Mówi: | Sheila Marie Brugger |
Funkcja: | dyrektor ds. marketingu |
Firma: | Littleone |
Coraz mocniejszy segment baby tech. Inteligentna butelka podgrzeje pokarm w kilkadziesiąt sekund i będzie utrzymywać optymalną temperaturę
Obyte z nowymi technologiami i używające ich na co dzień młode pokolenia oczekują cyfrowych rozwiązań w każdym aspekcie życia, również przy wychowywaniu dzieci. Rynek rozwiązań z zakresu baby tech oferuje coraz więcej innowacji, które mają ułatwiać opiekę nad niemowlakami i starszymi pociechami. Przykładem może być inteligentna butelka podgrzewająca pokarm do odpowiedniej temperatury i alarmująca, gdy zajdzie ryzyko poparzenia dziecka przy karmieniu. Jeszcze w tym roku rozwiązanie koreańskiego start-upu ma być dostępne na europejskim rynku.
– To pierwsza inteligentna butelka dla niemowląt. Podgrzewa mleko, kiedy na przykład wykonujemy ćwiczenia, uprawiamy sport na zewnątrz albo jesteśmy w domu. Można ją włączyć za pomocą aplikacji lub ręcznie, aby sterować temperaturą i monitorować czas. Jeśli ust5awimy przypomnienia o karmieniu, wysyła nam powiadomienia – mówi agencji Newseria Innowacje Sheila Marie Brugger, dyrektor ds. marketingu w LittleOne.
Jak wyjaśnia producent, Smart Bottle ma precyzyjny czujnik, który utrzymuje pokarm w optymalnej temperaturze, dzięki czemu mleko nie traci składników odżywczych.
– Jeśli ustawimy temperaturę na 30 stopni, dno butelki może podgrzać się bardziej ze względu na gromadzenie się tam ciepła, co jest niepożądane. Nasza butelka powiadomi o tym wibracjami, dzięki czemu będziemy wiedzieć, że w danej chwili nie możemy podać dziecku mleka – wyjaśnia Sheila Marie Brugger. – Korzystamy z opatentowanego rozwiązania, które oblicza dokładną temperaturę i inne parametry. Dzięki temu otrzymujemy bardziej intuicyjny produkt z powiadomieniami dla rodzica, co pozwala maksymalnie uprościć proces przygotowania karmienia.
Wibracje ostrzegają również w przypadku, kiedy butelka jest ustawiona pod niewłaściwym kątem i dziecko ma problem ze ssaniem pokarmu. Dodatkowo funkcja automatycznego dzienniczka pozwala kontrolować czas karmienia i przerwy między posiłkami, dzięki czemu rodzicom łatwiej planować karmienie i podgrzanie mleka z odpowiednim wyprzedzeniem.
– To inteligentna butelka, do której nie są potrzebne żadne inne podłączane akcesoria. Całe zaplecze inteligentnych rozwiązań jest już z nią zintegrowane, na przykład bateria – mówi dyrektor ds. marketingu w LittleOne.
Zaprezentowana na targach IFA w Berlinie butelka jest już dostępna w USA, Japonii, Korei i Rosji. W grudniu ma się pojawić w europejskich sklepach.
Inne inteligentne rozwiązania LittleOne to m.in. Smart Pee Pee, czujnik przyczepiany do pieluchy, który zawiadomi o konieczności jej wymiany. Firma pracuje także nad aplikacją, dzięki której będzie można również odbywać zdalne konsultacje z pediatrą, wykorzystując do tego informacje gromadzone przez smart produkty.
Eksperci oceniają, że światowy rynek baby tech będzie się rozwijał, stymulowany tym, że pokolenie młodych rodziców to osoby przyzwyczajone do wykorzystywania najnowszych technologii w codziennym życiu. Opieka rodzicielska jest więc kolejnym aspektem, w którym będą poszukiwać ułatwień, oferowanych przez innowatorów. Wśród nich są różne urządzenia do monitorowania dziecka, czego przykładem mogą być nie tylko elektryczne nianie, lecz również inteligentne skarpetki rejestrujące poziom tlenu i tętno dziecka oraz inne urządzenia do monitorowania snu i oddechu dziecka. Inne przykłady nowoczesnych rozwiązań to elektryczny wózek, inteligentna kołyska, gadżety wspomagające proces karmienia, kąpania i przewożenia dzieci. Inteligentne mogą być także prześcieradła, które pomogą zmierzyć i zważyć dziecko.
Firma Absolute Markets Insight wyceniała rynek baby tech w 2021 roku na prawie 200 mld dol. Jej analitycy oceniają, że średnioroczne tempo wzrostu sięgnie w kolejnych latach prawie 9 proc. (do 2030 roku). Jako największy hamulec w rozwoju rynku wskazują na ceny tych nowinek technologicznych, przez co nie wszyscy mogą sobie na nie pozwolić.
Czytaj także
- 2024-05-15: Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
- 2024-04-29: Niepełnoletni internauci czują się coraz mniej pewnie w sieci. Zasad cyberbezpieczeństwa mogą się uczyć za pomocą gry edukacyjnej
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-05-06: Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
- 2024-04-09: Polska w czołówce krajów UE pod względem odsetka kobiet badaczek. Ich udział spada jednak na wyższych szczeblach kariery naukowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.