Newsy

Lotos: złego zarządzania na złożu Yme nie będziemy akceptować

2012-05-10  |  06:55
Mówi:Paweł Olechnowicz
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Grupa Lotos
  • MP4

     – Chcielibyśmy z operatorem złoża rozwiązać problem opóźnienia na drodze współpracy biznesowej   podkreśla Paweł Olechnowicz, prezes Lotosu. Jednak na wszelki wypadek spółka przygotowuje również pewne działania prawne.  Tego chcielibyśmy uniknąć  dodaje prezes.

    Spółka Talisman, operator norweskiego złoża Yme, w którym Lotos posiada 20 proc. udziałów, wykluczyła rozpoczęcie wydobycia w tym roku.

      To musimy zaakceptować  mówi Paweł Olechnowicz, prezes Lotosu.  Nie akceptujemy jednak jakości zarządzania tym projektem: braku odpowiedniego harmonogramu postępowania i rozwoju tego projektu.

    Jak podkreślają przedstawiciele polskiego koncernu, w pierwszej kolejności podejmowane będą próby rozwiązania problemu opóźnienia i dodatkowych kosztów na drodze współpracy biznesowej.

      Zobaczymy, co nam się uda w tym zakresie zrobić. Przygotowawcze działania prawne również są realizowane. Będziemy informować, kiedy trzeba będzie je podjąć i jakie będą nasze oczekiwania zapowiada prezes Lotosu.

    Dodaje jednak, że to ostateczność, której ze względu na przeciągający się czas postępowania, spółka wolałby uniknąć.

    Uruchomienie wydobycia na złożu Yme opóźnia się już trzeci rok. Operator, kanadyjska spółka Talisman, podkreśla, że opóźnienie wynika z przedłużającej się budowy platformy wydobywczej. Wydobycie ma ruszyć najwcześniej w 2013 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.