Mówi: | Krzysztof Kłapa |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich |
Firma: | McDonald’s Polska |
McDonald's zwiększa zatrudnienie. Wakacyjna oferta pracy dla młodocianych
Przed sezonem letnim rośnie zainteresowanie firm rekrutacją pracowników. McDonald’s Polska aktywnie zachęca młodocianych do podjęcia pracy w czasie tegorocznych wakacji. Sieć restauracji, która tylko w tym roku stworzy tysiąc nowych miejsc pracy, po raz kolejny prowadzi nabór do pracy w sezonie letnim. Za zgodą Państwowej Inspekcji Pracy oferuje młodzieży pracę w swoich lokalach. zachęcając umową o pracę, atrakcyjnymi stawkami i elastycznym grafikiem godzin.
– „Zarób na wakacje”, to jedna z inicjatyw realizowanych aktualnie przez naszą firmę. Tym razem zwracamy się z konkretną ofertą pracy wakacyjnej także do ludzi bardzo młodych – młodocianych w wieku 16-18 lat. Tradycyjnie na sezon letnich wakacji przygotowaliśmy dla nich ciekawą propozycję pracy. Możliwość zarobienia własnych pieniędzy, zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, poznania ludzi i pracy w fajnym zespole – mówi agencji informacyjnej Newseria Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska.
Oferta pracy w okresie letnim to bardzo często zatrudnienie na umowy cywilnoprawne, a więc umowy o dzieło lub zlecenie. Inaczej jest w przypadku McDonald’s Polska. Firma oferuje zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.
O etat może się starać każda osoba już od 16. roku życia. Warunkiem jest posiadanie zaświadczenia od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań oraz zgoda rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku osoby młodocianej.
– Tu rodzi się pytanie, w czym jesteśmy lepsi z naszą ofertą na rynku pracy. Przede wszystkim w tym, że oferujemy konwencjonalną umowę o pracę. Dotyczy to każdej osoby zatrudnionej, także tych pracujących w niepełnym wymiarze czasu pracy. Oferujemy godziwe zarobki, pracę w ciekawym zespole i co ważne, dajemy możliwość dopasowania grafiku do indywidualnych potrzeb. To atrakcyjna oferta nie tylko dla młodych osób, lecz także dla każdego zainteresowanego dłuższym zatrudnieniem – mówi Krzysztof Kłapa.
Ofert pracy młodzież może szukać m.in. w lokalnych urzędach pracy, ochotniczych hufcach pracy, bezpośrednio u wybranych pracodawców oraz w internecie. McDonald’s Polska wychodzi szukającym pracy naprzeciw.
– Jedna z inicjatyw przygotowana dla rynku warszawskiego to dzień otwarty w naszych restauracjach. To nic innego jak wyjście naprzeciw kandydatom. Będziemy czekali w naszych restauracjach w środę 24 czerwca na wszystkich chętnych. Chcemy opowiedzieć o pracy, odpowiedzieć na pytania, pokazać restauracje oraz powiedzieć na czym praca będzie polegała – mówi Krzysztof Kłapa.
Polskie prawo zezwala na zatrudnianie osób młodocianych. Pracę może podjąć już osoba, która ukończyła 16. rok życia, może ona jednak wykonywać tylko prace lekkie. Nie może pracować dłużej niż 8 godzin dziennie. W przypadku, gdy dobowy wymiar czasu jest dłuższy niż 4,5 godziny, pracownikowi młodocianemu przysługuje wliczana do czasu pracy płatna przerwa trwająca nieprzerwanie pół godziny.
Czytaj także
- 2024-05-20: Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-15: Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.