Newsy

Dane z Biura Informacji Kredytowej dostępne na poczcie. Będzie łatwiej sprawdzić swoją wiarygodność kredytową

2014-09-24  |  06:50
Mówi:dr Mariusz Cholewa, prezes zarządu Biura Informacji Kredytowej

Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu Poczty Polskiej

Tomasz Bogus, prezes zarządu Banku Pocztowego

  • MP4
  • Polacy mogą już sprawdzić swoją wiarygodność kredytową w ponad 800 oddziałach Poczty Polskiej i Banku Pocztowego. Biuro Informacji Kredytowej chce w ten sposób zwiększyć dostępność swoich usług. Obecnie kont w BIK-u jest ok. 120 tys., a według zarządu Biura swoją wiarygodność kredytową mogłyby sprawdzać miliony Polaków. Oferta jest skierowana szczególnie do tych Polaków, którzy nie mają dostępu do internetu lub nie umieją z niego korzystać.

    Do tej pory Biuro Informacji Kredytowej było dostępne tylko online i w jednym Centrum Obsługi Klienta w Warszawie. Dzięki współpracy z Grupą Poczty Polskiej jesteśmy dostępni w ponad 800 placówkach. Takie ułatwienie pierwszego kroku w założeniu konta czy nawet w skorzystaniu z produktów jednorazowych to duża dogodność dla klientów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes dr Mariusz Cholewa, prezes zarządu Biura Informacji Kredytowej.

    Obecnie w BIK-u zarejestrowanych jest ok. 120 tys. kont użytkowników indywidualnych. Każdy z nich może sprawdzić swoją wiarygodność kredytową, a także m.in. zakupić BIK Pass Plus, czyli dokument zawierający takie dane, jak informacje o zaległościach w spłacie czy scoring (ocena wiarygodności kredytowej). Choć codziennie zakładanych jest kilkaset nowych kont, wciąż stosunkowo niewiele osób korzysta z usług BIK-u.

    Zmienić to może upowszechnienie dostępu do BIK-u. Pierwszym krokiem jest właśnie umożliwienie założenia konta i wydruku dokumentu wiarygodności BIK Pass Plus w placówkach Poczty Polskiej od 23 września oraz Banku Pocztowego od 1 października.

    Do naszych placówek dociera dziennie kilkaset tysięcy osób, dlatego jest to bardzo dobre miejsce do tego, aby można było przyjść i skorzystać z tej usługi. Osoby, które nie chcą korzystać z internetu albo nie mają do niego dostępu, mogą skorzystać z tej usługi w urzędzie pocztowym bądź w placówce Banku Pocztowego – dodaje Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu Poczty Polskiej.

    Do końca roku usługa ma być dostępna w 1000 placówek Poczty. Nie będzie darmowa, ale Jóźkowiak podkreśla, że sprawdzenie wiarygodności w BIK-u to raczej udogodnienie dla klientów niż działanie zorientowane na dodatkowy przychód. Założenie konta jest bezpłatne, wydrukowanie produktu dedykowanego tej sieci dystrybucji BIK Pass Plus to koszt jednorazowy 26 zł. Taki dokument jest ważny przez 30 dni.

    Klienci będą mogli skorzystać z informacji o swojej sytuacji finansowej, zobowiązaniach kredytowych i finansowych w BIK-u, niezależnie od tego, czy chcą kredyt, czy interesuje ich tylko potencjalny poziom zobowiązań w kontekście oceny zdolności kredytowej – tłumaczy Tomasz Bogus, prezes zarządu Banku Pocztowego.

    Bogus dodaje, że poprzez ułatwienie dostępu do BIK-u Bank Pocztowy chce edukować finansowo Polaków i zachęcać ich do interesowania się wiarygodnością kredytową.

    Jerzy Jóźkowiak dodaje, że projekt ma też wartość społeczna, bo ułatwia walkę z wykluczeniem cyfrowym. Osoby niekorzystające z internetu lub niemające do niego dostępu do tej pory miały niewielkie możliwości korzystania zasobów BIK-u.

    Dla BIK-u to nie koniec prób zwiększenia świadomości Polaków i dostępu do usług.

    W tej chwili możliwość założenia konta w BIK-u i sprawdzenia informacji o sobie i swojej wiarygodności finansowej dostępna jest dla klientów indywidualnych. Myślimy o takim projekcie dla przedsiębiorstw – zapowiada Cholewa. ‒ Myślimy również o tym, żeby ta współpraca była jeszcze bardziej powszechna, żeby możliwość założenia konta w BIK była tak naprawdę wszędzie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

    Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

    Ochrona środowiska

    Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

    „Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

    IT i technologie

    Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

    Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.