Newsy

Pod koniec marca rusza kampania informacyjna nt. elektrowni atomowych

2012-03-09  |  06:15
Mówi:Zbigniew Kubacki
Funkcja:Dyrektor Departamentu Energetyki Jądrowej
Firma:Ministerstwo Gospodarki
  • MP4

    Urzędnicy Ministerstwa Gospodarki przygotowują filmy, broszury i konferencje. Planowane są również debaty publiczne. Szczególnie z mieszkańcami terenów typowanych na lokalizację pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Kampania informacyjna ruszyć ma 29 marca.

    Rząd nie zamierza promować energii atomowej, ale chce prowadzić działania informacyjno-edukacyjne.

     - Ministerstwo Gospodarki podejmie się realizacji kampanii informacyjnej. Zakładamy, że rozpocznie się ona pod koniec marca i będzie trwała 2 lata. Będziemy starali się dostarczyć rzetelnych informacji całemu społeczeństwu polskiemu na temat korzystnych stron energetyki jądrowej, ewentualnie będziemy wyjaśniali te wątpliwości, które wokół energetyki jądrowej powstają - mówi Zbigniew Kubacki, dyrektor Departamentu Energetyki Jądrowej w Ministerstwie Gospodarki.

    Atom w Polsce pod koniec 2011 roku popierało nieco ponad 1/3 społeczeństwa. W ostatnich latach spadało ze względu na katastrofę w japońskiej Fukushimie czy po decyzji Niemiec o wycofywaniu się z programu jądrowego.

    Kampania resortu gospodarki obejmuje wiele różnych narzędzi - od spotów i programów telewizyjnych po konferencje i spotkania z mieszkańcami miejscowości, które zostały wytypowane jako możliwe lokalizacje pierwszej polskiej elektrowni atomowej.

     - Będzie to kampania informacyjna w pełnym znaczeniu tego słowa, z publikacjami, informacjami, filmami, edukacją, spotkaniami, konferencjami, ale również debatami publicznymi. Chcemy te debaty przeprowadzić w potencjalnych lokalizacjach przyszłej elektrowni atomowej. Zastanawiamy się w tej chwili nad wyborem metod spotkań publicznych na tym terenie, ale bezwzględnie obejmujemy i przewidujemy takie społeczne dyskusje na temat energetyki jądrowej w Polsce - zapewniał Zbigniew Kubacki podczas Polskiego Konkresu Gospodarczego.

    Pod uwagę brane są 3 lokalizacje elektrowni jądrowej: Choczewo, Gąski i Żarnowiec. Pierwszy reaktor, zgodnie z planami, będzie oddany do użytku w 2021 lub 2022 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.