Newsy

Carrefour rozważa kolejne przejęcia. W grę wchodzą sklepy osiedlowe i e-sklepy

2013-03-29  |  06:45

Carrefour jest w dobrej sytuacji finansowej, a ubiegłe lata były dla firmy udane – podkreśla prezes spółki. Dlatego sieć chce być bardziej aktywna na rynku przejęć. Zamierza aktywnie śledzić zmiany wśród konkurencji i szukać na rynku interesujących ofert. W grę wchodziłoby zarówno przejęcie sieci sklepów osiedlowych, jak i e-sklepów.

Carrefour Polska planuje, że przejęcia i procesy konsolidacyjne będą jednym ze sposobów rozwoju firmy na polskim rynku.

 – Zwracamy uwagę na wszystko, co się dzieje na rynku, śledzimy rozwój sytuacji. Potencjalnie interesuje nas każda okazja, która może się na tym rynku trafić. Być może będzie to przejęcie sieci sklepów convenience, osiedlowych. Być może nadarzy nam się inna okazja. Możliwe byłoby przyjrzenie się takiej transakcji, jeżeli chodzi o sprzedaż internetową – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jean Anthoine, prezes Carrrefour Polska.

Carrefour Polska walczy o klientów otwierając sklepy osiedlowe pod szyldem Carrefour Express. Liczba małych sklepów dynamicznie się rośnie: w 2010 roku powstało ich 50, w kolejnym roku 100, a w 2012 roku już ponad 150. W tym roku sieć zamierza otworzyć 200-250 nowych palcówek Carrefour Express.

 – Jako grupa, jako sieć, mamy doświadczenie w dziedzinie przejęć. Już 7 lat temu przejęliśmy sieć sklepów od spółki Ahold. Mamy doświadczenie w trudnych transakcjach  podkreśla Jean Anthoine.

Mimo to Carrefour nie był zainteresowany przejęciem sieci Real, którą ostatecznie przejął Auchan.

 – Była propozycja transakcji. Byliśmy jednym z oferentów, jednym z kandydatów do przejęcia, niemniej transakcja zakończyła się tak jak się zakończyła, tzn. nie zostaliśmy nabywcą, nie przejęliśmy tej sieci – mówi Jean Anthoine. – Umowa z Auchan to trudna umowa, trudne przejęcie, ponieważ dotyczy nie tylko Polski, ale także innych krajów. Życzymy im powodzenia w tym przejęciu – mówi Jean Anthoine.

Pod koniec ubiegłego roku Grupa Auchan informowała, że przejmie hipermarkety Real w Polsce, na Ukrainie, w Rosji i Rumunii od Metro Group. W Polsce transakcję musi zbadać jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.