Newsy

Link4 wprowadza nowy rodzaj ubezpieczenia komunikacyjnego. Stawia na poprawę bezpieczeństwa jazdy kierowców

2015-06-23  |  06:45
Mówi:Marta Perwenis
Funkcja:dyrektor departamentu e-business i marketingu direct
Firma:Link4
  • MP4
  • Według raportu opublikowanego przez policję w zeszłym roku w Polsce doszło do ponad 34 tys. wypadków, w których śmierć poniosło około 3,2 tys. osób, a ponad 42,5 tys. osób zostało rannych. W poprawie bezpieczeństwa na drogach chce pomóc ubezpieczyciel Link4. Wprowadza rozwiązanie, które pozwoli kierowcom jeździć bezpieczniej.

    Drogi w Polsce są szczególnie niebezpieczne, dlatego stworzyliśmy innowacyjne rozwiązanie, które pomoże Polakom jeździć bezpieczniej. Przy wykupieniu polisy Link4 z nawigacją NaviExpert kierowca otrzyma informacje o swoim stylu jazdy – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marta Perwenis, dyrektor departamentu e-business i marketingu direct w Link4.

    Kierowca, który wykupi polisę samochodową w Link4 (OC, AC), otrzyma bezpłatnie roczną licencję na nawigację NaviExpert z zawartą w niej aplikacją „Bezpieczna jazda z Link4”. Dzięki aplikacji, z której korzystanie jest dobrowolne, prowadzący pojazd dowie się, jak płynnie przyspiesza i hamuje oraz czy jeździ w zgodzie z przepisami. Otrzyma także wskazówki, co zrobić, by poprawić swój styl poruszania się autem.

    Link4 będzie także nagradzał kierowców. Na najlepszych czekają m.in. kursy bezpiecznej jazdy w Sobiesław Zasada Centrum.

    Ponadto kierowcy otrzymają informacje o tym, co dzieje się na drogach. O niebezpiecznych miejscach, wypadkach, robotach drogowych i wszystkim, co może wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy – dodaje Marta Perwenis.

    Zapewnia również, że dzięki temu rozwiązaniu kierujący będą mogli zaoszczędzić na paliwie i częściach samochodowych.

    Jak wiadomo, przy płynnej, bezpiecznej jeździe spalamy mniej paliwa i w mniejszym stopniu zużywają się części samochodowe. Ten trend jest obserwowany na świecie. Nasza aplikacja wpisuje się w to, co nazywamy dzisiaj eco-drivingiem – podkreśla dyrektor.

    Dyrektor zapewnia jednocześnie, że informacje o stylu jazdy kierowcy nie będą wpływać na wysokość kalkulowanej później składki ubezpieczeniowej.

    W przypadku klientów indywidualnych proponowane rozwiązania nie będą wpływały na wysokość składki. Takie rozwiązanie chcemy wprowadzić w drugiej połowie roku do ubezpieczeń flot samochodowych, choć już dzisiaj z badań wynika, że ponad połowa kierowców byłaby zainteresowana sprawdzaniem stylu jazdy, jeżeli miałoby to obniżyć koszty ich polisy – podsumowuje Perwenis. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób

    Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.

    Transport

    Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie

    Ponad 85 mld  euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.

    Transport

    Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku

    Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.