Newsy

Fiskus wyciąga rękę nawet po podatek od świątecznych prezentów

2011-12-07  |  00:25
Wszystkie newsy
Mówi:EDYTA MELER
Funkcja:WICEPREZES ZARZĄDU
Firma:DCGROUP FINANCE

Jeśli firma da pracownikom paczki to pracownik będzie musiał zapłacić od ich wartości podatek i składki ZUS.

 - Przekazywane przed świętami Bożego Narodzenia podarunki, np. paczki mikołajkowe dla dzieci lub kosze podarunkowe jak najbardziej są kosztem uzyskania przychodu dla przedsiębiorcy – wyjaśnia Edyta Meler, wiceprezes zarządu DCGroup Finance, dlaczego pracodawcy tak chętnie korzystają z tej formy obdarowywania pracowników.

Z paczką czy koszem świątecznym wiążą się jednak koszty. Załaszcza, jeśli świąteczne podarunki finansowane są ze środków obrotowych firmy.

 - Nie należy zapominać, że to już jest typowo świadczenie rzeczowe, które należy uwzględnić w podstawie opodatkowania pracownika i w składkach ZUS. Podobnie bony towarowe. Wszelkie świadczenia na rzecz pracowników są kosztem uzyskania przychodu. Należy je uwzględnić również w podstawie opodatkowania pracownika i ozusowaniu tego świadczenia rzeczowego – informuje Edyta Meler, wiceprezes zarządu DCGroup Finance.

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy paczki finansowane są z pieniędzy zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. Jednak i tu jest limit nieopodatkowanego wspacia. Od każdego wsparcia rzeczowego lub finansowego powyżej 380 złotych rocznie trzeba będzie zapłacić fiskusowi podatek.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Firma

Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.