Newsy

Citroën zmienia strategię na polskim rynku. Od 1 czerwca niższe ceny i nowa oferta

2015-06-03  |  06:45

1 czerwca Citroën wprowadzi nową politykę handlową. Pojawi się nowa oferta: human – simple – smart, która ma być lepiej dostosowana do zmieniających się potrzeb konsumentów, prostsza i bardziej przejrzysta. Ze 102 wersji modeli osobowych zostaną 63, a po znaczącej obniżce cenowej nowe modele Citroëna mają być jednymi z najtańszych na rynku.

To nie jest tylko nowa strategia. Śmiem nazwać to, co zrobiliśmy, mianem rewolucji handlowej. Od 1 czerwca diametralnie zmieniliśmy wszystko, co do tej pory istniało – mówi agencji Newseria Biznes Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroën Polska. – Przede wszystkim bardzo mocno obniżyliśmy ceny wszystkich samochodów. Od tej chwili cena, którą klient znajdzie na portalu motoryzacyjnym, na stronie Citroën.pl czy przeczyta w prasie motoryzacyjnej będzie rzeczywistą ceną, którą zapłaci w salonie.

Citroën opiera swoją nową politykę handlową na trzech kluczowych wartościach: optimistic, human i smart. Przedstawiciele marki podkreślają, że to odpowiedź na zmieniające się nawyki klientów.

Oferta ma być przede wszystkim prostsza, dlatego marka redukuję gamę oferowanych wersji – z obecnych 102 wersji modeli osobowych w nowej strategii znajdą się 63. Poza tym schemat zakupowy w znacznej mierze przenosi się do internetu, wymaga więc szybkiej, prostej i precyzyjnej informacji. Dotyczy to również ceny.

Jeżeli na portalach internetowych klient znajduje cenę, jaką stosowaliśmy do tej pory, czyli wysoką cenę cennikową, to być może już z góry straciliśmy pewną grupę klientów, bo oni już nie chcieli wykonać kolejnego kroku, pójść do salonu i dowiedzieć się, jaka jest rzeczywista, finalna cena zakupu – mówi Trojanowski.

Nowością jest wprowadzenie na rynek serii specjalnej More Life, czyli aut z każdego modelu z takim wyposażeniem, jakiego najczęściej poszukują polscy klienci. Modele z tej serii wszystkie opcje będą miały wliczone w cenę, dzięki czemu ostateczny koszt zakupu będzie znany od razu.

Na nowej strategii zyska zarówno klient, jak i marka. Klient, bo ma pełną przejrzystość naszej oferty. My, bo jeżeli produkt i jego wartości oraz technologie będą w centrum uwagi, to w rozmowie handlowej pozwoli nam to sprzedawać więcej i w dodatku będą to samochody lepiej wyposażone. Obydwie strony wygrywają również dlatego, że dostępność tych samochodów staje się lepsza – wymienia Trojanowski.

Citroën podkreśla, że obniżenie cen nowych modeli – w sytuacji kiedy różne czynniki wymuszają na koncernach ich podwyżki – będzie korzystne dla ich wartości przy odsprzedaży za kilka lat. Marka zaproponuje również rozwiązania, która w Polsce nie są jeszcze bardzo popularne, związane z długoterminowym leasingiem aut.

Polski konsument niewiele różni się od klienta z rynku zachodniego. Oczekiwania i sposób wyboru samochodu są identyczne. Jedyną różnicą jest to, że klient zachodni bardzo często, zwłaszcza w niektórych krajach, korzysta z takiej formy zakupu, która powoduje, że nie on jest właścicielem samochodu, ale płaci miesięczną ratę wynajmu. My również wprowadzimy do naszej oferty wkrótce tego typu produkty – zapowiada Trojanowski.

Nowy rozdział w historii Citroëna otworzyło wprowadzenie na rynek modelu C4 Cactus. Ma on prezentować nową strategię produktową marki – samochodów o wyraźnym designie, wyposażonych w nowoczesne, użyteczne na drodze technologie, dla klientów, którzy lubią się wyróżniać.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.