Newsy

Przeterminowaną żywność też możemy reklamować

2011-12-23  |  09:00
Wszystkie newsy
Mówi:Małgorzata Cieloch
Funkcja:Rzecznik Prasowy
Firma:Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Uważne sprawdzanie dat ważności - to najlepszy sposób, by wśród świątecznych zakupów nie znalazł się nieświeży produkt. Co jednak zrobić, gdy przez nieuwagę kupimy przeterminowaną żywność?

Nieświeży karp, przeterminowane śledzie czy zepsute owoce. W przedświątecznym szale zakupów o taką pomyłkę nietrudno. Dlatego Urząd Ochorny Konkurencji i Konsumentów przypomina: żywność również możemy zareklamować.

W przypadku zakupu rzeczy, która jest na przykład nieświeża albo gołym okiem widać po przyniesieniu do domu, że nie spełnia naszych wymagań, to oczywiście w przypadku towarów spożywczych też obowiązują terminy reklamacyjne - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

Na złożenie reklamacji mamy mniej czasu niż w przypadku produktów niespożywczych.

-  W przypadku produktu pakowanego na naszych oczach, przez sprzedawcę w sklepie, na reklamację mamy 3 dni od dnia zakupu; natomiast jeżeli jest to produkt zapaczkowany, w puszce, w pudełku, mamy 3 dni od rozpakowania danej rzeczy - przypomina Małgorzata Cieloch.

Robiąc zakupy pamiętajmy o paragonach. Bez nich reklamacja artykułu prawdopodobnie nie zostanie uznana.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.