Komunikaty PR

John Deere w premierowej publikacji dotyczącej ESG w strategii komunikacji firm

2023-11-08  |  01:00
Biuro prasowe
  • Na polskim rynku po raz pierwszy ukazała się przekrojowa publikacja „Odpowiedzialność społeczna a odpowiednia komunikacja. ESG w strategii komunikacji firm”.
  • To autorski projekt agencji dotrelations, który zawiera unikalną perspektywę organizacji raportujących ESG już w tym momencie. Firmy podkreślają zgodnie: rewolucja ESG musi iść w parze z ewolucją komunikacji.
  • Jednym z ekspertów, który występuje na łamach raportu, jest John Deere Polska. Lider rolnictwa od wielu lat wdraża działania na rzecz Społeczności, Ładu Korporacyjnego oraz Środowiska.

Zgodnie z nazwą raportowanie ESG dotyczy trzech obszarów: Environmental (Środowisko), Social (Społeczeństwo) oraz Governance (Ład korporacyjny). Ważne są więc działania na rzecz planety takie jak redukcja śladu węglowego, działania z obszaru społecznego, takie jak wspieranie rozwoju lokalnych społeczności oraz aktywności z zakresu ładu korporacyjnego, jak wewnętrzne działania w strukturze danej firmy.

ESG już wkrótce normą – na start w 3500 polskich firm

Dyrektywa CSRD, regulująca kwestie sprawozdawczości przedsiębiorstw w obszarach ESG, czyli w zakresie zrównoważonego rozwoju to efekt prac Unii Europejskiej, która precyzuje i standaryzuje raportowanie niefinansowe wśród wszystkich biznesów wspólnoty, stopniowo zobowiązując do tego coraz więcej firm. Od stycznia 2024 roku, obowiązek ten zacznie dotyczyć już łącznie 3500 polskich organizacji. Podstawowym założeniem raportowania ESG jest mierzalność efektów działań i informacje oparte na twardych danych. Oznacza to, że zarówno Unię Europejską, jak i odbiorców interesuje podejście data-driven, które liczbowo wykazuje postępy oraz rozwiązania stosowane przez daną firmę.

ESG docelowo obejmie niemal cały świat biznesu, generując zaangażowanie firm w troskę o dobro planety, społeczeństwa i ładu korporacyjnego. Jedną z konsekwencji zmian jest również ewolucja komunikacji firm i marek, dla których działania na rzecz Environmental, Social i Governance nie są już tylko kwestią dobrego PR-u – mówi Krzysztof Skowronek, właściciel agencji dotrelations, wydawca publikacji „Odpowiedzialność społeczna, a odpowiedzialna komunikacja. ESG w strategii komunikacji firm”.

Odpowiedzialna komunikacja może wpływać m.in. na:

  • zwiększanie świadomości o istotnych zagadnieniach np. o zmianach klimatu;
  • zmianę postaw grup społecznych np. niepalenie odpadami w piecach;
  • inicjowanie dyskusji o zmianie i adaptację do nowych standardów raportowania;
  • motywowanie do działania np. na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego;
  • sprawczość w udzielaniu wsparcia tam, gdzie jest ono potrzebne, co dobitnie było widać z chwilą wybuchu wojny w Ukrainie i koniecznością pomocy uchodźcom.

Obok John Deere w publikacji znajduje się ponad 20 eksperckich komentarzy firm na temat ESG i zrównoważonego marketingu, z różnych sektorów biznesu, w tym m.in. Carslberg, Stena Recycling, Śnieżka SA, VelvetCare, Lewiatan czy Eurocash.

John Deere od lat raportuje działania we wszystkich obszarach ESG

Marka John Deere wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i wdraża efektywne działania ze wszystkich trzech obszarów ESG. W ubiegłych latach pomagała różnym społecznościom, czego przykładem jest współpraca z United Way Worldwide i przeznaczenie 140 tys. dolarów na pomoc uchodźcom z Ukrainy. John Deere od zawsze troszczy się o dobro planety, działając w ramach obszaru Środowisko. Synergia wysoko rozwiniętego rolnictwa i działania na rzecz dobra środowiska są wpisane w jej DNA.

Rolnictwo stoi przed wieloma wyzwaniami, a zmiany pogody to tylko jedno z nich. Dlatego John Deere inwestuje ogromne środki, by stawić czoła tym problemom. Pracujemy nad trzema technologiami kształtującymi rolnictwo przyszłości: elektryfikacją, automatyzacją zmierzającą ku autonomii oraz sztuczną inteligencją. Obszary tej technologii, z którą pracujemy, skupiają się właśnie na rolnictwie precyzyjnym, ponieważ oferuje ono możliwość poprawy plonów, zarządzania finansami i wdrożenia zrównoważonego rozwoju – mówi Bartosz Białas, Marketing Manager John Deere Polska.

To właśnie te trzy technologie tworzą rdzeń identyfikacji giganta rolnictwa: skupienie na innowacji. Bazą strategii są wymienione wcześniej technologie kształtowania rolnictwa przyszłości, czyli rolnictwa precyzyjnego, którego liderem jest John Deere. Obejmują konkretne specjalizacje:

  • Elektryfikacjęskupiającą się na wykorzystaniu napędów elektrycznych, ponieważ zastąpią one silniki i hydraulikę. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest przekładnia eAutoPowr. John Deere całkowicie zastąpił elementy hydrauliczne dwoma bezszczotkowymi silnikami elektrycznymi. Przekładnia wyróżnia się nie tylko zwiększoną trwałością, ale ma również pozytywny wpływ na ogólną wydajność.
  • Automatyzacjęgwarantującą autonomię, której doskonałym przykładem jest ciągnik autonomiczny, czyli połączenie ciągnika John Deere 8R z nowoczesnymi technologiami. Autonomiczny ciągnik przyczynia się do efektywnego wyżywienia rosnącej populacji świata. Gdy maszyna pracuje, rolnik może opuścić pole i skupić się na innych zadaniach.
  • Sztuczną inteligencjęzmieniającą sposób prowadzenia oprysków. Przyczynia się do tego technologia See&Spray, dzięki której system rozpoznaje różnicę między uprawianymi roślinami a chwastami. Wykorzystuje kamery, które szybko wykrywają zielone rośliny.

Tak zakrojona strategia rozwoju innowacji oraz położenie nacisku na nowe technologie wpływa na infrastrukturę, a więc umożliwia realizację aktywności z zakresu Ładu korporacyjnego.

Współprace z uczelniami wyższymi – rozwój naukowy na rzecz dobra planety oraz rolnictwa

John Deere realizuje działania w ramach strategii międzynarodowej: więcej informacji oraz raporty z lat 2020-2022 są dostępne na stronie „Sustainability at John Deere”. Nie brakuje również aktywności na poziomie krajowym. Dlatego marka podejmuje lokalne współprace, które przynoszą korzyści polskim klientom. Jedną z nich były badania przeprowadzone z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, dotyczące wykorzystania kiszonki z kukurydzy przygotowanej w technologii długiego cięcia oraz jej wpływu na wzrost wydajności mlecznej krów.

Gospodarstwo może otrzymać nawet 1,5 l mleka więcej od jednej sztuki dziennie. Dzięki temu badaniu jasno wykazaliśmy, że kiszonka wpływa na zmniejszenie emisji metanu do atmosfery aż o 9% właśnie do tego wykorzystywane są sieczkarnie serii 8000 oraz 9000. Klient osiąga wysoką jakość sieczki, co dobrze wpływa na zdrowie zwierząt hodowlanych i przekłada się na redukcję poziomu gazów cieplarnianych – informuje Bartosz Białas.

ESG obecne w strategii komunikacji John Deere

Marka John Deere jest dla biznesu synonimem postępu, zaangażowania oraz innowacji – komunikowanie jej działań jest stałym elementem strategii. Znajduje się wśród innych marek, które w swoich branżach przodują w realizacji aktywności obszarów ESG. Świadomość znaczenia takiej komunikacji rośnie, co wykazał insight zebrany w raporcie dotrelations. 75% respondentów badania ankietowego potwierdziło, że istotne jest włączenie działań ESG w strategię komunikacji firmy, aby pracowały one na wzrost świadomości i edukację interesariuszy.

Raport „Odpowiedzialność społeczna a odpowiednia komunikacja. ESG w strategii komunikacji firm”, którego częścią stał się John Deere Polska, jest dostępny do pobrania na esg-insights.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Efektywna współpraca marki Diamant z plantatorami Biuro prasowe
2024-05-13 | 01:00

Efektywna współpraca marki Diamant z plantatorami

Doskonałej jakości cukier Diamant powstaje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To nie tylko zasługa producenta, czyli firmy Pfeifer & Langen Polska, i jego szczególnej
Rolnictwo Jak zadbać o lepsze zyski w branży ogrodniczej dzięki zabezpieczeniom?
2024-03-28 | 12:00

Jak zadbać o lepsze zyski w branży ogrodniczej dzięki zabezpieczeniom?

Rozpoczął się sezon wiosenny, który przynosi ze sobą nie tylko kolorowe kwiaty, ale także wyzwania dla branży. Niepewna pogoda i wymagająca sytuacja na rynku skłania
Rolnictwo DANONE podsumowuje rok realizacji nowej strategii zrównoważonego rozwoju
2024-02-19 | 10:00

DANONE podsumowuje rok realizacji nowej strategii zrównoważonego rozwoju

Kondycja zdrowotna społeczeństw oraz stan planety stanowią nierozerwalny związek – kierując się takim podejściem, firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrealizowała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.