„Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu”
OPEN MINDED GROUP Sp z o.o.
Fałata 2
02-534 Warszawa
pr|openmindedgroup.pl| |pr|openmindedgroup.pl
602600867
openmindedgroup.pl
5 grudnia w Sejmie odbyła się Debata o perspektywach polskiej przedsiębiorczości na lata 2024-2027. Przewodniczący Sejmowej Komisji Gospodarki - Ryszard Petru zaprosił przedstawicieli przedsiębiorców do dyskusji na temat priorytetów dla polskiej gospodarki. Business Centre Club reprezentował dr Łukasz Bernatowicz, prezes Związku Pracodawców BCC.
Łukasz Bernatowicz poruszył kwestie dialogu społecznego i dobrej legislacji. Ekspert BCC zwrócił uwagę na mocny mandat Rady Dialogu Społecznego wynikający z konstytucji RP oraz z ustawy o Radzie Dialogu Społecznego i patronatu Prezydenta RP oraz na to, że dialog ten nie odbywa się w taki sposób, w jaki przewidział ustawodawca. Bernatowicz podkreślił, że odchodzący rząd wielokrotnie lekceważył swoje obowiązki wobec partnerów społecznych oraz, że nadal brakuje konsultacji projektów ustaw, zwłaszcza kiedy idą one ścieżką legislacyjną - poselską, a nie rządową.
Oczekujemy zerwania z tymi zwyczajem i prowadzenia rzetelnych i efektywnych konsultacji z organizacjami pracodawców zwłaszcza na forum Rady Dialogu Społecznego - podsumował Łukasz Bernatowicz.
Jesteśmy w momencie zmiany. Ta zmiana to nie tylko zmiana jednego ugrupowania na drugie…Wierzę w to, że debata przyniesie wiele pomysłów z którymi będziemy mogli mierzyć się w procesie, który w sejmie się toczy. Zachęcamy do tego aby wypracować te rzeczy, które są wspólne i dobre dla nas wszystkich, niezależnie od tego gdzie przebiega linia podziału. Nie da się wyizolować świata przedsiębiorczości i biznesu i powiedzieć, że on się toczy na jakiejś innej planecie. Jesteście bardzo ważną częścią ekosystemu. Wierzę, że w przeciągu czterech lat znajdziecie przestrzeń do tego, żeby zastanawiać się nad tym jak się rozwijać, a nie jak się zwijać - mówił Marszałek Sejmu Szymon Hołownia.
Agencja Open Minded Group: pr@openmindedgroup.pl
Renta Stefanowska (BCC): renata.stefanowska@bcc.pl Łukasz Bernatowicz (BCC): lukasz.bernatowicz@bcc.pl
Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024
Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.