Newsy

Do końca roku Tesco uruchomi zakupy przez internet w 16 polskich miastach

2013-05-17  |  06:37

Sprzedaż w Tesco rośnie, również przez internet. Po roku od uruchomienia serwisu online sieć posiada 14 oddziałów w ośmiu polskich miastach. Plan na ten rok obejmuje uruchomienie sklepów w kolejnych ośmiu miastach. Zdaniem prezesa Tesco Polska Ryszarda Tomaszewskiego, ten kanał sprzedaży, również w przypadku żywności, będzie zyskiwał na popularności.

 – Sprzedaż internetowa rozwija się w Polsce w szybkim tempie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Ryszard Tomaszewski.

Pierwszy sklep internetowy Tesco powstał w maju ubiegłego roku w Warszawie. Do tej pory serwis Ezakupy powiększył się o kolejne 13 sklepów i  razem ze stolicą obejmuje osiem miast w Polsce (m.in. Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź). Jak podkreśla prezes sieci, rozwój idzie w parze z oczekiwaniami konsumentów.

 – 97 proc. klientów jest zadowolonych z naszego serwisu. To bardzo wysoki odsetek. Praktycznie nie znam innych badań, których wyniki byłyby lepsze – mówi Tomaszewski.

Plany dalszego rozwoju sprzedaży internetowej

Serwis internetowy Tesco obejmuje 20 proc. powierzchni kraju. W tym roku, w związku z zaplanowanym rozwojem, odsetek ten będzie rósł. Tesco planuje uruchomić placówki zajmujące się sprzedażą internetową w kolejnych ośmiu miastach. 

 – W efekcie dotrzemy do 35-37 proc. społeczeństwa. To bardzo dużo jak na okres dwóch lat – twierdzi prezes Tesco Polska.

Zdaniem Tomaszewskiego sprzedaż internetowa to kierunek, w jakim rozwijać się będą sieci handlowe w przyszłości.

 – Nie uważam jednak, że sprzedaż internetowa żywności zastąpi normalną sprzedaż - mówi Tomaszewski. - Sklepy nadal będą funkcjonować, natomiast sprzedaż internetowa będzie odgrywać coraz większą rolę w dystrybucji żywności - zarówno w Polsce jak i zagranicą - dodaje rozmówca Newserii.  

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.