Newsy

Citroën zapowiada co najmniej jedną premierę rocznie do 2020 roku. Chce umacniać swoją pozycję w segmencie aut dostawczych

2016-04-05  |  06:40
Mówi:Sebastian Domeracki, dyrektor marek Citroën i DS w Polsce

Tomasz Mucha, PR manager marek Citroën, Peugeot i DS

  • MP4
  • W 2016 roku sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku może wzrosnąć do 440 tysięcy – wynika z prognoz Citroëna. Koncern chce wykorzystać rosnący popyt zarówno na samochody osobowe, szczególnie na crossovery, jak i na samochody dostawcze. Do salonów trafią w tym roku nowości z tych segmentów. Duże nadzieje koncern wiąże z modelem Spacetourer, który stanowi debiut francuskiej grupy w segmencie tzw. shuttle bus. Citroën zapowiada przynajmniej jedną premierę rocznie do 2020 roku.

    W sektorze motoryzacyjnym powiało optymizmem. W 2016 roku spodziewamy się sprzedaży 440 tys. nowych samochodów na polskim rynku. Magiczna liczba pół miliona sprzedanych aut jest jednak dopiero przed nami – mówi agencji Newseria Sebastian Domeracki, dyrektor marki Citroën i DS w Polsce.

    Sprzedaż na polskim rynku w dalszym ciągu jest jednak znacznie niższa niż w rekordowym 2000 roku. Wówczas nabywców znalazło ponad 600 tys. nowych aut. Niemniej już od 2011 roku pod tym względem obserwowana jest stała poprawa, a autami, które w największym stopniu napędzają koniunkturę, są samochody dostawcze. W 2015 roku zarejestrowano 53,3 tys. nowych aut tego typu, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej.

    Solidne podstawy do wzrostu prezentują także niektóre segmenty samochodów osobowych, głównie crossoverów. Każda marka oferuje lub planuje wprowadzenie do sprzedaży samochodów w tym segmencie. Również my to zrobimy – wyjaśnia Domeracki.

    W ubiegłym roku, jak wynika z danych KPMG i PZPM, popyt na SUV-y i crossovery wzrósł o blisko 20 proc. Zdaniem dyrektora marek Citroën i DS  w Polsce to właśnie w tym kierunku będzie się rozwijał polski rynek motoryzacyjny. Połączenie VAN-a, samochodu terenowego i auta rodzinnego stanowi interesującą kombinację, która powinna wzbudzić duże zainteresowanie klientów.

    W przypadku naszej firmy koncentrujemy się na samochodach dostawczych. Natomiast myślimy również o samochodach osobowych. Za chwilę będziecie mogli państwo obserwować zupełnie nowe samochody w segmencie samochodów osobowych, oczywiście będzie to model C3. Mogę też złożyć obietnicę, że Citroën w tym roku zaczynie swoją ekspansję i w każdym kolejnym roku będziemy prezentowali jedną nowość aż do 2020 roku – dodaje Domeracki.

    Tegoroczną nowością w ofercie firmy jest Citroën Spacetourer – model stanowiący debiut francuskiej marki w segmencie tzw. shuttle bus.

    Wchodzimy w ten segment z pełną odpowiedzialnością i absolutnie się tego nie boimy, dlatego że mamy ogromne doświadczenia w budowaniu samochodów użytkowych i to jest kolejny element naszej strategii – wyjaśnia przedstawiciel firmy.

    Oprócz premierowego samochodu Citroëna na polskim rynku oferowany jest także zaliczany do tego samego segmentu model Jumpy.

    Nowy Citroën Spacetourer to samochód, który proponuje w tym segmencie rozwiązania, które do tej pory były stosowane wyłącznie w samochodach osobowych naszych marek – mówi Tomasz Mucha, PR manager marek Citroën, Peugeot i DS w Polsce. – To auto, które przede wszystkim technologicznie zbudowane jest na kompletnie nowej platformie, dzięki czemu jest lżejsze o ok. 100 kg od swojej rynkowej konkurencji.

    Wymienia także zalety pojazdu, które istotnie wpływają na komfort podróżowania, wśród nich alarm zmęczenia kierowcy czy system head-up display wyświetlający najważniejsze informacje w polu widzenia drogi.

    Nowy Citroën Spacetourer to także bardzo szeroka gama zróżnicowanych diesli. Wybieramy między silnikiem 1,6 95 koni BlueHDi, 1,6 120 BlueHDi, 2-litrowym 150-konnym dieslem oraz topową jednostką 180-konną wyposażoną w tradycyjny automat – wymienia Tomasz Mucha.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych

    Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.

    Transport

    Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie

    Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok  temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.

    Ochrona środowiska

    Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

    Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.