Newsy

Karta kredytowa z możliwością spłaty w ratach stała się konkurencją dla kredytów ratalnych. Zainteresowanie produktem rośnie

2016-01-26  |  06:40
Mówi:Tomasz Zieliński
Funkcja:kierownik zespołu odpowiedzialnego za karty kredytowe
Firma:Bank Pekao SA
  • MP4
  • W portfelach Polaków znajduje się obecnie nieco ponad 6 mln kart kredytowych, jednak ich liczba spada od 2009 roku. Szansą na odwrócenie tego trendu są karty kredytowe ze spłatą w ratach. Klienci mogą samodzielnie wybrać transakcję, którą spłacą w systemie ratalnym, a decyzję taką mogą podjąć w dowolnym czasie cyklu rozliczeniowego. Tym sposobem łatwiej kupować na raty zarówno w sklepach tradycyjnych, jak i przez internet.

    Karta kredytowa ze spłatą w ratach jest nowatorskim produktem, który stanowi uzupełnienie na rynku oferty kredytów gotówkowych oraz ratalnych dostępnych w sklepach. Łączy ona zalety tych dwóch produktów, gdyż dzięki niej można rozkładać na raty zakupy ze wszystkich sklepów, w których można zapłacić kartą, a jednocześnie mieć stały dostęp do opcji spłaty w ratach – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Biznes Tomasz Zieliński, kierownik zespołu odpowiedzialnego za karty kredytowe w Banku Pekao SA.

    Karta kredytowa Flexia Banku Pekao pozwala na samodzielne wybranie transakcji, która zostanie spłacona w systemie ratalnym. Takiej decyzji nie trzeba podejmować od razu, ale w dowolnym momencie trwania cyklu rozliczeniowego w domowym zaciszu. Karta pozwala na znaczne ograniczenie kosztów. Często produkty, które można kupić w sklepach, korzystając z rat zero procent, koszty kredytu mają ukryte w cenie, która po prostu jest.

    Dodatkowo z kartą łatwiej można kupować na raty w sklepach internetowych.

    Dużo taniej można kupić sprzęt w internecie, ale tam trudno jest o spłatę w ratach. Mając kartę kredytową z taką funkcją, możemy znaleźć najtańszą ofertę na rynku i dokonać spłaty samemu. W praktyce spłata ratalna kartą kredytową jest znacznie tańsza niż nawet skorzystanie z kredytu tzw. zero procent  – ocenia Zieliński.

    Zaletą karty jest możliwość spłaty nie tylko dużych zakupów, lecz także tych mniejszych, od 300 zł do wysokości przyznanego limitu na karcie kredytowej (maksymalnie 30 tys. zł). Transakcje można spłacać w terminie od 3 do 24 miesięcy, a jednocześnie można dokonywać 10 spłat. Są one nieoprocentowane, klient musi jednak płacić stałą miesięczną prowizję, której wysokość zależy od kwoty spłacanej w ratach. Można ją sprawdzić samodzielnie w tabelce dostępnej na stronie banku i łatwo zobaczyć, jaki będzie koszt spłaty w ratach.

    Wystarczy raz wystąpić o taką kartę do banku i mamy stały dostęp do kredytu. Nie musimy za każdym razem przechodzić procedury oceny zdolności kredytowej. O spłacie w ratach decydujemy po zakupach, wracamy do domu i w komfortowych warunkach siadamy do internetu, gdzie możemy podjąć decyzję o rozłożeniu kwoty zakupu na raty. Nie musimy podejmować decyzji od razu w sklepie – wskazuje przedstawiciel Banku Pekao.

    Tego typu produkty to również szansa dla banków, które w ten sposób mogą odwrócić złą tendencję na rynku kart kredytowych. Z raportu PRNews wynika, że na koniec III kw. 2015 roku banki miały aktywnych 6,1 mln kart kredytowych. Jeszcze w 2009 roku było ich 11 mln.

    Zauważyliśmy, że klienci, którzy spłacają zakupy w ratach, często ponownie z tego korzystają, widać więc, że produkt cieszy się dużym zainteresowaniem. Spodziewamy się dalszego wzrostu popularności karty. Jeśli będzie rosła świadomość klientów odnośnie opłat i prowizji oraz produktów finansowych, które kupują, to możemy się spodziewać, że ten produkt będzie bardzo popularny – podkreśla Tomasz Zieliński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.