Komunikaty PR

Inteligentna strategia zarządzania energią

2013-06-20  |  14:44
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR G. Miller, E. Mittelstaedt Sp. J.

Czeczota 31
02 - 607 Warszawa

22 245 28 68
www.mondaypr.pl

Prognozy mówią o podwojeniu popytu na energię do roku 2050, a niektórzy eksperci przewidują, że Internet jako sieć interakcji między maszynami będzie charakteryzował się 100-krotnie większym zapotrzebowaniem na energię niż obecna sieć interakcji między ludźmi. Każde pokolenie ludzkości boleśnie przekonuje się, że zdolność naszej planety do wytwarzania energii jest skończona – dlatego też musimy nauczyć się korzystać z niej bardziej racjonalnie i efektywnie.

 

„Teraz jest czas na ambitne rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej: w większości istniejących instalacji można przy zastosowaniu dostępnych dzisiaj ofert i technologii zaoszczędzić do 30% energii. Lokalne działania w kierunku efektywności energetycznej dają ważny efekt dźwigni: z powodu strat w sieciach przesyłowych i rozdzielczych 1KWh energii zużywanej w budynku wymaga wyprodukowania 3KWh energii, zatem na każdą jednostkę zaoszczędzoną w budynkach przypadają trzy jednostki oszczędności w produkcji!” – podkreśla Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric Polska, firmie specjalizującej się w zarządzaniu energią elektryczną. „Bardzo ważnym elementem zmian jest edukacja i dostęp do wiedzy. Xperience Efficiency jest serią eventów w różnych częściach świata, podczas których eksperci Schneider Electric na nowo definiują termin „zarządzanie energią” i w praktyce pokazują zastosowanie nowych „zielonych technologii. W spotkaniach Xperience Efficiency można również uczestniczyć wirtualnie, za pośrednictwem strony internetowej www.schneider-electric.com” – dodaje Jacek Łukaszewski.

 

Xperience Efficiency 2013 to cykl ogólnodostępnych eventów m.in. w Rosji, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Brazylii. Specjaliści Schneider Electric prezentowali technologie do zarządzania energią i podnoszenia wydajności procesów biznesowych jak również rozwiązania dedykowane użytkownikom prywatnym.  Materiały, szkolenia i prezentacje przedstawione na Xperience Efficiency 2013 dostępne są również na stronie www.schneider-electric.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Sposoby łączenia modułów fotowoltaicznych Biuro prasowe
2016-04-28 | 15:26

Sposoby łączenia modułów fotowoltaicznych

Panel fotowoltaiczny to urządzenie, którego zadaniem jest wyprodukowanie prądu. Co oczywiste, do uzyskania istotnej efektywności energetycznej niezbędne jest stworzenie instalacji
Energetyka Kontrakt EPB na kolejne prace w Elektrowni Jaworzno III
2016-04-25 | 16:45

Kontrakt EPB na kolejne prace w Elektrowni Jaworzno III

Firma Eiffage Polska Budownictwo (EPB) podpisała aneks do umowy dotyczącej budowy nowego bloku w Elektrowni Jaworzno III, którego inwestorem jest TAURON Wytwarzanie. W ramach nowego
Energetyka Sprawdź, czy twój dach nadaje się na elektrownię słoneczną
2016-04-25 | 12:00

Sprawdź, czy twój dach nadaje się na elektrownię słoneczną

Zamieszanie wokół ustawy OZE utrzymuje klimat niepewności wokół tematu odnawialnych źródeł energii. Tymczasem do inwestycji w panele słoneczne przekonuje Polaków

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Energetyka

PGNiG Termika przy pomocy ARP szuka innowacji

PGNiG Termika chce skorzystać z osiągnięć technologicznych polskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). W zorganizowanym przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA wspólnie z Agencją Rozwoju Przemysłu konkursie wybrano trzy nowatorskie projekty. Mogą one przyczynić się do usprawnienia procesów produkcji oraz zmniejszenia wpływu produkcji energii na środowisko. PGNiG Termika liczy, że rozmowy z pomysłodawcami zakończą się podpisaniem kontraktów.

Nauka

Ministerstwo Rozwoju pracuje nad programem kosmicznym. Eksploracja kosmosu wpływa na rozwój całej gospodarki

W resorcie rozwoju trwają prace nad polskim programem kosmicznym, który poza planem rozwoju tego sektora w kraju ma pomóc we wdrożeniu w gospodarce i administracji publicznej innowacyjnych rozwiązań opartych na technikach satelitarnych. Dane satelitarne wykorzystywane są w wielu sektorach. Kluczowe jest jak najszersze ich wykorzystywanie. – Zgromadzenie danych to dopiero początek procesu, dużym wyzwaniem, przed którym stoimy, jest ich udostępnianie – przekonuje podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Prawo

Sprzedaż w internecie podlega opodatkowaniu. Z fiskusem muszą się też rozliczyć blogerzy

Rośnie liczba osób w Polsce, którzy czerpią dochody z prowadzenia bloga. Oznacza to konieczność rozliczenia się z urzędem skarbowym, jednak nie zawsze konieczne jest zakładanie działalności gospodarczej. Dochody np. z wynajęcia powierzchni reklamowej można opodatkować podobnie jak dochody z tytułu najmu. Przychód należy również rozliczyć z prowadzenia e-sprzedaży, jednak tylko wówczas, gdy dana rzecz jest nowa lub sprzedaż nastąpiła przed upływem 6 miesięcy od daty jej nabycia.

Surowce

Lotos obawia się dużej zmienności na rynkach surowcowych. Ewentualnych wzrostów cen oczekuje dopiero w 2017 roku

Grupa Lotos obawia się wahań cen surowców energetycznych i oczekuje niskich cen ropy naftowej i gazu w całym 2016 roku. Ewentualne ożywienie możliwe jest dopiero w kolejnym roku. Koncern ponosi przy tym duże nakłady inwestycyjne związane z budową instalacji EFRA. Na ten cel przeznaczy ok. 2,3 mld zł. Po jej zakończeniu posiadane moce produkcyjne zwiększą się o 900 tys. ton rocznie. Jednocześnie spółka notuje bardzo dobre wyniki w segmencie upstream. W I kw. wydobywała 30 tys. baryłek ekwiwalentu ropy dziennie.

Konsument

Przybywa osób żyjących zgodnie z ideą smart living. Takie podejście deklaruje 1/5 społeczeństwa

Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy żyją zgodnie z ideą smart living. Częściej są to kobiety i osoby młode, do 34 roku życia. Smart living rozumieją jako ułatwianie sobie życia i codziennych obowiązków, korzystanie z technologii i usług zewnętrznych oraz skupianie się na tym, co robią dobrze. Na tym zjawisku korzystają firmy usługowe, e-sklepy oraz firmy oferujące sportowe i inne pozazawodowe aktywności.