Newsy

Juliusz Braun (TVP): Przygotowujemy się do złożenia do KRRiT kolejnego wniosku na kanał tematyczny

2012-09-26  |  06:15

Telewizja publiczna chce mieć nowe stacje tematyczne. Władze TVP zamierzają złożyć wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o koncesję dla kanału dla dzieci. I m.in. z tym programem wystartują w konkursie na wolne miejsca na pierwszym multipleksie.  Nie wyobrażam sobie, żeby na MUX1 miały się znaleźć wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym – mówi Juliusz Braun, prezes TVP.

W Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji są już trzy wnioski TVP. Pierwszy dotyczy koncesji dla TVP Info. 

  To może być zaskakujące, bo kanał już działa, ale funkcjonuje jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych. Teraz chcemy rozdzielić kanał informacyjny i kanały regionalne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

Poza tym telewizja publiczna wnioskuje również o koncesje dla dwóch nowych stacji tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Na rozwój oferty obu kanałów spółka nie planuje przeznaczać dużych pieniędzy.

  W tej chwili to są bardzo skromnie zaplanowane kanały od strony finansowej. W obu przypadkach oparte są na naszych archiwach. Są to archiwa bardzo bogate i cenne, a niezbyt kosztowne, jeśli chodzi o użytkowanie. Oczywiście, nic nie ma za darmo, bo każda emisja kosztuje, np. prawa autorskie – mówi prezes TVP.

O konkretnych kwotach rozmawiać nie chce. Wiadomo tylko, że nie przekraczają one wysokości budżetów obecnie działających kanałów tematycznych.

Termin uruchomienia TVP Rozrywka i TVP Dokument zależy od tego, kiedy KRRiT podejmie decyzję. Juliusz Braun twierdzi, że mogłyby wystartować nawet na przełomie 2012 i 2013 roku. Najpóźniej nowe kanały zostaną uruchomione pod koniec przyszłego roku.

  To jest na pewno wiele miesięcy pracy. We wniosku zapisaliśmy termin uruchomienia obu kanałów rok od przyznania koncesji – mówi. – Cały kalendarz uzależniamy od wyników konkursu na wolne sloty i naszych możliwości finansowych.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji deklaruje, że na pierwszym multipleksie być może jedno miejsce będzie przeznaczone na program adresowany do dzieci. Dlatego TVP przygotowuje się do złożenia kolejnego wniosku.

 – Uważamy, że jedyny, jak wszystko wskazuje, kanał dziecięcy naziemnej telewizji cyfrowej, powinien być kanałem telewizji publicznej, a nie zagranicznego nadawcy – podkreśla Juliusz Braun.

Teraz na multipleksie pierwszym (MUX-1) TVP ma trzy sloty na TVP1, TVP2 i TVP Info. Miejsca te będzie musiała zwolnić po 27 kwietnia 2014 roku.

 – TVP ma przyznane miejsca na MUX-3, który za niecały rok pokryje powierzchnię całego kraju. To będzie TVP1 i TVP2, oba w HD, oraz kanały tematyczne – informuje prezes.

I zapowiada, że mimo to TVP powalczy o zwalniane przez siebie miejsca na MUX-1.

 – Nie wyobrażam sobie, żeby na pierwszym multipleksie miały się znaleźć – żeby nikogo nie urazić – wyłącznie programy o charakterze popularno-rozrywkowym i – jak zapowiada KRRiT – jeden kanał o charakterze społeczno-religijnym. Myślę, że pozostałe trzy sloty powinny być przeznaczone na kanały o innym charakterze, najogólniej rzecz biorąc – mówi.

Poza trzema kanałami TVP miejsca na MUX-1 posiadają również Eska TV, Polo TV, TTV i ATM Rozrywka TV.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.