Newsy

Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

2014-07-21  |  06:35
Mówi:Sebastian Flak
Funkcja:kierownik ds. PR
Firma:Dom Handlowy Vitkac
  • MP4
  • Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.

     Mamy grono klientów, które cały czas się poszerza. Odwiedzają nas nie tylko Polacy, lecz także klienci z Rosji, Ukrainy, a nawet z Kuwejtu czy Arabii Saudyjskiej. Zakupy u nas są dla nich opłacalne, m.in. ze względu na zwrot podatku – mówi agencji informacyjnej Newseria Sebastian Flak, kierownik ds. PR Domu Handlowego Vitkac.

    Przyznaje, że sporo pracy kosztowało przyzwyczajenie ludzi do tak luksusowego miejsca, bo to cecha, która początkowo mogła zniechęcać potencjalnych klientów.

    Mimo to Vitkac cały czas się rozwija. Sukces wymaga czasu, ale jesteśmy bardzo zadowoleni, ponieważ z sezonu na sezon odnotowujemy tendencję zwyżkową, zarówno jeżeli chodzi o klientów, jak i zarobki – wyjaśnia Sebastian Flak.

    Z sezonu na sezon przybywa również marek zainteresowanych polskim rynkiem. Flak wyjaśnia, że rozmowy z największymi światowymi brandami z rynku modowego trwają niekiedy nawet kilka lat.

    Kilka lat wcześniej przed otwarciem Domu Handlowego Vitkac zaczęliśmy rozmawiać z najlepszymi markami, jak Lanvin czy Gucci. Największym naszym sukcesem jest butik firmowy Louis Vuitton, te rozmowy trwały jednak wiele lat – przyznaje szef PR domu handlowego. – Od tego sezonu jesień/zima będziemy mieć linię męską Valentino, a od sezonu wiosna/lato mamy już butik Giuseppe Zanotti. Ostatnio też wprowadziliśmy markę Salvatore Ferragamo. W planach mamy też inne marki, ale nie mogę zdradzić które.

    Flak wyjaśnia, że specyfika domu handlowego i jego klientów jest zupełnie inna galerii handlowej. Nie chodzi tylko o zasób portfela klientów, lecz także o ich oczekiwania.

    To klienci, który często spędzają u nas nie pięć minut, ale dwie godziny, podajemy im przy tym kawę, herbatę czy lunch – wyjaśnia Flak. – Klientów z sezonu na sezon jest coraz więcej. Są to głównie ludzie po 40. roku życia, ale wielu jest młodszych – około 30. roku życia. To klient, który ma mocną pozycję na rynku pracy, nie boi się wyzwań, inwestuje w mieszkania, dobre auta, lubi się dobrze ubrać.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.