Newsy

Holowanie auta, hydraulik i lekarz za granicą. Już 1,2 mln osób korzysta z usług assistance

2013-02-06  |  10:00
Mówi:Tomasz Frączek
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Mondial Assistance
  • MP4

    W ubiegłym roku blisko 1,2 mln osób skorzystało z usług assistance. To pierwszy rok w historii tej branży, kiedy liczba klientów, którym udzielono pomocy, przekroczyła milion. Sam rynek rośnie w tempie powyżej 10 proc. rocznie i prognozy na następne lata są równie optymistyczne. Tym bardziej, że obok tradycyjnych pakietów pomocowych do ubezpieczeń komunikacyjnych, medycznych czy podróżniczych na rynku będą pojawiać się nowe produkty, np. ubezpieczenie dla płatności kartą za pomocą telefonu.

     Rynek assistance od wielu lat rośnie szybciej niż rynek ubezpieczeniowy. Mimo tego że – naszym zdaniem – jest to rynek niedoszacowany i niewystarczająco promowany, rośnie ponad 10 proc. rocznie i mamy nadzieję, że tak będzie dalej – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

    Rynek assistance rozwija się dość szybko, przede wszystkim pod względem produktowym. Pakiety dołączane do ubezpieczeń komunikacyjnych, mieszkania lub domu czy ubezpieczeń zdrowotnych stały się już normą. Coraz częściej użytkownicy sięgają po usługi consierge, czyli osobistego asystenta, który wezwie taksówkę i zamówi kwiaty, ale też assistance dla komputerów, sprzętu RTV i AGD.

     – Chodzi zarówno o produkt, który się nazywa przedłużoną gwarancją, ale i assistance do przedłużonej gwarancji. Czyli to, że ktoś telewizor odbierze i przywiezie, jak będzie naprawiony albo przyśle mechanika, żeby ten telewizor czy komputer naprawił. Tu widzimy zdecydowany wzrost zainteresowania – twierdzi Tomasz Frączek.

    Dodaje, że na rynku w najbliższym czasie będą rozwijać się kolejne usługi pomocowe. To m.in. teleopieka, czyli objęcie usługami monitoringu i opieką medyczną ludzi starszych, samotnych lub chorych. Kolejną grupą są usługi assistance do ubezpieczenia mobilnych płatności zbliżeniowych. Chodzi nie tylko o ubezpieczenie samej transakcji, ale i nośnika, czyli smartfonu, którego wartość jest wyższa niż wartość samej płatności. Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Polska na zlecenie Mondial Assistance wynika, że ponad dwie trzecie Polaków chciałoby z takiego produktu skorzystać.

    Assistance samochodowy wciąż najpopularniejsze

    Wiedza Polaków na temat usług assistance rośnie. Zdefiniować potrafi je już 67 proc. badanych (w 2012 roku – 53 proc.) Jednak wciąż kojarzą się nam z pakietem pomocowym do samochodu, do ubezpieczeń komunikacyjnych (33 proc. ankietowanych). W dalszej kolejności badani wskazywali usługi ubezpieczeniowe lub ratunkowe (po 15 proc.).

     – Te usługi pomocowe są już dość popularne. Natomiast pakiety usług zaszyte w produktach bankowych, w kartach kredytowych, ROR-ach, pożyczkach czy kredytach – nad tym rynek musi popracować. Większość banków oferuje tego typu usługi, natomiast świadomość klientów, że te usługi są oferowane, jest stosunkowo niska – wyjaśnia prezes Mondial Assistance.

    Pokazują to statystyki. 67 proc. pytanych nie wie, czy w ramach posiadanych produktów bankowych ma również pakiet assistance. Co ciekawe, ponad połowa ankietowanych twierdzi, że zdecydowanie bardziej atrakcyjne są dla nich produkty (bankowe lub ubezpieczeniowe), do których dołączane są różnego rodzaju usługi pomocowe.

    Około 70 proc. badanych stwierdziło, że pakiet assistance powinien był dołączany do ubezpieczenia zdrowotnego oraz ubezpieczenia domu czy mieszkania. 80 proc. oczekuje go w przypadku zakupu polisy OC i AC.

     – Najbardziej popularne są te ubezpieczenia komunikacyjne. Na uboczu pozostaje cała opieka człowieka w domu, gdzie może się coś stać zarówno ze zdrowiem, ze sprzętem, jak i z całym mieszkaniem. Mówimy m.in. o usługach zdrowotnych, okołoubezpieczeniowych. Świadczymy usługi medyczne, krajowe, w postaci dodatkowego transportu do i od lekarza, przywiezienia lekarza do domu, zorganizowania dowozu leków. Tu jest nasza rola – mówi Tomasz Frączek.

    O assistance więcej wiedzą mężczyźni

    W 2011 roku blisko milion osób skorzystało z usług assistance. W ubiegłym użytkowników było kilkaset tysięcy więcej.

     – Głównym konsumentem jest mężczyzna, między 30. a 39. rokiem życia, zamieszkały w dużym mieście, ponad 200 tys. mieszkańców, z wyższym wykształceniem, na stanowisku kierowniczym bądź menadżerskim, często właściciel firmy – informuje prezes Mondial Assistance.

    Korzystający z usług assistance w ciągu ostatniego roku to głównie osoby do 59 roku życia. Najbardziej świadomą grupę stanowią jednak użytkownicy w wieku 30 – 49 lat. Z grupie 40-latków odsetek osób, które nie wiedzą czym są usługi assistance spadł z 41 proc. w 2011 na 23 proc. w 2012 roku.

    Mężczyźni mają też większą świadomość, czym są usługi assistance niż kobiety. W zależności od płci ankietowani inaczej postrzegali również wartość poszczególnych pakietów assistance.

     – Mężczyźni zdecydowanie częściej korzystają z assistance samochodowego, kobiety cenią sobie spokój i bezpieczeństwo, w związku z tym cenią usługi medyczne, co może mieć duży związek z dziećmi. Jeżeli chodzi o assistance domowe, czyli to, co może się nam złego w domu przydarzyć, mniej więcej rozkład wśród kobiet i mężczyzn jest bardzo podobny, prawie 50 na 50 – mówi Tomasz Frączek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.