Komunikaty PR

Currency One - nowy gracz na rynku walutowym

2013-09-13  |  12:04
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Moszko-Stachowska
InternetowyKantor.pl Walutomat.pl

Szyperska 14
61-754 Poznań

+48 508 620 251
www.internetowykantor.pl

InternetowyKantor.pl SA oraz Revelco Sp. z o.o., operator Walutomat.pl, oficjalnie stały się jedną firmą – Currency One SA. Nowa spółka ma według szacunków właścicieli 50-procentowy udział w wartym ok. 20 mld zł rocznie rynku wymiany walut online.

Połączenie pierwszego w Polsce e-kantoru – serwisu InternetowyKantor.pl oraz pierwszej społecznościowej platformy wymiany walut – Walutomat.pl oficjalnie zapowiadane było już w maju, kiedy to właścicielem obu platform została spółka GTML sp. z o.o. Od 2 września 2013 nastąpiło oficjalne połączenie operatorów serwisów w jedną spółkę – Currency One SA.

W związku z połączeniem nastąpiła formalna zmiana operatora. Właściciele zapowiadają, że oba serwisy będą rozwijane pod obecnymi domenami. - Połączenie spółek wzmacnia naszą stabilność finansową oraz daje synergię w istotnych dla rozwoju obszarach. Niewątpliwie wpływa na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa klientów, zapewnia wysoką jakość usług, ale również stwarza nowe możliwości dla serwisów. Chcemy umacniać pozycję lidera branży i rozwijać się wykorzystując know-how oraz wspólny kapitał finansowy – mówi Michał Czekalski, członek zarządu Currency One SA.

Currency One obejmie swoim zasięgiem około 50 proc. rynku wymiany walut online. Szacuje się, że w 2012 roku rynek osiągnął wartość 10 miliardów złotych, a w 2013 roku podwoi sumę obrotów. Walutomat wymienił w 2012 roku 3,3 mld zł, a InternetowyKantor.pl – 1,8 mld zł. Pozostali liczący się gracze na tym rynku osiągnęli wspólnie obroty na poziomie 5 mld zł.

Rynek wymiany walut przez internet rozwija się w Polsce od końca 2009 roku wraz ze startem Walutomatu. Pierwszy e-kantor powstał w kwietniu 2010r. Aktualnie funkcjonuje prawie 40 kantorów w sieci. Z ich usług korzysta ponad 300 tys. osób i firm, kredytobiorców, pracujących za granicą i wyjeżdżających na wakacje. 180 tys. z nich obsługuje Currency One.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse ID Finance znalazło się na liście 100 najlepszych europejskich start-up’ów Biuro prasowe
2016-06-30 | 20:00

ID Finance znalazło się na liście 100 najlepszych europejskich start-up’ów

  29 June 2016,  Warszawa ID Finance, międzynarodowa firma finansów online, odniosła kolejny sukces w tak krótkim czasie i została wybrana w Top 100 Europe Red
Finanse Aplikacja do przesyłania pieniędzy za granicę z $3,4 mln dofinansowaniem
2016-06-30 | 14:00

Aplikacja do przesyłania pieniędzy za granicę z $3,4 mln dofinansowaniem

Sukces młodej marki z Londynu przykuł uwagę funduszu Vostok Emerging Finance, który zainwestował 3,4 mln dolarów w markę pomimo Brexitu.   TransferGo głównie
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2016-06-29 | 14:00

CIMA i AICPA zacieśniają współpracę

Instytuty CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) i AICPA (American Institute of Certified Public Accountants) podjęły decyzję o zawiązaniu bliższej współpracy. W skutek porozumienia powstać ma nowe stowarzyszenie

Kalendarium

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Farmacja

Branża farmaceutyczna przoduje w innowacjach. Wydatki na ich opracowanie rosną

Innowacje w firmach farmaceutycznych są kluczem – przekonuje Gerd Maass z Roche. Dlatego branża ta przoduje w wydatkach na badania i rozwój. Jak wynika z danych Infarmy, w Europie innowacyjne firmy farmaceutyczne przeznaczają na ten cel ponad 15 proc. swoich przychodów netto. Innowacje to nie tylko praca nad nowymi lekami, lecz także telemedycyna i bioinformatyka. Rośnie też rola działów IT w pracach badawczo-rozwojowych.

Firma

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy. Zmiany w przepisach podnoszą rangę dokumentów i podpisów elektronicznych

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów będzie teraz łatwiejsze. Od 1 lipca zacznie obowiązywać unijne rozporządzenie eIDAS ws. uznawania elektronicznych podpisów, a od 8 września do Kodeksu cywilnego zostanie wprowadzona forma elektroniczna czynności prawnej obok formy pisemnej.

Motoryzacja

Tradycyjna etykieta biznesowa jednym ze źródeł sukcesu japońskich firm. Bez jej znajomości niemożliwe jest nawiązanie relacji handlowych w Japonii

Nieznajomość etykiety biznesowej może zniweczyć szansę na nawiązanie współpracy z japońskim przedsiębiorstwem. Przestrzeganie tradycyjnych norm zachowań jest niezwykle istotne w firmach w Japonii. Łączą one nowoczesny sposób produkcji z tradycyjnym systemem zarządzania, bazującym na poszanowaniu współpracowników i możliwości ich samorozwoju.

Budownictwo

Na fali rekordów sprzedaży wyniki deweloperów mieszkaniowych będą coraz lepsze

Sprzedaż deweloperów mieszkaniowych utrzymuje się na rekordowych poziomach, dlatego najbliższe lata powinny przynieść bardzo dobre wyniki giełdowych reprezentantów tej branży – uważa Mateusz Mucha z DM Navigator. Jego zdaniem popyt na lokale napędzają tanie kredyty hipoteczne, a także zakupy gotówkowe i inwestycyjne. Eksperci uważają, że poważnych czynników ryzyka na razie nie widać.

Handel

Branża modowa stawia na franczyzę. Większą popularnością ten format cieszy się tylko w sektorach gastronomicznym i spożywczym

Franczyza jest głównym formatem rozwoju branży gastronomicznej i spożywczej. Do tych dwóch gałęzi dołączył również sektor odzieżowy. Taka forma współpracy ogranicza ryzyko finansowe po stronie franczyzobiorcy i ułatwia mu prowadzenie biznesu. Na franczyzę stawia m.in. marka Quiosque. Sieć liczy dziś blisko 130 sklepów, z czego około 60 proc. prowadzonych jest w tej formule.

Sport

Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media rośnie. Internauci prześcigają się w komentarzach i memach na temat kadrowiczów. Najwięcej emocji, a co za tym idzie – interakcji w social mediach podczas tegorocznych rozgrywek budzą Błaszczykowski, Fabiański i Milik.