Komunikaty PR

Whirlpool - 25 lat współpracy dla lokalnych społeczności

2024-03-21  |  10:00
Biuro prasowe

Działania na rzecz lokalnych społeczności i wsparcie dla pracowników, to jedne z najważniejszych punktów strategii ESG Whirlpool Corporation. W tym roku mija 25 lat współpracy amerykańskiego producenta z Fundacją Habitat for Humanity Poland. Ta inicjatywa pozwala nam nie tylko wspierać najbardziej potrzebujących, ale też integrować nasze zespoły w prawdziwie szczytnym celu – komentuje Francesco Celentano, Prezes Zarządu Whirlpool Corporation. Właśnie odbyła się kolejna edycja wolontariatu.

Whirlpool Corporation i Fundacja Habitat for Humanity Poland działają wspólnie od 25 lat, co roku organizując m.in. wolontariat pracowniczy na rzecz potrzebujących. Podjęto też działania mające na celu niesienie pomocy ofiarom wojny w Ukrainie – w ramach tej inicjatywy przekazano potrzebującym ponad 300 sztuk kuchenek wolnostojących o wartości blisko pół miliona złotych. Pierwszy sprzęt już trafił za naszą wschodnią granicę. Dzięki dotychczasowej współpracy udało się wspólnie pomóc ponad 70 000 rodzinom, a wsparcie finansowe wyniosło ponad 2,3 mln euro. Firma Whirlpool przekazała w samym regionie EMEA ponad 1153 urządzeń (o łącznej wartości ponad 200 000 euro) dla osób wychodzących z pieczy zastępczej i rozpoczynających samodzielne życie.

20 marca b.r. odbyła się tegoroczna edycja wolontariatu, w ramach której pomoc otrzymali mieszkańcy Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Bytomiu. Ośrodek na co dzień zapewnia schronienie osobom uciekającym od przemocy domowej (fizycznej, psychicznej, ekonomicznej) lub w trudnej sytuacji życiowej. Większość z nich to matki z dziećmi. Placówka zapewnia pomoc osob lub rodzinom w kryzysie, udzielając pomocy psychologicznej, terapeutycznej, doradczej, interwencyjnej, socjalnej lub po prostu schronienia.

Osoby, które tam trafiają, potrzebują nie tylko profesjonalnego wsparcia, ale też miejsca, które kojarzyć się będzie z azylem bezpieczeństwa. Kilkunastu wolontariuszy z Whirlpool Corporation, wykonało niezbędne prace remontowo-budowlane, w tym m.in. odmalowano ściany i sufity, wymieniono podłogi, a także naprawiono i odświeżono meble. – W Whirlpool wiemy, jak ważne jest życie w domowym zaciszu. Te przysłowiowe cztery ściany powinny być dla nas miejscem, w którym czujemy się bezpiecznie i komfortowo, do którego wracamy z przyjemnością. Dlatego zależy nam na tym, by mieszkańcy Ośrodka Interwencji Kryzysowej mogli odnaleźć tam chociaż cząstkę takiej domowej atmosfery po to, by mogli skutecznie poradzić sobie z życiowymi perturbacjami – mówi Francesco Celentano, Whirlpool Corporation. – Jesteśmy bardzo dumni, że od wielu lat nasi pracownicy chętnie uczestniczą w działaniach wolontariackich na rzecz lokalnych społeczności i tym samym okazują Fundacji Habitat for Humanity swoje nieustające wsparcie – dodaje Celentano.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne W Polsce nie docenia się ich pracy, ale czas na zmiany Biuro prasowe
2024-05-15 | 06:12

W Polsce nie docenia się ich pracy, ale czas na zmiany

W związku z gwałtownym starzeniem się społeczeństwa opiekunowie seniorów będą niedługo pożądani na rynku pracy tak samo jak dziś księgowe, pracownicy budowlani, kierowcy czy
Problemy społeczne Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie
2024-05-13 | 01:00

Jeszcze więcej “cichych godzin” w Castoramie

Castorama wydłuża "ciche godziny" we wszystkich sklepach sieci w Polsce! Osoby wrażliwe na dźwięki, mające problemy słuchowe oraz będące się w spektrum autyzmu już od 9 maja,
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-04-25 | 15:00

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU

ZNAMY NOMINOWANYCH DO NAGRODY KORCZAKA W 2024 ROKU   W tym roku do Nagrody Korczaka wypłynęło wyjątkowo dużo zgłoszeń – 147 osoby i instytucje z całego kraju. Jak podkreśla Uczelnia Korczaka – organizator konkursu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.