Newsy

PLL LOT rozważa kolejne po Pekinie połączenia azjatyckie. Czeka tylko na Dreamlinery

2012-01-17  |  06:05
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Piróg
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Polskie Linie Lotnicze LOT

30 maja pierwszy samolot PLL LOT wystartuje do Pekinu. Azjatyckie trasy będą początkowo obsługiwane przez Boeingi 767. Docelowo mają na nich latać nowoczesne Dreamlinery. Dzięki nim uruchomione miałyby zostać kolejne azjatyckie destynacje.

Pierwszy Boeing 787 pojawi się we flocie polskiego przewoźnika pod koniec tego roku.

- Spodziewamy się pierwszych Dreamlinerów w listopadzie, grudniu. Prawdopodobnie w ciągu następnych 3-4 miesięcy zastąpimy wszystkie 767 - zapewnia Marcin Piróg, prezes PLL LOT.

Inwestycja w nowe samoloty to warunek, by LOT mógł się dalej rozwijać. Przewoźnik chce, by Dreamilnery obsługiwały przede wszystkim rejsy do Azji i Ameryki Północnej.

- W lutym przyszłego roku będziemy mieli już 5 Dreamlinerów. Zastąpimy więc nimi wszystkie loty północnoatlantyckie oraz Pekin, Hanoi. Następny Dreamliner pozwoli nam otwierać kolejne kierunki w Azji - mówi Marcin Piróg.

LOT kupił 8 Dreamlinerów. Termin ich dostawy był już dwukrotnie przesuwany przez producenta. Polski przewoźnik będzie pierwszą linią lotniczą w Europie, która będzie miała te najnowocześniejsze samoloty w swojej flocie.

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.