Komunikaty PR

Inteligentna strategia zarządzania energią

2013-06-20  |  14:44
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR G. Miller, E. Mittelstaedt Sp. J.

Czeczota 31
02 - 607 Warszawa

22 245 28 68
www.mondaypr.pl

Prognozy mówią o podwojeniu popytu na energię do roku 2050, a niektórzy eksperci przewidują, że Internet jako sieć interakcji między maszynami będzie charakteryzował się 100-krotnie większym zapotrzebowaniem na energię niż obecna sieć interakcji między ludźmi. Każde pokolenie ludzkości boleśnie przekonuje się, że zdolność naszej planety do wytwarzania energii jest skończona – dlatego też musimy nauczyć się korzystać z niej bardziej racjonalnie i efektywnie.

 

„Teraz jest czas na ambitne rozwiązania w zakresie efektywności energetycznej: w większości istniejących instalacji można przy zastosowaniu dostępnych dzisiaj ofert i technologii zaoszczędzić do 30% energii. Lokalne działania w kierunku efektywności energetycznej dają ważny efekt dźwigni: z powodu strat w sieciach przesyłowych i rozdzielczych 1KWh energii zużywanej w budynku wymaga wyprodukowania 3KWh energii, zatem na każdą jednostkę zaoszczędzoną w budynkach przypadają trzy jednostki oszczędności w produkcji!” – podkreśla Jacek Łukaszewski, prezes Schneider Electric Polska, firmie specjalizującej się w zarządzaniu energią elektryczną. „Bardzo ważnym elementem zmian jest edukacja i dostęp do wiedzy. Xperience Efficiency jest serią eventów w różnych częściach świata, podczas których eksperci Schneider Electric na nowo definiują termin „zarządzanie energią” i w praktyce pokazują zastosowanie nowych „zielonych technologii. W spotkaniach Xperience Efficiency można również uczestniczyć wirtualnie, za pośrednictwem strony internetowej www.schneider-electric.com” – dodaje Jacek Łukaszewski.

 

Xperience Efficiency 2013 to cykl ogólnodostępnych eventów m.in. w Rosji, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Brazylii. Specjaliści Schneider Electric prezentowali technologie do zarządzania energią i podnoszenia wydajności procesów biznesowych jak również rozwiązania dedykowane użytkownikom prywatnym.  Materiały, szkolenia i prezentacje przedstawione na Xperience Efficiency 2013 dostępne są również na stronie www.schneider-electric.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2015-04-24 | 01:00

Europa potrzebuje inteligentnych miast

Smart Cities było koncepcją, o której mówiono już kilka lat temu, jednak dopiero teraz zyskuje ona ogromne znaczenie. Według danych z raportu „Miasto Przyszłości” opracowanego przez  ośrodek dialogu i analiz
Energetyka Nowa polityka energetyczna Black Red White
2015-02-24 | 14:15

Nowa polityka energetyczna Black Red White

Black Red White wdraża nową strategię, której celem jest efektywne gospodarowanie energią. Na początku br. firma przyjęła nowy plan zakładający m.in. wykorzystanie energii solarnej
Energetyka LNG dla statków i autobusów miejskich. Barter SA wchodzi na nowy
2015-02-21 | 09:20

LNG dla statków i autobusów miejskich. Barter SA wchodzi na nowy

Barter SA wykorzystuje szansę, jaką stwarza rosnący popyt na  ekologiczny napęd, jakim jest skroplony gaz ziemny.   Niskoemisyjne statki Bałtyckie wody

Kalendarium

Infrastruktura

J. Steinhoff: Rozbudowa infrastruktury konieczna dla konkurencyjnego rynku energii i gazu w UE

Udział Gazpromu w dostawach gazu do UE jest mniejszy niż jeszcze kilka lat temu, dzięki czemu rynek zyskuje na konkurencyjności. To ułatwia budowanie wspólnego rynku gazu w UE – ocenia Janusz Steinhoff, były wicepremier i minister gospodarki. Proces ten przyspieszają regulacje, które uelastyczniają rynek, ale potrzebna jest jeszcze rozbudowa infrastruktury przesyłowej. Wspólnego europejskiego podejścia wymaga także kwestia magazynowania gazu i bezpieczeństwa dostaw.

Firma

Dobre prognozy dla polskiego eksportu. Co roku spodziewany jest 5-procentowy wzrost

Produkty „made in Poland” są sprzedawane na 218 rynkach, a przychody z eksportu uzyskuje 60 tys. polskich firm – wynika z badania Grant Thornton. Rola sprzedaży zagranicznej w polskiej gospodarce będzie rosnąć. Eksperci szacują, że w kolejnych latach dynamika wzrostu wyniesie ponad 5 proc. Potrzebne jest jednak większe zróżnicowanie rynków zbytu, które pozwoli osiągać wyższe marże.

IT i technologie

Internet rzeczy za kilka lat zrewolucjonizuje większość branż. To szansa na rozwój technologiczny Europy

Internet rzeczy to szansa dla Europy na dogonienie najbardziej rozwiniętych technologicznie gospodarek świata. Jak ocenia Fujitsu, jeden z czołowych międzynarodowych koncernów specjalizujących się w nowych technologiach, połączenie w sieć działających na całym świecie urządzeń będzie przełomem o rewolucyjnym znaczeniu dla każdej branży. Działalność Fujitsu w dużej mierze oparta jest o badania i rozwój, na które trafia 4,5 proc. rocznego obrotu firmy. Prace nad innowacyjnością prowadzone są również w polskim oddziale.

Giełda

ATM Grupa rozważa wprowadzenie na GPW swojej spółki Aidem Media. Koncern uruchomił nową produkcję dla Telewizji Puls

Koncern medialny ATM Grupa rozważa upublicznienie swojej spółki Aidem Media, produkującej aplikacje mobilne, jednak nie wcześniej niż w 2016 roku. Grupa nie planuje w najbliższym czasie akwizycji, dlatego chce przeznaczyć na dywidendę 70 proc. ubiegłorocznego zysku, który wzrósł w stosunku do 2013 roku blisko trzykrotnie. ATM Grupa w 2015 roku będzie prowadzić projekty głównie dla Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat oraz Telewizji Puls.

Sport

Za niespełna miesiąc rusza Shell Eco-Marathon Europe 2015. Studenci sprawdzą, jak daleko da się pojechać na 1 litrze paliwa

Cel to przejechać możliwie najdłuższy dystans 1 litrze paliwa lub 1 kWh. Za niespełna miesiąc, 21 maja, rusza w Rotterdamie Shell Eco-Marathon Europe 2015. Wystartuje 200 drużyn, w tym 11 z Polski.