Komunikaty PR

Currency One - nowy gracz na rynku walutowym

2013-09-13  |  12:04
Komunikaty PR
Kontakt

Katarzyna Moszko-Stachowska
InternetowyKantor.pl Walutomat.pl

Szyperska 14
61-754 Poznań

+48 508 620 251
www.internetowykantor.pl

InternetowyKantor.pl SA oraz Revelco Sp. z o.o., operator Walutomat.pl, oficjalnie stały się jedną firmą – Currency One SA. Nowa spółka ma według szacunków właścicieli 50-procentowy udział w wartym ok. 20 mld zł rocznie rynku wymiany walut online.

Połączenie pierwszego w Polsce e-kantoru – serwisu InternetowyKantor.pl oraz pierwszej społecznościowej platformy wymiany walut – Walutomat.pl oficjalnie zapowiadane było już w maju, kiedy to właścicielem obu platform została spółka GTML sp. z o.o. Od 2 września 2013 nastąpiło oficjalne połączenie operatorów serwisów w jedną spółkę – Currency One SA.

W związku z połączeniem nastąpiła formalna zmiana operatora. Właściciele zapowiadają, że oba serwisy będą rozwijane pod obecnymi domenami. - Połączenie spółek wzmacnia naszą stabilność finansową oraz daje synergię w istotnych dla rozwoju obszarach. Niewątpliwie wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa klientów, zapewnia wysoką jakość usług, ale również stwarza nowe możliwości dla serwisów. Chcemy umacniać pozycję lidera branży i rozwijać się wykorzystując know-how oraz wspólny kapitał finansowy – mówi Michał Czekalski, członek zarządu Currency One SA.

Currency One obejmie swoim zasięgiem około 50 proc. rynku wymiany walut online. Szacuje się, że w 2012 roku rynek osiągnął wartość 10 miliardów złotych, a w 2013 roku podwoi sumę obrotów. Walutomat wymienił w 2012 roku 3,3 mld zł, a InternetowyKantor.pl – 1,8 mld zł. Pozostali liczący się gracze na tym rynku osiągnęli wspólnie obroty na poziomie 5 mld zł.

Rynek wymiany walut przez internet rozwija się w Polsce od końca 2009 roku wraz ze startem Walutomatu. Pierwszy e-kantor powstał w kwietniu 2010r. Aktualnie funkcjonuje prawie 40 kantorów w sieci. Z ich usług korzysta ponad 300 tys. osób i firm, kredytobiorców, pracujących za granicą i wyjeżdżających na wakacje. 180 tys. z nich obsługuje Currency One.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2014-10-30 | 01:00

Nowy samochód zamiast używanego?

Zakup samochodu jest zwykle dużym przeżyciem. Emocje często zmagają się z rozsądkiem, a wygląd auta lub jego osiągi wydają się być ważniejsze niż cechy użytkowe. Tym bardziej trudna może być decyzja o finansowaniu zakupu
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2014-10-30 | 01:00

Flota w wynajmie długoterminowym

Wynajem długoterminowy, zwany również Full Service Leasingiem to produkt oparty na leasingu z wysoką wartością rezydualną. Obejmuje on jednak nie tylko finansowanie pojazdów, ale i pełen katalog usług zarządzania
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2014-10-30 | 01:00

Być zawsze o dwa kroki przed konkurencją

MC: Spółka Volkswagen Leasing jest obecnie największą firmą leasingującą pojazdy na kontynencie europejskim. Jak się osiąga taką pozycję? Frank Oborny: Rzeczywiście, Volkswagen Leasing w samych Niemczech finansuje i zarządza

Kalendarium

Telekomunikacja

Finanse

KNF: obligacje nieskarbowe to ważny element rynku finansowego

Niskie stopy procentowe, a więc niewielkie oprocentowanie depozytów bankowych, zachęcają inwestorów indywidualnych do poszukiwania instrumentów, które dają wyższy zwrot z kapitału. Ci inwestorzy, którzy są niechętni ryzyku związanemu z rynkiem akcji, poszukują alternatywnej formy lokowania. Zdaniem Komisji Nadzoru Finansowego może nią być rynek nieskarbowych papierów dłużnych. Ale tylko wtedy, kiedy będzie transparentny i wiarygodny.

Handel

Wittchen: Wszystkie nasze torebki w Lidlu zostały wyprzedane. Udało nam się trafić do klientów z klasy średniej

Na początku października w sklepach Lidl dostępne były skórzane torebki Wittchen w promocyjnych cenach. Każdą można było kupić za 249 zł, podczas gdy w salonie firmowym Wittchen kosztują one dwa razy więcej. Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientek, które ustawiały się w kolejkach już przed otwarciem sklepu.

Przemysł

Sprzedaż opon w Polsce rośnie szybciej niż w Europie. Duże wzrosty w segmencie rolniczym

W I półroczu sprzedaż opon letnich i sportowych była wyższa o 14 proc. niż przed rokiem, podczas gdy w Europie wzrost wyniósł 6 proc. W ostatnim kwartale sprzedano o 3 proc. więcej nowych opon do samochodów osobowych. Zmalała sprzedaż opon do aut ciężarowych, a o blisko 50 proc. wzrosła sprzedaż opon rolniczych. Całoroczne wyniki będą zależały jednak w dużej mierze od IV kwartału, bo to zwykle jeden z dwóch szczytów sprzedaży.