Newsy

Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych

2012-10-02  |  06:30

TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.  TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.

Kanał informacyjny Telewizji Polskiej dzielił do tej pory pasmo programowe z ośrodkami regionalnymi TVP. Teraz władze testują nowe rozwiązania. 

  Już w tej chwili tak się dzieje, że na zasadzie pewnego roboczego eksperymentu przez satelitę idzie program warszawski, a regionalnie idzie inny program, a czasami przez satelitę idzie program centralny – wyjaśnia Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

TVP Info nadaje w tej chwili programy typowe dla stacji informacyjnej, m.in. informacje, transmisje na żywo, konferencje prasowe i serwisy tematyczne, w tym m.in. ekonomiczny i sportowy. Poza tym na antenie pojawiają się też programy telewizji regionalnych.

Jak zapowiada prezes TVP stację czekają zmiany, które mają związek z wnioskiem złożonym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie koncesji dla TVP Info. Kanał docelowo przestanie funkcjonować jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych.

 TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym programem informacyjnym, a ponieważ w tej chwili jest jeszcze miejsce na multipleksach naziemnych, będą na nim mogły funkcjonować kanały regionalne, oczywiście z dużym pasmem wspólnym, ale to już nie będzie to pasmo wyłącznie informacyjne – zapowiedział w czasie Europejskiego Forum Nowych Idei Juliusz Braun.

W praktyce oznacza to, że rozdzielony zostanie kanał informacyjny i kanały regionalne. Na obecnym etapie bliższych szczegółów nie ujawniono.

Do KRRiT trafił także wniosek o koncesję dla nowych kanałów tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.