Newsy

Frank poniżej 3,50 zł. W lutym niższe raty kredytów walutowych

2012-02-01  |  06:20
Mówi:Paweł Majtkowski
Funkcja:Główny Analityk
Firma:Expander
  • MP4

    Kredytobiorcy oszczędzają dzięki mocniejszemu złotemu. Raty kredytów walutowych są teraz niższe nawet o kilkadziesiąt złotych.

    Od początku stycznia polska waluta umocniła się o ok. 5 proc. wobec euro i franka szwajcarskiego. Ten spadek kursu widać już przy obliczaniu rat kredytów denominowanych w tych walutach.

     - To jest najczęściej od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych na miesięcznej racie - mówi Paweł Majtkowski, główny analityk Expandera.

    Te pieniądze w lutym zostaną w kieszeni kredytobiorców. O ile nagle trend na rynkach finansowych nie zmieni się diametralnie.

     - Większość z nas spłaca raty na początku miesiąca. Więc jeśli nie będzie żadnego dużego tąpnięcia w tych pierwszych dniach lutego, to rzeczywiście rata w lutym powinna być o te kilkadziesiąt złotych niższa niż przez te ostatnie miesiące, kiedy raty były bardzo wysokie - prognozuje Paweł Majtkowski.

    Rok 2011 nie był najlepszy dla osób, które zaciągnęły kredyt w euro czy we franku. Słabnący złoty wywindował płacone przez nich raty nawet o kilkanaście procent. Były one wyższe niż raty kredytów zaciąganych w złotym.

    Informacja dla dziennikarzy:

    Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.