Mówi: | Monika Tomsia |
Funkcja: | specjalista ds. PR |
Firma: | Instytut Monitorowania Mediów |
IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października
W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowało TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.
„Gazeta Wyborcza” była cytowana w październiku 633 razy, „Rzeczpospolita” – 614. Na trzecią w rankingu stację RMF FM powoływano się 258 razy, zaś na czwarty TVN24 – 212. Tygodnik „Wprost”, który spadł na piąte miejsce, cytowany był w październiku 184 razy.
– Najczęściej cytowanymi w październiku tematem w większości badanych mediów była wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska z Władimirem Putinem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Tomsia, specjalistka ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Kolejnymi były sytuacja na Ukrainie i wybory samorządowe. Chętnie komentowano także tzw. aferę szpiegowską oraz tragedię w Katowicach i w kopalni Mysłowice-Wesoła.
Na prasę powoływano się znacznie częściej niż na słowo mówione czy publikowane online. Wśród prasy codziennej za liderami rankingu znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Puls Biznesu”, cytowane kolejno 140 i 121 razy. Za „Wprostem” na liście najczęściej cytowanych tygodników znalazł się „Newsweek”, którego publikacje przywoływano 149 razy.
– O ile czołówka rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych nie zmienił się od września, o tyle nastąpiły pewne przetasowania w rankingu telewizyjnym i radiowym – podkreśla Monika Tomsia. – Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną nadal pozostaje TVN24, natomiast TVP INFO, które we wrześniu zajmowało czwarte miejsce, w październiku znalazło się na miejscu drugim (66 cytowań). Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową nadal jest RMF FM, natomiast Radio ZET z miejsca trzeciego wskoczyło na miejsce drugie.
Od cytowanego w październiku ponad 250 razy RMF FM kolejne na liście Radio ZET i Tok FM znacznie odstają – powoływano się na nie odpowiednio 107 i 106 razy.
– Nadal niemal ex aequo wśród portali internetowych najczęściej cytowanymi mediami są TVN24.pl oraz Onet.pl – informuje przedstawicielka Instytutu Monitorowania Mediów.
Na portale jednak powoływano się znacznie rzadziej niż na prasę. Liderów cytowano kolejno 83 i 82 razy, zaś kolejny na liście portal specjalistyczny Sportowefakty.pl przywoływano 76 razy.
Lidera na rynku prasy regionalnej – „Dziennik Polski” – cytowano 31 razy, a kolejne na liście tytuły: „Gazetę Krakowską” i „Dziennik Zachodni” kolejno 15 i 14 razy.
– W rankingu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych możemy wyróżnić trzy pierwsze miejsca w trzech kategoriach. W kategorii prasa będzie to tradycyjnie „Puls Biznesu”, wśród portali internetowych ekonomicznych będzie to Bankier.pl, a wśród stacji telewizyjnych – TVN24 Biznes i Świat – mówi Monika Tomsia.
Na Bankiera pl. powołano się w październiku 30 razy, zaś na biznesowy kanał TVN-u pięciokrotnie.
Do pobrania
Czytaj także
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-03: Klimat i energetyka zdominowały dyskusje przed wyborami samorządowymi. Wyborcy oczekują zielonych zmian i taniej energii [DEPESZA]
- 2024-02-29: Szybko wyprzedawane mieszkania dużym problemem dla nabywców. Nowa aplikacja pomoże im śledzić na bieżąco ogłoszenia z portali
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-01-29: Polska Akademia Nauk wymaga reform organizacyjnych i finansowych. W ubiegłym roku 40 proc. pracowników w instytutach zarabiało poniżej płacy minimalnej
- 2024-02-12: System grantowy w zapaści. Szans na dofinansowanie nie ma 90 proc. projektów badawczych kierowanych do Narodowego Centrum Nauki
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2024-01-24: Przedsiębiorcy patrzą w przyszłość z większym optymizmem. W mniejszym stopniu przeszkadza im niepewność gospodarcza
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.