Newsy

CDP.pl za trzy lata planuje być liderem sprzedaży online w kategorii kultura i rozrywka. Chce wyprzedzić Empik i Merlina

2015-02-09  |  06:10

Sprzedająca do niedawna multimedia jedynie w kanale cyfrowej dystrybucji platforma CDP.pl zdecydowała się na sprzedaż również na fizycznych nośnikach. Decyzja wynika stąd, że użytkowników cyfrowych mediów wciąż jest na rynku niewielu, a sprzedaż tradycyjnych form ma się bardzo dobrze. Za 2-3 lata platforma chce osiągnąć pozycję lidera sprzedaży w obszarze kultury i rozrywki i tym samym prześcignąć Empik i Merlina. Klienci bowiem coraz częściej wybierają bardziej specjalistyczne sklepy.

Już od jakiegoś czasu obserwowany jest trend specjalizacji na rynku. Klient odchodzi od kupowania w miejscach, gdzie jest mydło i powidło, i zaczyna interesować się miejscami, które są wyspecjalizowane. Dziś w wielu konkurencyjnych sklepach, kiedy szukam książek, filmów czy gier dostaję zupełnie inną ofertę: hantle, produkty trekkingowi czy spożywcze. To jest uzasadnione atrakcyjnością tych ofert w internecie, ale jest też zaprzeczeniem misji tych miejsc – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Gembicki, dyrektor zarządzający CDP.pl.

Jak podkreśla, platforma CDP.pl ma być miejscem wyłącznie z ofertą z dziedzin rozrywka i kultura. Liczy na to, że w ciągu trzech lat osiągnie pozycję lidera w tych kategoriach.

Za 2-3 lata chcemy być tam, gdzie dziś jest Empik czy Merlin – mówi Gembicki. – Wszystkie nasze plany są skoncentrowane wokół dwóch dużych przedsięwzięć. Jednym z nich jest właśnie zostanie najlepszym polskim sklepem z multimediami i wyprzedzenie naszych największych konkurentów.

Według nowej strategii platforma rozpoczęła sprzedaż wysyłkową multimediów. Do tej pory zajmowała się głównie cyfrową dystrybucją e-booków, gier, audiobooków i komiksów z filmami.

W tej chwili kategorii jest więcej. Dodatkowo – oprócz wszystkich tych produktów na fizycznych nośnikach  oferujemy też produkty hobbystyczne, takie jak gry planszowe, karciane i wybraną ofertę sprzętową – wszystkie urządzenia, na których konsumujemy media, czyli tablety, czytniki i akcesoria dla graczy – wymienia Michał Gembicki.

Jak podkreśla, platforma zdecydowała się na sprzedaż multimediów w formie wysyłkowej, bo mimo rozwoju cyfrowej dystrybucji wciąż stanowi ona niewielką część rynku.

Użytkownik cyfrowych mediów w Polsce jest jeszcze niszowy. To są pionierzy rynku. Natomiast zwiększyła się grupa ludzi, którzy kupują przez internet, produkty fizyczne. Ci ludzie są przekonani do tego, że w internecie można już nabyć wszystko, a nawet więcej niż w sklepach fizycznych, ale ciągle chcą dostać produkt do ręki. Dla nich właśnie otworzyliśmy ten model wysyłkowy, bo w ten sposób możemy dziś zbudować dużo większą bazę klientów, niż opierając się tylko o cyfrową dystrybucję – mówi Gembicki.

W ciągu ostatnich dwóch lat sklep bardzo rozwinął swoją ofertę. Gdy platforma rozpoczynała sprzedaż w 2012 roku, to oferowała 30 cyfrowych artykułów, głównie gier. Dziś ma w ofercie ok. 40 tys. pozycji.

Drugim obszarem, na którego rozwoju skupia się CDP.pl, jest sprzedaż hurtowa. Spółka dystrybuuje produkty takich firm, jak Blizzard czy Disney. Za trzy miesiące w sprzedaży pojawi się trzecia część kultowej gry Wiedźmin.

Z tytułem „Wiedźmin 3: Dziki Gon” wiążemy ogromne nadzieje, bo trudno o coś bardziej oczekiwanego na rynku w tej chwili – mówi dyrektor zarządzający Cdp.pl. – Liczymy na to, że sprzedaż będzie tak dobra, jak naszych największych dotychczasowych hitów, np. „Diablo 3” czy takich hitów rynkowych, jak „GTA”, a może nawet lepsza. „Wiedźmin” ma potencjał tak duży, że jest w stanie zostać najlepiej sprzedającym się tytułem w Polsce.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.