Newsy

Citroen odkupuje stare samochody i zachęca do zakupu nowych. Sprzedaż w I kw. lepsza o ponad jedną trzecią

2014-04-07  |  06:40
Mówi:Jacek Trojanowski
Funkcja:dyrektor generalny
Firma:Citroen Polska
  • MP4
  • Każda osoba, która zdecyduje się na odsprzedanie lub zezłomowanie swojego starego auta, może otrzymać na rabat na zakup nowego modelu Citroena. Premia wynosi nawet 8 tysięcy złotych. Ta strategia koncernu przyniosła efekty w postaci wzrostu sprzedaży w ubiegłym roku i w I kwartale tego roku. Od stycznia do końca marca sprzedaż aut Citroena była wyższa o 36 proc.

    W ubiegłym roku z takiej promocji skorzystało ponad dwa tysiące klientów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroen Polska. – Duża popularność akcji oraz wiele sygnałów od kupujących, że oczekują tego typu oferty, skłoniły nas do przeprowadzenia jej raz jeszcze.

    Dyrektor generalny wyjaśnia, że promocja cieszy się zainteresowaniem osób, które wcześniej nie myślały o zakupie nowego auta lub rozważały nabycie samochodu używanego. Proponowane przez Citroena premie okazują się wystarczającą zachętą, by skłonić takich kierowców do kupna nowego pojazdu.

    Akcja przyniosła Citroenowi znaczący wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału marki w rynku. W pierwszym kwartale tego roku wyniki koncernu poprawiły się o 36 proc., podczas gdy cały rynek samochodowy wzrósł o ok. 26 proc. Citroen sprzedał ponad 1 tys. aut więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

    – Tańszy zakup oznacza wymierną korzyść dla klienta. Nasza akcja ma jednak także aspekt ekologiczny, gdyż pozwala wymienić starsze auto, często nie spełniające już dzisiejszych norm, na bezpieczniejszy samochód najnowszej generacji – mówi Jacek Trojanowski.

    Dobrym wynikom koncernu sprzyjała także udana akcja wyprzedażowa minionego rocznika.

    Promocja rozpoczęła się w kwietniu. Widzimy, że zapotrzebowanie na tego typu samochody jest w Polsce duże i to zarówno, jeżeli chodzi o klienta indywidualnego, jak i instytucjonalnego. Autami z instalacją gazową zainteresowane są między innymi korporacje taksówkowe – mówi Jacek Trojanowski.

    Najlepiej sprzedającymi się modelami okazały się pojazdy z segmentu B, czyli Citroen C3 i C3 Picasso. Popularnością cieszyła się ubiegłoroczna nowość, Citroen C-Elysée, a prawdziwym hitem okazał się nowy C4 Picasso, powoli odzyskujący pozycję lidera w segmencie minivanów. Koncern liczy na to, że tegoroczną sprzedaż będą napędzać również nowości, czyli C4 Cactus oraz nowy Citroena C1, który ma się pojawić w salonach jesienią. Utrzymaniu dobrych wyników pomóc może też promocja na C-Elysée. Model dostępny jest teraz z fabrycznie montowaną instalacją gazową, której cenę wyznaczono na 1 zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

    Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

    Transport

    Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

    Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

    Transport

    Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

    Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.