Mówi: | Piotr Ziarkowski |
Funkcja: | Dyrektor ds. Marketingu i PR |
Firma: | Hyundai Motor Poland |
Limuzyna Hyundai Equus dla Michela Platiniego
Flota samochodów na Euro 2012 gotowa. Hyundai Motor Company, jako oficjalny partner turnieju, dostarczył ponad 180 aut, które przez miesiąc będą do dyspozycji drużyn piłkarskich, VIP-ów i organizatorów mistrzostw. Flagowym modelem koncernu - limuzyną Equus będzie w czasie Euro jeździł prezydent UEFA Michel Platini.
Hyundai Motor Company od 12 lat jest partnerem UEFA i będzie nim jeszcze przez kolejnych 5 lat.
- To dla nas wielki zaszczyt, że możemy nasze samochody udostępnić organizatorom EURO 2012 – mówi Piotr Ziarkowski dyrektor Marketingu i PR Hyundai Motor Poland.
Flota liczy 183 samochody.
- To będą samochody osobowe, m.in. i30, i40, ix35, którymi będą jeździli wolontariusze oraz zawodowi kierowcy. Przekazujemy też H-1 - to są minibusy, które będą przewoziły większą ilość osób. Mamy też model Hyundai Equus. To największa limuzyna w naszym portfolio, którą będzie jeździł Michael Platini – wymienia Piotr Ziarkowski.
Jak podkreśla dyrektor ds. marketingu, udostępnione samochody to seryjne modele, które w swym wyposażeniu mają wszystko, co zapewni pełen komfort użytkowania. Na ulicach będą rozpoznawalne po specjalnym reklamowym oklejeniu.
- Wszystkie samochody są z klimatyzacją. Turniej się odbywa latem, więc to jest istotne. Samochody mają pełne komplety poduszek, wszystkie systemy bezpieczeństwa, które są dostępne w naszych samochodach. Myślę, że zarówno wolontariusze, jak i przede wszystkim goście, których będą obsługiwali, będą się w nich bardzo dobrze czuli – zapewnia Piotr Ziarkowski.
Od 2000 roku koncern wspiera UEFA przy organizacji mistrzostw Europy. Flota Hyundai obsługiwała też Letnią Olimpiadę w Atenach w 2004 roku czy Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które odbyły się w 2002 roku w Korei i Japonii. Przekazana wówczas flota liczyła ponad 1050 samochodów.
Jak podkreślają przedstawiciele koncernu, Hyundai sukcesywnie rozwija swą globalną działalność marketingową w kategorii sportu, a piłka nożna jest numerem jeden na jej liście sponsoringowej.
Czytaj także
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-03-06: Dopłaty do używanych aut elektrycznych mogłyby pobudzić rynek elektromobilności. Więcej takich pojazdów przyjeżdżałoby z zagranicy
- 2024-03-08: Auta elektryczne nie są już wykorzystywane tylko jako typowe pojazdy miejskie. Kierowcy przemierzają nimi coraz więcej długich dystansów
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-12: Wysokie ceny elektryków to duża bariera w rozwoju elektromobilności w Polsce. Większy wybór tańszych modeli mógłby pobudzić rynek
- 2024-02-09: Popyt na używane samochody przyspiesza. Na rynku dwukrotnie wzrosła liczba ofert elektryków
- 2024-01-12: W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut. Przez to wzrosły także średnie ceny
- 2023-12-04: Producenci części motoryzacyjnych i warsztaty nie są gotowe na 2035 rok. Dla wielu z nich konieczna będzie zmiana profilu działalności
- 2024-01-15: Regenerowane części zamienne są coraz popularniejsze. Wykorzystuje się je również w fabrycznym odnawianiu używanych aut
- 2023-11-17: Cyfrowe euro możliwe w ciągu dwóch–trzech lat. Prace nad cyfrowymi odpowiednikami swoich walut prowadzi już 130 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.