Newsy

GDDKiA: Od 1 lipca ponad 300 km nowych dróg w systemie viaTOLL

2012-03-22  |  06:55
Mówi:Magdalena Jaworska
Funkcja:Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
  • MP4

    Elektroniczny system opłat zacznie obowiązywać przede wszystkim na drogach równoległych do autostrad A1 i A2. To element uszczelniania istniejącej sieci. W przyszłym roku płatne stanie się kolejne 1000 km autostrad i dróg krajowych.

     - W tej chwili pracujemy nad rozszerzeniem od 1 lipca. Rozszerzenie w szczególności dotyczyć będzie dróg równoległych do A2 i A1, czyli tam, gdzie na samym początku działania systemu ucieczka ruchu była najwyższa - mówi Magdalena Jaworska, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

    Systemem zostaną objęte droga S7 z Elbląga do Pasłęka, dwa odcinki drogi krajowej 91 oraz droga krajowa 92 z Łowicza do Wrześni. Łącznie 340 km nowych tras.

     - Drugie rozszerzenie, najpoważniejsze z dotychczasowych, w styczniu 2013 roku obejmie drogi, w szczególności autostrady i drogi ekspresowe, które są obecnie w budowie i będą sukcesywnie w 2012 roku oddawane do eksploatacji - zapowiada Magdalena Jaworska.

    I dodaje: - Rozszerzenie w styczniu w 2013 roku to ponad 600 km i w ciągu roku jeszcze jedno rozszerzenie o ok. 1000 km.

    Sieć płatnych dróg liczy obecnie ok. 1600 km. Docelowo w 2014 roku system viaTOLL ma obejmować 2880 km autostrad i dróg ekspresowych oraz sieć dróg krajowych innych klas.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.