Newsy

Dobrze zaprojektowany produkt więcej warty prawie o połowę

2011-12-12  |  01:00
Wszystkie newsy
Mówi:Beata Bochińska
Funkcja:Prezes
Firma:Instytut Wzornistwa Przemysłowego

Badania przeprowadzone na grupie 300 przedsiębiorców pokazały, że dobry projekt zwiększa wartość produktu o 40%.

 - Jeśli ktoś pracuje z projektantem i wie, w jaki sposób zamówić u niego projekt dobrego produktu rynkowego, takiego produktu, który będzie dopasowany do potrzeb konsumenta, najlepiej konsumenta przyszłości - może mieć wyższą marżę, a przede wszystkim ma mniejszą szansę, że jego produkt się nie sprzeda – twierdzi Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Raport ONZ pokazuje, że polskie produkty zaprojektowane są lepiej niż japońskie niż np. japońskie czy holenderskie..

 - Polska po badaniach ONZ jest na 8 pozycji wśród krajów rozwiniętych przed Japonią i Holandią z punktu widzenia eksportu dóbr zaprojektowanych. My sobie z tego w ogóle nie zdajemy w Polsce sprawy. A to jest bardzo poważna kwestia, dlatego że cała nasza gospodarka oparta jest o przemysł, którego w większości już w Europie nie ma - który wyemigrował na Daleki Wschód – uważa Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

 - My mamy całkiem inną motywację niż ta stara Europa, która jest już nieco znudzona, i konsumpcjonizmem, i tworzeniem nowych metod zarządzania. My to odkrywamy 
wszystko na nowo. Trochę jesteśmy takimi aspirującymi biznesmenami w związku z czym mamy większą ochotę –
dodaje prezes IWP

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

Transport

Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

Transport

Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.