Newsy

Min. Sportu i Turystyki: Euro długo będzie pracować na polską turystykę

2012-03-19  |  06:45
Mówi:Katarzyna Sobierajska
Funkcja:Wiceminister Sportu i Turystyki
  • MP4

    W maju przygotowania na Mistrzostwa Świata mają być dopięte na ostatni guzik. Gotowe są już m.in. areny sportowe i baza noclegowa. Ministerstwo Sportu i Turystyki zapewnia, że inwestycje poczynione na Euro przyczynią się do zwiększenia ruchu turystycznego również w kolejnych latach.

    O stan przygotowań nie powinniśmy się martwić. Piłkarze mają gdzie grać i trenować, a kibice na pewno znajdą miejsca noclegowe.

     - Na maj określiliśmy sobie datę osiągnięcia stanu gotowości. Jeśli chodzi o areny sportowe, a więc te najważniejsze obiekty, na których Mistrzostwa będą się odbywać, są już gotowe, baza noclegowa, centra pobytowo-treningowe również - mówi Katarzyna Sobierajska, wiceminister sportu i turystyki.

    Mimo że do pierwszego meczu pozostały już niecałe 3 miesiące, MSiT wciąż próbuje zachęcić kibiców, ale i niezainteresowanych sportem turystów do odwiedzenia Polski.

     - W tej chwili trwa bardzo duża kampania na 3 rynkach: niemieckim, brytyjskim i francuskim. Jeszcze przed Euro chcemy pokazać dużą kampanię w telewizjach ogólnoeuropejskich. Myślę, że to również przełoży się na zwiększony ruch turystyczny - dodaje wiceminister.

    MSiT szacuje, że w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej przyjedzie do Polski nawet milion zagranicznych turystów. Autorzy raportu Impact o wpływie organizacji Euro na polską gospodarkę obliczyli, że w kolejnych 8 latach Polskę będzie odwiedzać ok. pół miliona osób więcej niż do tej pory. Dochody z turystyki w tym okresie mają wzrosnąć o 5 mld zł.

     - Możemy dywagować, jak w tym roku będą wyglądać przyjazdy turystyczne, czy ta ilość znacznie wzrośnie, czy utrzyma się na podobnym poziomie. Ale niewątpliwie infrastruktura, która powstaje na Euro, nie tylko turystyczna, jak obiekty hotelowe, ale też infrastruktura drogowa, renowacje dworców kolejowych czy też powiększenie możliwości naszych lotnisk - to będzie jeszcze długo po Euro pracować na rzecz zwiększonego ruchu turystycznego - podkreśla Katarzyna Sobierajska.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.