Mówi: | Klaudiusz Sytek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Aforti Holding |
Rynek kantorów internetowych szybko się rozwija. Z ich usług korzysta już 400 tys. Polaków
Rynek kantorów internetowych dynamicznie rośnie. Analizy serwisu Internetowykantor.pl wskazują, że w ubiegłym roku Polacy wymienili online walutę o wartości 20 mld zł, a rok wcześniej – 9,9 mld zł. Z szacunków spółki Currency One wynika, że w Polsce działa obecnie ok. 50 takich kantorów. Łącznie obsługują one ponad 400 tys. osób.
Liderami na rynku są Internetowykantor.pl i Walutomat.pl. W ubiegłym roku z ich usług skorzystało 200 tys. osób, którzy łącznie wymienili walutę o wartości ponad 8 mld zł.
– Klienci wolą wymieniać walutę w kantorach internetowych niż iść do kantoru czy do banku – mówi agencji Newseria Biznes Klaudiusz Sytek, prezes zarządu Aforti Holding.
Kantor internetowy Aforti Exchange, który ma ofertę głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, rozpoczął działalność w czerwcu tego roku. Już w pierwszych dniach udało się zrobić kilkadziesiąt operacji wymiany walut, a po dwóch miesiącach działalności kantor pozyskał 100 klientów.
– Wydaje się, że ten rok może być rokiem sukcesu dla naszego kantoru. Oczywiście nie stanie się on liderem rynku ani nawet nie zdobędzie wielkich udziałów w rynku, ale będzie rentowny, a to jest istotne z punktu widzenia grupy i z punktu widzenia przeniesienia się na główny parkiet – mówi Sytek.
E-kantory pozwalają Polakom na spore oszczędności, ich marża jest kilkukrotnie niższa niż w banku czy w kantorze stacjonarnym. Niska marża może jednak okazać się zabójcza. W związku z tym rynek ten czeka konsolidacja najmniejszych kantorów, które mogą przetrwać tylko, łącząc się z silniejszymi partnerami.
Zdaniem prezesa Aforti Holding na rynku wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów.
– Każdy stara się w czymś specjalizować. My mamy do dyspozycji call center, które informuje klientów o możliwościach, oraz mobilnych sprzedawców, którzy jeżdżą do klienta, pokazują i objaśniają, jak wymieniać walutę – tłumaczy Klaudiusz Sytek.
Aforti Exchange należy do dużej spółki giełdowej, co zdaniem prezesa powinno pomóc w zbudowaniu wiarygodności kantoru i zdobyciu zaufania klientów.
Czytaj także
- 2023-12-20: Konsumenci kupują w internecie coraz bardziej odpowiedzialnie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że zwroty są nieekologiczne
- 2023-07-19: Duże platformy sprzedażowe to dla polskich firm najłatwiejsza droga do zagranicznej ekspansji. Niewiele z niej jednak korzysta
- 2023-05-10: Polska spółka chce być globalnym liderem rynku zielonych metali. Planuje przejęcia na rynkach w Polsce i za granicą
- 2023-05-29: Wysoka inflacja zachwiała priorytetami konsumentów przy wyborze produktów. „Zielona” zmiana zachodzi jednak także w handlu
- 2023-05-16: Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne
- 2022-10-24: Rynek kredytów hipotecznych w coraz większym kryzysie. Banki walczą o klientów posiadających zdolność kredytową
- 2022-10-05: Z powodu szybko rosnących cen Polacy zmieniają swoje przyzwyczajenia zakupowe. Co piąty rezygnuje z produktów premium
- 2022-09-16: Handel internetowy rozpędził cyfrową gospodarkę w Polsce. Do 2030 roku jej wartość może się potroić
- 2022-08-23: W zbyt dużych opakowaniach do klientów e-commerce trafia 40 mln m3 powietrza. To generuje wysokie koszty finansowe i środowiskowe
- 2022-05-13: Google pomoże młodym ludziom zdobyć kompetencje cyfrowe. Eksperci w dziedzinie marketingu internetowego będą teraz poszukiwani na rynku pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.