośliny sadzone według metody japońskiego botanika Akiry Miyawakiego tworzą charakterystyczny, wielopiętrowy układ. Tak powstaje szybko rosnący i samoregulujący się ekosystem, który odwzorowuje naturalne środowisko.
Pomysłodawcą i fundatorem pierwszego takiego przedsięwzięcia na Dolnym Śląsku jest światowy lider w dziedzinie aparatury pomiarowej, Endress+Hauser, który ma we Wrocławiu główną siedzibę swojego polskiego oddziału.
Realizacja strategii marki
Endress+Hauser poważnie traktuje swoją odpowiedzialność wobec środowiska i społeczeństwa. Kierują się tym wszyscy interesariusze marki, a w szczególności rodzina właścicieli, dla których zaangażowanie w CSR jest kluczowe w kontekście rozwoju firmy.
‒ Zrównoważony rozwój jest jedną z czterech wartości marki Endress+Hauser od ponad dziesięciu lat. Nasza strategia społecznej odpowiedzialności biznesu skupia się na tematach związanych z ochroną środowiska i edukacją ‒ mówi Maciej Sieczka, prezes polskiego oddziału Endress+Hauser. ‒ We wszystkie te obszary aktywnie włączamy się we Wrocławiu, który nas gości już od trzech dekad, stąd nasz pomysł na stworzenie lasu. To będzie wyjątkowa, zielona przestrzeń dla mieszkańców w samym centrum miasta. Jedna z nielicznych takich inicjatyw w Polsce i pierwsza sfinansowana przed podmiot, który nie jest właścicielem działki.
Zielona przestrzeń w centrum miasta
Wrocławski Zarząd Zieleni Miejskiej, który współrealizuje projekt, przygotował 600 sadzonek krzewów i drzew, a także zadbał o to, by las był w 100% organiczny – przy jego tworzeniu nie użyto torfu, plastiku, ani przemysłowych nawozów. Specyfika takiego lasu powoduje, że rośnie on prawie dwukrotnie szybciej niż ten posadzony tradycyjną metodą. W pierwszych pięciu latach las kieszonkowy pochłonie rocznie ok. 127,5 kg CO2, pozwoli także obniżyć hałas o 10 dB.
Do akcji sadzenia roślin przedstawiciele Endress+Hasuer zaprosili grupę dzieci z pobliskiej Szkoły Podstawowej nr 71. ‒ Uczniowie tej placówki to bezpośredni sąsiedzi naszego mikrolasu, dlatego zależało nam, by współtworzyli go razem z nami ‒ podkreśla Nadia Golda, Marketing Communication Manager w Endress+Hauser. ‒ Zaangażowaliśmy młodych wrocławian w proces sadzenia również po to, by poszerzyć ich wiedzę przyrodniczą i zwiększyć świadomość ekologiczną.
Endress+Hauser wspiera akcje, które są istotne dla lokalnych społeczności. Zrealizował też szereg innych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie. Wiele zakładów należących do firmy już wykorzystuje energię odnawialną, inwestuje w swoją mobilność lub zwraca uwagę na wysokie standardy efektywności energetycznej w nowych budynkach. Szwajcarska firma podpisała również zobowiązanie Net Zero, aby do 2050 roku być w pełni zeroemisyjnym przedsiębiorstwem.
Aktywiści spytają urzędników czy ich miasta są gotowe na zabójcze fale upałów.
Znana firma wsparła sprzątanie Sądecczyzny – zebrano 60 tys. litrów śmieci
Najpierw dialog społeczny, teraz Lokalny Raport Wpływu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.