Newsy

Kulisy codziennej drogi do sukcesu najlepszych polskich sportowców. Film „110%” wchodzi do kin

2016-02-25  |  06:45
Mówi:Agnieszka Gola-Rakowska, reżyserka

Mateusz Kusznierewicz, mistrz świata w żeglarstwie

Rafał Sonik, zwycięzca rajdu Dakar

Bartłomiej Bonk, brązowy medalista olimpijski w podnoszeniu ciężarów

Andrzej Person, senator

  • MP4
  • Codzienny wyczerpujący trening jest niezbędny, ale to nie wszystko. By odnieść sukces, potrzebne jest także odpowiednie nastawienie i motywacja. A także wsparcie sponsorów – podkreślali sportowcy podczas premiery filmu „110%” o największych gwiazdach polskiego sportu. W projekcie wzięło udział 14 czołowych sportowców, m.in. Robert Lewandowski, Adam Małysz czy Rafał Sonik. Film powstał dzięki wsparciu Jana Kulczyka, największego sponsora polskich olimpijczyków. – To cichy bohater filmu, który jako pierwszy uwierzył w jego uniwersalne przesłanie – podkreślają twórcy i dodają, że właśnie dzięki takim osobom sportowcy mogą dawać z siebie 110 proc., nie myśląc o finansach.

    „110%” to filmowa opowieść o największych polskich sportowcach, o ich marzeniach, pasji, odwadze, porażkach i zwycięstwach. Twórcy filmu pokazują w nim inną stronę życia sportowców. W rolach głównych wystąpili m.in. Rafał Sonik, Adam Małysz, Zofia Noceti-Klepacka, Karol Bielecki, Zbigniew Bródka, Tomasz Majewski, Katarzyna Rogowiec, Maja Włoszczowska, Andrzej Wrona oraz Robert Lewandowski.

    Zaczęliśmy zaglądać w głąb tego prawdziwego sportu i tak właśnie zrodził się pomysł na „110%”. Później zaczęliśmy tworzyć listę sportowców, z której wyłoniła się nasza piętnastka. Najpiękniejsze było to, że oni od razu zgodzili się wziąć udział w tym projekcie. Głównym argumentem było to, że mogą powiedzieć coś, czego na co dzień nie mówią w mediach i czego nie mogą pokazać – mówi agencji Newseria Agnieszka Gola-Rakowska, reżyserka filmu.

    Zgodziłem się, bo wydawało mi się, że jest to nowatorski projekt, który jeszcze nigdy nie był realizowany. Po obejrzeniu filmu jestem bardzo zadowolony, że się zgodziłem, i bardzo szczęśliwy, że wyszło to tak dobrze. Gratuluję reżyserom, scenarzystom, całej ekipie, ponieważ przeprowadziła to bardzo sprawnie, nie zakłócając naszych treningów – podkreśla Zbigniew Bródka, złoty medalista olimpijski z Soczi w łyżwiarstwie szybkim, jeden z bohaterów filmu „110%”.

    Zdjęcia u pierwszego bohatera – Bartłomieja Bonka, brązowego medalisty olimpijskiego w podnoszeniu ciężarów – rozpoczęły się w marcu ubiegłego roku.

    Prace nad filmem rozpoczęły się dzięki wsparciu finansowemu Jana Kulczyka, który został pierwszym i strategicznym partnerem projektu. 

    Udało się tak szybko zrealizować ten film dzięki wielkiemu zaangażowaniu wszystkich stron: twórców, sportowców i sponsorów, czyli Kulczyk Holding oraz PGNiG. Jan Kulczyk jako pierwszy uwierzył w nasz film, dał nam zielone światło, wierzył, że to może się udać – podkreśla Gola-Rakowska.

    Rola i znaczenie takich ludzi jak Jan Kulczyk jest nie do przecenienia. Oni spełniają marzenia tych, którzy stoją u progu wielkiej kariery, a którym brakuje środków i możliwości, by ruszyć z miejsca – podkreśla senator Andrzej Person, kiedyś dziennikarz sportowy. – Jan Kulczyk zrobił tak wiele dla sportu, że my ciągle jeszcze nie zdajemy sobie z tego sprawy. On otworzył drzwi i dał szansę innym poważnym biznesmenom, żeby mogli się zaangażować we wspieranie sportowców.

    Jan Kulczyk często podkreślał, że sport pod wieloma względami podobny jest do biznesu. Wymaga długofalowej strategii, wizji, przemyślanej taktyki i charakteru. Dlatego zainicjował stworzenie Okrągłego Stołu Polskiego Sportu, w ramach którego czołowi działacze, sportowcy, politycy, a także ludzie kultury i biznesu rozmawiali o strategii dla rozwoju sportu w naszym kraju. Jan Kulczyk był też największym sponsorem polskich olimpijczyków. W 2012 roku należące do niego firmy z grupy Kulczyk Investments zostały strategicznym sponsorem reprezentacji olimpijskiej. Jan Kulczyk przeznaczył na ten cel 30 mln zł i był to rekordowy sponsoring w historii polskiego sportu.

    Wsparcie zewnętrznych sponsorów, partnerów, przyjaciół, mecenasów jest niesłychanie ważne dla sportowców, artystów i naukowców. Wielu osiągnięć, które dzisiaj Polacy mają na swoim koncie, nie byłoby bez tego wsparcia. Dr Kulczyk był osobą wyjątkową, która wiele energii, czasu i środków przeznaczyła m.in. na wsparcie PKOl – mówi Mateusz Kusznierewicz, mistrz świata w żeglarstwie, bohater filmu. – Film „110%” my, jako sportowcy, a także aktorzy, dedykujemy również jemu. Bardzo żałuję, że już go nie ma razem z nami. To wielka strata dla polskiego sportu.

    Polskę stać już na to, żeby sport wspierać efektywnie, czyli sponsorów stać na to, żeby wydawać pieniądze niezbędne do tego, żebyśmy osiągali sukcesy. Fundamentalne znaczenie ma świadomość, że aby osiągać w czymkolwiek sukces, trzeba przede wszystkim motywować. A nie ma lepszych ambasadorów i motywatorów niż właśnie ci, którzy sukces odnieśli, którzy dochodzili do tego sukcesu przez wiele lat – mówi kolejny bohater filmu Rafał Sonik, zwycięzca rajdu Dakar.

    Film trafi do kin w czwartek, 25 lutego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

    Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

    Infrastruktura

    Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

    21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

    Prawo

    Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

    W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.