Mówi: | Sebastian Kulczyk |
Funkcja: | Inwestor |
Firma: | Stanusch Technologies |
Za 8 lat połowa rozmów na infoliniach z tzw. czatbotem zamiast konsultanta
– Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – uważa Sebastian Kulczyk, inwestor Stanusch Technologies. To tłumaczy, jego zdaniem, dlaczego rynek tzw. czatbotów rośnie w tak szybkim tempie. Według szacunków firmy do 2020 roku połowa rozmów na infoliniach będzie obsługiwana przez maszynę.
Na całym świecie jest już blisko 1000 projektów typu wirtualny doradca. Jeszcze 10 lat temu było ich 62. Wzrost ten tłumaczy przede wszystkim fakt, że codzienne interakcje coraz częściej przenoszą się do internetu.
– Wirtualny doradca, w zależności od poziomu jego zaawansowania, jest rodzajem programu, który jest w stanie odpowiedzieć nam na zadane przez nas pytania. Jedynym ograniczeniem jest dla niego baza danych, która zostaje wprowadzona do danego programu. Dlatego też ludzie udoskonalający to rozwiązanie pracują nad tym, by wirtualny doradca osiągnął jak najwyższy poziom zrozumienia człowieka i prowadzenia swobodnej rozmowy z klientem – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Sebastian Kulczyk, który jest głównym akcjonariuszem Stanusch Technologies.
Jak podkreśla, technologia ta jest rozwinięta na tyle, by zastąpić tradycyjną infolinię. Chatbot dzięki systemowi wykorzystującemu sztuczną inteligencję jest w stanie wyszukać informację i odpowiedzieć na pytania szybciej i bardziej precyzyjnie (90 proc. poprawnych odpowiedzi), co usprawni kontakt firmy z jej klientami i zwiększy ich satysfakcję.
Takie rozwiązania w najbliższym czasie mogą zrewolucjonizować rynek usług call center.
– Jednym z motorów napędowych światowej gospodarki jest internet, który już zdążył zrewolucjonizować wiele procesów, jakie na światowych rynkach się odbywają – mówi Sebastian Kulczyk. – Firma Stanusch Technologies tworząc wirtualnego doradcę również wkracza w obszar pewnej rewolucji, która jest nie tylko bardzo fascynująca ze względu na jej szerokie możliwości, ale też daje bardzo skuteczne rozwiązania, które potem możemy przełożyć na realne oszczędności.
Rozwiązania w zakresie rozpoznawania mowy i wirtualnego doradztwa proponują tacy giganci, jak Apple, Microsoft i Google (tzw. SIRI). W ten biznes uwierzył także Sebastian Kulczyk i dlatego stał się inwestorem Stanusch Technologies.
– Niewiele polskich firm jest w stanie konkurować z firmami z Zachodu, dlatego tym bardziej mam osobistą satysfakcją, że Stanusch Technologies już dzisiaj znajduje się w światowej czołówce. Doskonałe perspektywy dla rynku usług wirtualnego doradcy świadczą o potencjale Stanusch Technologies – ocenia Sebastian Kulczyk.
Czytaj także
- 2023-10-04: Rusza Wirtualny Uniwersytet Pedagogiczny. Pomoże nauczycielom w śledzeniu bieżącej wiedzy i praktyk edukacyjnych
- 2022-10-12: Kryzys paliwowy przyspieszy w Polsce prace nad zielonym wodorem. Pomorze czeka boom inwestycyjny w tym obszarze
- 2022-07-25: Popyt na sprzęt komputerowy w Polsce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Napędzają go zmiana modelu pracy i projekty edukacyjne
- 2022-06-09: Michał Żebrowski: Janusz Chabior jest superkumplem, wspaniałym aktorem i niekłamaną osobowością. Teraz jeszcze pokazał nam niesamowity talent malarski
- 2022-02-14: Sebastian Fabijański pisze scenariusz o mrocznych kulisach polskiego futbolu. Film powstanie na podstawie książki „Eldorado”
- 2022-02-21: Metawersum atrakcyjny dla biznesu i inwestorów. Jego rozwój mogą zatrzymać związane z nim zagrożenia
- 2022-01-12: Rafał Zawierucha: Internet ma też swoją czarną stronę. Najgorszy jest hejt i fake newsy
- 2021-11-15: Sebastian Stankiewicz: Moim marzeniem było zagranie z Cezarym Pazurą. Fajnie, że spełniło się akurat przy jego setnej roli
- 2021-12-06: Małgorzata Socha i Łukasz Garlicki: Cieszymy się, że możemy razem pracować na planie „BrzydUli”. Mamy podobne poczucie humoru, jest też pewna zgodność temperamentów
- 2021-11-12: Luna: Często balansuję na granicy świata wirtualnego i realnego. Czasami nie wiem, który z nich jest prawdziwy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.