Komunikaty PR

Samorządy oszczędzają miliony złotych na zakupie taniej energii

2014-12-10  |  15:58
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Myczko
Media Forum

Goraszewska
02-910 Warszawa

(22) 842 16 10
mediaforum.pl

Konkurencja na rynku sprzedaży energii sprzyja oszczędnościom w sektorze publicznym. Pozwala im na stawianie restrykcyjnych wymagań w przetargach na zakup prądu lub paliwa gazowego. Najbardziej elastyczni sprzedawcy energii dostosowują się do warunków, oferując rozwiązania,  które pozwalają  samorządom obniżyć koszty energii nawet o 40 proc.

Najlepszym przykładem jest tutaj grupa zakupowa NORDA z Pomorza. Podpisana 26 listopada umowa  z dwoma sprzedawcami energii elektrycznej  - Energią dla Firm i Eneą - pozwoli w przyszłym roku Gdyni i samorządom partnerskim z całego Pomorza na oszczędności rzędu 9 mln zł - w tym ponad 8 mln na dostawę prądu do budynków, realizowaną przez Energię dla Firm. Grupowy zakup energii na Pomorzu jest jedną z pierwszych takich inicjatyw w Polsce. Inicjatorzy dają przykład na to, jak duże pieniądze może przynieść samorządom decyzja o zmianie sprzedawcy energii.

- Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym przez nas w sferze operacyjnej i produktowej, możemy zaproponować podmiotom administracji publicznej znaczne oszczędności – mówi  Piotr Ostaszewski, Prezes Energii dla Firm. - Nasze kolejne sukcesy dowodzą, że mniejszy sprzedawca energii elektrycznej może z powodzeniem walczyć o klienta z sektora publicznego.

Możliwości zwiększenia wartości wpływów budżetowych związanych z obniżeniem opłat za energię elektryczną, widzą nie tylko tak duże miasta, jak Gdynia, czy Szczecin. Pieniędzy w tym obszarze szukała również np. gmina Krasne, czy Radom. Ten ostatni na podpisanej w zeszłym roku umowie z Energią dla Firm zaoszczędzi ponad 7 mln zł przez 2 lata.

Dzięki wprowadzeniu regulacji zmierzających do uwolnienia rynku cen gazu w Polsce, rozszerzyło się spektrum możliwości ofertowych zarówno dla sprzedawców, jak i odbiorców niebieskiego paliwa. Większość jednostek budżetowych wiąże umowa z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem, które jest zarówno dostawcą jak i sprzedawcą gazu. W tym momencie obserwuje się stopniowe otwieranie instytucji publicznych na nowych dostawców paliwa gazowego.

- Decyzja URE o publicznej sprzedaży gazu ziemnego na giełdzie towarowej umożliwia stworzenie warunków konkurencji na tym rynku, której beneficjentem są również instytucje publiczne. Wzrastające ceny gazu powodują, że samorządy szukają alternatyw dla droższych dostawców – tłumaczy prezes Piotr Ostaszewski. –Naszymi klientami jest m. in. gmina Pszczyna, ale także samodzielne jednostki, jak Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, czy Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Liczymy, że dalsze zmiany na rynku gazu pozwolą nam uelastycznić portfel usług, dzięki czemu będziemy mogli wychodzić naprzeciw oczekiwaniom podmiotów administracji publicznej z jeszcze korzystniejszymi ofertami.

Sytuacja na rynku sprzedaży gazu jest niezwykle dynamiczna. Jak podaje Urząd Regulacji Energetyki, do końca III kw. 2014 r. odnotowano 2 011 zmian sprzedawcy gazu, podczas gdy do końca ub. roku było ich tylko 429. Coraz większą część klientów dokonujących zmiany sprzedawcy gazu stanowią tutaj instytucje publiczne. Przewiduje się, że ich liczba znacznie wzrośnie w przyszłym roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2016-06-29 | 01:00

Co Brexit oznacza dla polskiego sektora energetycznego?

Wynik referendum w Wielkiej Brytanii odbił się szerokim echem na całym świecie. O skutkach tej decyzji rozmawia się w kontekście obecności Polaków na wyspach, wpływu na krajową gospodarkę i pogorszenia się wskaźników
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2016-06-13 | 01:00

Energy Match z energią na miarę potrzeb Twojej firmy

Energy Match z energią na miarę potrzeb Twojej firmy   W czasach, gdy koszty stałe działalności nie przestają rosnąć większość przedsiębiorców aktywnie poszukuje rozwiązań pozwalających na ich ograniczenie. Z
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2016-06-02 | 09:45

Warszawskie Dni Energii

Efektywność energetyczna, ochrona klimatu oraz zrównoważony rozwój to główne zagadnienia tegorocznych Warszawskich Dni Energii. Piknik naukowo-informacyjny pod patronatem Komisji Europejskiej obędzie się 5 czerwca w

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Farmacja

Branża farmaceutyczna przoduje w innowacjach. Wydatki na ich opracowanie rosną

Innowacje w firmach farmaceutycznych są kluczem – przekonuje Gerd Maass z Roche. Dlatego branża ta przoduje w wydatkach na badania i rozwój. Jak wynika z danych Infarmy, w Europie innowacyjne firmy farmaceutyczne przeznaczają na ten cel ponad 15 proc. swoich przychodów netto. Innowacje to nie tylko praca nad nowymi lekami, lecz także telemedycyna i bioinformatyka. Rośnie też rola działów IT w pracach badawczo-rozwojowych.

Firma

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy. Zmiany w przepisach podnoszą rangę dokumentów i podpisów elektronicznych

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów będzie teraz łatwiejsze. Od 1 lipca zacznie obowiązywać unijne rozporządzenie eIDAS ws. uznawania elektronicznych podpisów, a od 8 września do Kodeksu cywilnego zostanie wprowadzona forma elektroniczna czynności prawnej obok formy pisemnej.

Motoryzacja

Tradycyjna etykieta biznesowa jednym ze źródeł sukcesu japońskich firm. Bez jej znajomości niemożliwe jest nawiązanie relacji handlowych w Japonii

Nieznajomość etykiety biznesowej może zniweczyć szansę na nawiązanie współpracy z japońskim przedsiębiorstwem. Przestrzeganie tradycyjnych norm zachowań jest niezwykle istotne w firmach w Japonii. Łączą one nowoczesny sposób produkcji z tradycyjnym systemem zarządzania, bazującym na poszanowaniu współpracowników i możliwości ich samorozwoju.

Budownictwo

Na fali rekordów sprzedaży wyniki deweloperów mieszkaniowych będą coraz lepsze

Sprzedaż deweloperów mieszkaniowych utrzymuje się na rekordowych poziomach, dlatego najbliższe lata powinny przynieść bardzo dobre wyniki giełdowych reprezentantów tej branży – uważa Mateusz Mucha z DM Navigator. Jego zdaniem popyt na lokale napędzają tanie kredyty hipoteczne, a także zakupy gotówkowe i inwestycyjne. Eksperci uważają, że poważnych czynników ryzyka na razie nie widać.

Handel

Branża modowa stawia na franczyzę. Większą popularnością ten format cieszy się tylko w sektorach gastronomicznym i spożywczym

Franczyza jest głównym formatem rozwoju branży gastronomicznej i spożywczej. Do tych dwóch gałęzi dołączył również sektor odzieżowy. Taka forma współpracy ogranicza ryzyko finansowe po stronie franczyzobiorcy i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Na franczyzę stawia m.in. marka Quiosque. Sieć liczy dziś blisko 130 sklepów, z czego około 60 proc. prowadzonych jest w tej formule.

Sport

Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media rośnie. Internauci prześcigają się w komentarzach i memach na temat kadrowiczów. Najwięcej emocji, a co za tym idzie – interakcji w social mediach podczas tegorocznych rozgrywek budzą Błaszczykowski, Fabiański i Milik.