Kalendarium

27 maja
Kalendarium
Konferencja: 10:30
Miejsce: Villa Foksal, ul. Foksal 3/5, Warszawa
Kontakt:
Imię i nazwisko: Katarzyna Koper
Funkcja: Akredytacja dla mediów
Telefon: +48 515 114 487
E-mail: katarzyna.koper|mslgroup.com| |katarzyna.koper|mslgroup.com

Spotkanie prasowe oraz debata: Kobiety z zaawansowanym rakiem piersi. Czas to pieniądze, których nie ma.

Zapraszamy
Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Onkologiczna Osób Młodych - Alivia, Federacja Stowarzyszeń Amazonki oraz Fundacja Rak’n’Roll serdecznie zapraszają na debatę ekspercką diagnozującą obecną sytuację w leczeniu zaawansowanego raka piersi w Polsce.

Informacje ogólne

Zaawansowany rak piersi jest nieuleczalny. Oznacza to, że pacjentki cierpiące na tę postać nowotworu mogą walczyć jedynie o wydłużenie życia oraz o poprawę jego jakości, natomiast nie mają szansy na pełne wyzdrowienie. To walka z czasem i o dostęp do pogłębionej diagnostyki oraz innowacyjnych terapii.


Kto jest ich sojusznikiem w tej walce? Czy jest nim obowiązujący od 1 stycznia br. system? W jakim stopniu uwzględnia on potrzeby kobiet z zaawansowanym rakiem piersi? Jakie możliwości daje lekarzom i co o nim sądzą same pacjentki?
Na te oraz inne pytania spróbują odpowiedzieć uczestnicy spotkania:


Część I: Wystąpienia:

  •  lek. med. Krzysztof Łanda, „Sytuacja kobiet z zaawansowanym rakiem piersi po 1 stycznia 2015 w Polsce. Zmiany, problemy, absurdy”
  •  prof. dr hab. n med. Piotr J. Wysocki oraz lek. med. Małgorzata Talerczyk, „Pacjentki z zaawansowanym rakiem piersi – kobiety coraz bardziej niewidoczne? Perspektywa onkologa” (transmisja na żywo)


Cześć II: Debata z udziałem:

  •  Elżbiety Kozik, Stowarzyszenie „Polskie Amazonki Ruch Społeczny”
  •  Agaty Polińskiej, Fundacja Onkologiczna Osób Młodych „Alivia”
  •  dr n. med. Agnieszki Jagiełło-Gruszfeld, Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie
  •  lek. med. Krzysztofa Łandy, Fundacja Watch Health Care'

 

Prowadzenie: Justyna Dżbik-Kluge

W trakcie spotkania zostanie zainaugurowana kampania pt. „6 miesięcy. Żyć czy umierać?”