Komunikaty PR

Currency One - nowy gracz na rynku walutowym

2013-09-13  |  12:04
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Moszko-Stachowska
InternetowyKantor.pl Walutomat.pl

Szyperska 14
61-754 Poznań

+48 508 620 251
www.internetowykantor.pl

InternetowyKantor.pl SA oraz Revelco Sp. z o.o., operator Walutomat.pl, oficjalnie stały się jedną firmą – Currency One SA. Nowa spółka ma według szacunków właścicieli 50-procentowy udział w wartym ok. 20 mld zł rocznie rynku wymiany walut online.

Połączenie pierwszego w Polsce e-kantoru – serwisu InternetowyKantor.pl oraz pierwszej społecznościowej platformy wymiany walut – Walutomat.pl oficjalnie zapowiadane było już w maju, kiedy to właścicielem obu platform została spółka GTML sp. z o.o. Od 2 września 2013 nastąpiło oficjalne połączenie operatorów serwisów w jedną spółkę – Currency One SA.

W związku z połączeniem nastąpiła formalna zmiana operatora. Właściciele zapowiadają, że oba serwisy będą rozwijane pod obecnymi domenami. - Połączenie spółek wzmacnia naszą stabilność finansową oraz daje synergię w istotnych dla rozwoju obszarach. Niewątpliwie wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa klientów, zapewnia wysoką jakość usług, ale również stwarza nowe możliwości dla serwisów. Chcemy umacniać pozycję lidera branży i rozwijać się wykorzystując know-how oraz wspólny kapitał finansowy – mówi Michał Czekalski, członek zarządu Currency One SA.

Currency One obejmie swoim zasięgiem około 50 proc. rynku wymiany walut online. Szacuje się, że w 2012 roku rynek osiągnął wartość 10 miliardów złotych, a w 2013 roku podwoi sumę obrotów. Walutomat wymienił w 2012 roku 3,3 mld zł, a InternetowyKantor.pl – 1,8 mld zł. Pozostali liczący się gracze na tym rynku osiągnęli wspólnie obroty na poziomie 5 mld zł.

Rynek wymiany walut przez internet rozwija się w Polsce od końca 2009 roku wraz ze startem Walutomatu. Pierwszy e-kantor powstał w kwietniu 2010r. Aktualnie funkcjonuje prawie 40 kantorów w sieci. Z ich usług korzysta ponad 300 tys. osób i firm, kredytobiorców, pracujących za granicą i wyjeżdżających na wakacje. 180 tys. z nich obsługuje Currency One.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Finanse na żywo w najnowszym projekcie kontentowym Comperia.pl Biuro prasowe
2015-07-24 | 14:10

Finanse na żywo w najnowszym projekcie kontentowym Comperia.pl

Comperia.pl jako pierwsza w Polsce porównywarka wdrożyła na swoich stronach zupełnie nowe narzędzie, dzięki któremu obok obszernych analiz oraz rankingów prezentuje w
Finanse Nowa odsłona Finansowo.pl
2015-07-23 | 11:00

Nowa odsłona Finansowo.pl

Pożyczanie społecznościowe nigdy dotąd nie było tak proste i bezpieczne, czyli zmiany na Finansowo.pl Działający od 7 lat serwis internetowy Finansowo.pl, umożliwiający zawieranie
Finanse Zarząd Grodna rekomenduje wypłatę dywidendy w wysokości 0,12 złotego za akcję
2015-07-23 | 09:00

Zarząd Grodna rekomenduje wypłatę dywidendy w wysokości 0,12 złotego za akcję

Warszawa, 23 lipca 2015 r. Informacja prasowa   ZARZĄD GRODNA REKOMENDUJE WYPŁATĘ DYWIDENDY W WYSOKOŚCI 0,12 ZŁOTEGO ZA AKCJĘ   Zarząd firmy Grodno SA, jeden z

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Prawo

Pracownik powinien sprawdzać, czy pracodawca odprowadza składki do ZUS. Może to robić regularnie przez internet

Każdy ubezpieczony powinien regularnie sprawdzać swoje konto w ZUS. Przez Platformę Usług Elektronicznych można to robić na bieżąco. ZUS umożliwia sprawdzenie, czy pracodawca odprowadza składki, ile środków zostało zgromadzonych na koncie i jaka ich część trafiła do OFE. W ten sposób łatwo można sprawdzić prognozowaną emeryturę. Osoby, które nie założyły jeszcze konta na PUE, o swoich składkach dowiedzą się z listów o stanie konta ubezpieczonego, których wysyłkę ZUS rozpoczął w czerwcu. Listy dotrą do 16 mln osób.

Bankowość

Polacy mają coraz więcej długów. Najwięcej jest zadłużeń w wysokości od 1 do 10 tys. zł

Na koniec II kwartału 2015 roku w Rejestrze Dłużników ERIF Biura Informacji Gospodarczej było ponad 2,7 mln spraw o łącznej wartości 13,1 mld zł. W porównaniu z I kwartałem 2015 roku zarówno liczba spraw, jak i ich wartość wzrosły o 8%. W Rejestrze przeważają jednak niewielkie zadłużenia konsumentów w wysokości do 3 tys. zł. Dynamicznie rośnie także liczba informacji pozytywnych o osobach, które terminowo opłacają swoje zobowiązania.

Zdrowie

LUX MED inwestuje w rozwój zaplecza onkologicznego. To obszar niedoinwestowany w polskiej służbie zdrowia

Grupa LUX MED chce dalej zwiększać swoje zaplecze onkologiczne. Po przejęciu 80 proc. udziałów w spółce Magodent, a wraz z nimi dwóch szpitali i ambulatoryjnej placówki onkologicznej, grupa będzie mogła zaoferować pełne leczenie pacjentów z nowotworami: od podstawowej opieki, czyli wykrycia symptomów choroby nowotworowej, przez diagnostykę i leczenie, aż po opiekę po jego zakończeniu. Onkologia to dziedzina, w której pacjentów szybko przybywa, a nakłady są niewystarczające.

Rynki zagraniczne

Instytut Badań Rynku Konsumpcji i Koniunktur: Polskim firmom brakuje kapitału. Wsparcie dla MŚP głównie w sferze deklaracji

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne nie są w stanie skompensować niewielkich nakładów inwestycyjnych polskich firm. Jednocześnie nadmierne uzależnienie od zagranicznego kapitału może zdestabilizować gospodarkę, dlatego potrzebne jest silniejsze wsparcie sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Jak wynika z analiz MFW, niska aktywność inwestycyjna firm to problem praktycznie wszystkich gospodarek rozwiniętych, dlatego tym większe znaczenie mają działania ukierunkowane na pobudzenie popytu krajowego.

Motoryzacja

Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż o 10-15 proc. rocznie. Już jesienią i w przyszłym roku premiery nowych modeli o zupełnie innej stylistyce

Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż samochodów o 10-15 proc. rocznie. Zamierza się koncentrować na autach typu SUV, crossover oraz pick-up. Koncern wymienia istniejącą gamę modeli. Jeszcze w tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Outlander w zmienionej stylistyce. Design następnych modeli – Mitsubishi L200, a w szczególności ASX, które zadebiutują w tym i w przyszłym roku, pokaże zupełnie nowe stylistyczne oblicze Mitsubishi.