Mówi: | Radosław Stefurak |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Get Bank S.A. |
Get Bank debiutuje na GPW. Z sukcesem
Nowy bank zadebiutował dziś na warszwskim parkiecie. Kurs jego akcji wzrósł na otwarciu sesji o ponad 16,5 proc. Później ich wartość przekroczyła nawet 20 proc. Do obrotu giełdowego trafiło ponad 2 mld 142 mln akcji o wartości 1 zł każda.
- Jestem bardzo zadowolony. Spodziewaliśmy się, patrząc na raporty analityków, dobrego wyniku, ale 25 proc. chyba przekroczyło oczekiwania większości analityków. Tym większa satysfakcja – mówi prezes Get Banku, Radosław Stefurak.
Get Bank powstał przez wydzielenie blisko 94 proc. udziałów w Getin Noble Banku. Przez kilka miesięcy oba banki będą notowane równolegle, a następnie - do końca pierwszego półrocza - nastąpi ich połączenie.
- Chcieliśmy zostawić Getin Holding jako inkubator przedsiębiorczości i wydzielić inwestorom Getin Noble Bank. Ponieważ wydzielić należało do jakiejś spółki, a na koniec chcielibyśmy tę spółkę połączyć z Getin Noble Bankiem, to ta spółka musiała mieć licencję bankową. Pojawił się pomysł zakupu Allianz. Na bazie licencji Allianz, czyli dzisiejszego Get Banku, zbudowaliśmy tę transakcję poprzez wydzielenie akcji Getin Noble Banku i całej zorganizowanej części przedsiębiorstwa do Get Banku. Następnie wszystko połączymy i osiągniemy ten efekt, jaki chcieliśmy, czyli Getin Holding jako inkubator przedsiębiorczości i obok Getin Noble Bank, jako możliwość inwestycji w dojrzały biznes – wyjaśnia całą transakcję Radosław Stefurak.
Chociaż przejmującym ma być Get Bank, to połączony bank zmieni nazwę na Getin Noble Bank. Prospekt emisyjny w tej sprawie trafi do Komisji Nadzoru Finansowego na przełomie I i II kwartału.
Prezes Get Banku zapowiada, że w tym roku bank czekają duże zmiany.
- Chcemy przemodelować działalność na model banku uniwersalnego, czyli banku, który zajmuje się obsługą małych i średnich przedsiębiorstw i bankowością transakcyjną. Duży bank nie może być już typowo bankiem depozytowo-kredytowym, musi trochę zmienić sposób działania i to robimy - wyjaśnia Radosław Stefurak.
Informacja dla dziennikarzy:
Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-11: Tylko 12 proc. Polaków dobrze zna się na giełdzie. Bez edukacji finansowej trudno będzie pobudzić inwestycje
- 2024-04-08: GPW szuka możliwości przyciągnięcia zarówno nowych inwestorów, jak i spółek. Liczy na przełamanie stagnacji w debiutach
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-13: Niski poziom wiedzy finansowej powstrzymuje Polaków przed inwestowaniem na giełdzie. Ruszają zapisy na bezpłatne szkolenia dla tysiąca chętnych
- 2024-01-31: Bank Millennium: polska gospodarka będzie stopniowo wracać do równowagi. Główną siłą napędową będą lepsze nastroje konsumentów
- 2023-12-19: Kluczowa dla uczenia maszynowego hipoteza została udowodniona przez polskiego naukowca. Odkrycie ma znaczenie także dla innych działów matematyki
- 2023-12-04: Polscy studenci tworzą innowacje o światowym potencjale. Pracują nad dronem badającym lodowce czy diagnostyką guzów mózgu z łez
- 2023-11-22: Spółki rodzinne stanowią aż 40 proc. podmiotów notowanych na GPW. Rośnie ich innowacyjność, ale wyzwaniem pozostaje proces sukcesji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.