Ruszyły prace warszawskiej Komisji Dialogu Społecznego ds. Przedsiębiorczości.
W środę w warszawskim Centrum przedsiębiorczości odbyło się pierwsze spotkanie Komisji Dialogu
Społecznego ds. Przedsiębiorczości. Głównym zadaniem merytorycznym komisji jest współtworzenie i
konsultowanie polityki miasta w dziedzinie przedsiębiorczości. Do zadań komisji będzie należało również
opiniowanie tematów i działań dotyczących tej tematyki.
W dłuższej perspektywie celem działania komisji jest polepszenie i podwyższenie efektywności działań
kierowanych do przedsiębiorców z Warszawy. Organizacje powołujące komisję są blisko firm, dlatego są
one dla Urzędu dobrym źródłem wiedzy o potrzebach tej grupy. Podczas pierwszego posiedzenia komisji
zwrócono również uwagę na potrzebę rozwoju przedsiębiorczości nie tylko wśród osób będących aktywnych
na rynku pracy, ale także wśród młodzieży oraz seniorów.
Podczas posiedzenia wybrano również prezydium komisji, a także przyjęto regulamin. Wśród organizacji,
których przedstawiciele znaleźli się w Komisji Dialogu ds. przedsiębiorczości znalazły się Sukces Pisany
Szminką , Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Wolności Gospodarczej, Fundacja Polska
Bezgotówkowa, Fundacja ITgirls, Polska Izba Firm Szkoleniowych, Fundacja Digital University, Fundacja
FOR (Forum Obywatelskiego Rozwoju), Europejska Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Lady
Business Club.
Komisja powstała z inicjatywy warszawskich radnych w tym Anny Auksel-Sekutowicz, która również była
obecna podczas posiedzenia komisji.
Nowy Europejski Bauhaus Festiwal 2024
Łukasz Wielgosz dołączył do grupy ekspertów Ministry Agnieszki Buczyńskiej
Wybory samorządowe: KO wygra, PiS utrzyma trzy województwa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.