Mówi: | Olgierd Dziekoński |
Funkcja: | Sekretarz Stanu |
Firma: | Kancelaria Prezydenta RP |
Dziekoński o Magdalenie Gaj: Bardzo energiczna, efektywna w swoim działaniu
Sejm powołał Magdalenę Gaj na stanowisko prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Jej kandydaturę poparło 229 posłów, przeciwko było 169, a 40 wstrzymało się od głosu.
Wysoko kompetencje Magdaleny Gaj ocenia Olgierd Dziekoński, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP, który współpracował z nią w Ministerstwie Infrastruktury.
- Pani Magdalena Gaj jest doświadczonym prawnikiem. Miałem okazję z nią współpracować. Bardzo energiczna, efektywna w swoim działaniu. Warto przypomnieć, że ona przeprowadziła tzw. ustawę o cyfryzacji, gdzie kwestie dostępu do sieci szerokopasmowych zostały potraktowane jako usługa publiczna, razem z kwestią deregulacji i ułatwienia w procesach inwestycyjnych i z takim drobiazgiem, jak choćby to, że w każdym domu powinno być gniazdko dla sieci światłowodu, która pozwala na dostęp do internetu szerokopasmowego - podkreśla minister Dziekoński.
Magdalena Gaj w listopadzie została podsekretarzem stanu w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Wcześniej od lutego 2009 była wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za telekomunikację. Ale pracowała również w Departamencie Prawnym UKE.
Przed głosowaniem sejmowej komisji infrastruktury Magdalena Gaj przedstawiała plany, jakie zamierza realizować jako prezes Urzędu. Podkreślała potrzebę ochrony konsumentów na rynku telekomunikacyjnym przy jednoczesnym zachowaniu niezależności Urzędu od rządu i od rynku. Gaj zamierza również wzmocnić rolę polskiego UKE na arenie międzynarodowej, m.in. w BEREC, nowym organie regulacyjnym komunikacji elektronicznej czy w Międzynarodowym Związku Telekomunikacyjnym.
Obecny na posiedzeniu minister administracji i cyfryzacji Michał Boni powiedział, że Gaj sprawi, iż UKE w następnej kadencji będzie tworzył dobre i przyjazne dla przedsiębiorców otoczenie regulacyjne.
Magdalena Gaj zastąpi na stanowisku prezesa UKE Annę Streżyńską, której kadencja formalnie upłynęła w maju.
Czytaj także
- 2023-10-25: W czwartek przedpremierowy pokaz filmu świątecznego „Uwierz w Mikołaja”. Autorką scenariusza jest Ilona Łepkowska
- 2023-12-06: Magdalena Lamparska: Macierzyństwo nauczyło mnie miłości bezwarunkowej i cierpliwości. Rodzina jest dla mnie fundamentem
- 2023-11-20: Magdalena Lamparska: Przez wiele setek lat kobieca seksualność była schowana w szafie. Teraz panie zaczynają śmielej mówić o swoich potrzebach
- 2024-01-12: Magdalena Lamparska: Widzowie polubili system oglądania filmów w domu. Niektóre produkcje nadają się tylko na duży ekran, a inne doskonale się sprawdzają na ekranie laptopa
- 2023-08-25: Magdalena Ogórek: Nie kandyduję w wyborach, skupiam się na pracy w TVP. Z uwagi na kampanię ta jesień będzie bardzo pracowita
- 2023-08-31: Magdalena Ogórek: Piszę kolejną książkę na temat dóbr polskiej kultury zrabowanych podczas II wojny światowej. Informacje przeze mnie pozyskane będą zaskakujące i hipnotyzujące
- 2023-08-11: Magdalena Stużyńska: Nowa seria „Przyjaciółek” będzie zbudowana na bazie ważnego wydarzenia w życiu bohaterów. Będą wątki dramatyczne, kryminalne i sentymentalne
- 2023-08-08: Magdalena Stużyńska: Do połowy października będę zajęta i nie uda mi się znaleźć czasu na odpoczynek. Ale ja bardzo lubię pracować w wakacje
- 2023-08-01: Magdalena Jethon: Przejęliśmy misję radia publicznego. Radio Nowy Świat od patronów otrzymuje 700 tys. zł miesięcznie
- 2023-07-17: Magdalena Stużyńska: Spektakl „NieDochodzenie” demaskuje absurdy w naszym życiu politycznym i codziennym. Obnaża też mechanizmy manipulacji stosowane przez władzę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.