Mówi: | Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland Radosław Lesiak, prezes Avis Polska |
Coraz więcej hybryd w ofercie polskich wypożyczalni aut. Rusza wspólny projekt Toyoty i sieci Avis
40 hybrydowych modeli Toyoty Auris trafi do oferty polskich wypożyczalni Avis. Do tej pory wypożyczalnie w Polsce miały pojedyncze auta z hybrydowym napędem, a sieć Avis jako pierwsza na rynku przygotowała wyodrębnioną grupę takich samochodów dla klientów. Firmy liczą, że w ten sposób do hybrydowego napędu przekona się więcej kierowców. Atutem oferty ma być koszt wypożyczenia, który dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa będzie w ostatecznym rozrachunku niższy niż tradycyjnego samochodu.
– Jeszcze niedawno hybrydy były postrzegane jako bardzo drogie, a teraz są coraz bardziej dostępne, do tego stopnia, że będą dostępne w wielu wypożyczalniach samochodów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland.
Różnica w cenach samochodów z tradycyjnym napędem i z napędem hybrydowym jest coraz mniejsza. Te drugie w ostatnich latach znacząco potaniały. Dziś takie modele są od kilku do maksymalnie kilkunastu tysięcy złotych droże niż samochody podobnej klasy i marki z tradycyjnym napędem. Dlatego zainteresowanie kierowców hybrydami rośnie. Widać to po wynikach sprzedaży – w I półroczu Polacy kupili ich o 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Teraz będą one dostępne również w wypożyczalniach sieci Avis.
– Avis jako pierwsza wypożyczalnia w Europie Środkowo-Wschodniej wprowadziła do oferty wynajmu samochody z silnikiem hybrydowym – mówi Radosław Lesiak, prezes Avis Polska. – Wybraliśmy model Toyota Auris w wersji kombi ze względu na jego walory ekonomiczne, tj. małe zużycie paliwa oraz bardzo dużą funkcjonalność nadwozia.
Do wypożyczalni w całej Polsce, głównie na lotniskach, trafi na początek 40 samochodów Toyota Auris. To pierwsza tak liczna partia tych modeli dla wypożyczalni. Inne sieci mają w swoich ofertach pojedyncze sztuki.
– Oferta wynajmu samochodów z silnikiem hybrydowym została skalkulowana w taki sposób, aby mogli z niej skorzystać klienci oczekujący samochodu wielkości średniej, nazywanych potocznie kompaktowymi – mówi Lesiak.
– Wypożyczenie tego auta po odliczeniu oszczędności na paliwie tak naprawdę będzie tańsze niż wypożyczenie auta konwencjonalnego – podkreśla Pawlak.
Przewagą hybryd jest niższy koszt eksploatacji. Samochody te są zasilane na przemian energią elektryczną oraz benzyną. Dzięki temu kierowca korzysta z dynamicznego i taniego silnika elektrycznego i dopiero gdy to paliwo się kończy, przechodzi na droższy napęd spalinowy, który pracując, napędza wóz i ponownie ładuje akumulator.
Jak mówi prezes polskiej filii Toyoty, wypożyczenie hybrydowego Aurisa to dobra okazja, żeby poznać technologię XXI wieku. Avis Polska liczy, że hybrydowy model spotka się z dużym zainteresowaniem klientów wypożyczalni.
– Dodatkowym walorem jest to, że samochody wyposażone są, jak wszystkie hybrydy, w automatyczną skrzynię biegów, co w znacznym stopniu podnosi przyjemność podróżowania – mówi prezes sieci Avis. – Wynik tego eksperymentu będzie dla nas wskazówką do rozwoju tego segmentu w naszej ofercie.
Przygotowując ofertę wynajmu pojazdów hybrydowych, Avis oraz Toyota Motor Polska myślały też o ochronie środowiska. By podkreślić ekologiczne walory tego typu napędu, wypożyczalnia wsparła szczytny cel.
– Wynajmując samochód hybrydowy w naszej sieci, klienci przyłączają się do akcji charytatywnej i wspierają ochronę morświna bałtyckiego – mówi Radosław Lesiak.
Czytaj także
- 2025-08-07: Hubert Urbański: Teraz uczestnicy „Milionerów” przejdą wieloetapowe castingi. Chcemy mieć osoby z największą wiedzą
- 2025-08-14: Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda
- 2025-08-11: A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd
- 2025-07-21: Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła
- 2025-07-09: W czwartek głosowanie nad wotum nieufności wobec Komisji Europejskiej. To inicjatywa ponad 70 europosłów, również z Polski
- 2025-07-10: Od lipca ułatwienia w dostępie do terapii dla osób z przewlekłą chorobą nerek. Eksperci apelują o włączenie dietetyków w proces leczenia
- 2025-07-03: Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast
- 2025-07-17: Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe
- 2025-07-16: Na horyzoncie nowe terapie w leczeniu rdzeniowego zaniku mięśni. Rosną wyzwania w opiece nad dorosłymi pacjentami w Polsce
- 2025-07-17: Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.