Mówi: | Krzysztof Kłapa |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich |
Firma: | McDonald’s Polska |
McDonald's zwiększa zatrudnienie. Wakacyjna oferta pracy dla młodocianych
Przed sezonem letnim rośnie zainteresowanie firm rekrutacją pracowników. McDonald’s Polska aktywnie zachęca młodocianych do podjęcia pracy w czasie tegorocznych wakacji. Sieć restauracji, która tylko w tym roku stworzy tysiąc nowych miejsc pracy, po raz kolejny prowadzi nabór do pracy w sezonie letnim. Za zgodą Państwowej Inspekcji Pracy oferuje młodzieży pracę w swoich lokalach. zachęcając umową o pracę, atrakcyjnymi stawkami i elastycznym grafikiem godzin.
– „Zarób na wakacje”, to jedna z inicjatyw realizowanych aktualnie przez naszą firmę. Tym razem zwracamy się z konkretną ofertą pracy wakacyjnej także do ludzi bardzo młodych – młodocianych w wieku 16-18 lat. Tradycyjnie na sezon letnich wakacji przygotowaliśmy dla nich ciekawą propozycję pracy. Możliwość zarobienia własnych pieniędzy, zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, poznania ludzi i pracy w fajnym zespole – mówi agencji informacyjnej Newseria Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska.
Oferta pracy w okresie letnim to bardzo często zatrudnienie na umowy cywilnoprawne, a więc umowy o dzieło lub zlecenie. Inaczej jest w przypadku McDonald’s Polska. Firma oferuje zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.
O etat może się starać każda osoba już od 16. roku życia. Warunkiem jest posiadanie zaświadczenia od lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań oraz zgoda rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku osoby młodocianej.
– Tu rodzi się pytanie, w czym jesteśmy lepsi z naszą ofertą na rynku pracy. Przede wszystkim w tym, że oferujemy konwencjonalną umowę o pracę. Dotyczy to każdej osoby zatrudnionej, także tych pracujących w niepełnym wymiarze czasu pracy. Oferujemy godziwe zarobki, pracę w ciekawym zespole i co ważne, dajemy możliwość dopasowania grafiku do indywidualnych potrzeb. To atrakcyjna oferta nie tylko dla młodych osób, lecz także dla każdego zainteresowanego dłuższym zatrudnieniem – mówi Krzysztof Kłapa.
Ofert pracy młodzież może szukać m.in. w lokalnych urzędach pracy, ochotniczych hufcach pracy, bezpośrednio u wybranych pracodawców oraz w internecie. McDonald’s Polska wychodzi szukającym pracy naprzeciw.
– Jedna z inicjatyw przygotowana dla rynku warszawskiego to dzień otwarty w naszych restauracjach. To nic innego jak wyjście naprzeciw kandydatom. Będziemy czekali w naszych restauracjach w środę 24 czerwca na wszystkich chętnych. Chcemy opowiedzieć o pracy, odpowiedzieć na pytania, pokazać restauracje oraz powiedzieć na czym praca będzie polegała – mówi Krzysztof Kłapa.
Polskie prawo zezwala na zatrudnianie osób młodocianych. Pracę może podjąć już osoba, która ukończyła 16. rok życia, może ona jednak wykonywać tylko prace lekkie. Nie może pracować dłużej niż 8 godzin dziennie. W przypadku, gdy dobowy wymiar czasu jest dłuższy niż 4,5 godziny, pracownikowi młodocianemu przysługuje wliczana do czasu pracy płatna przerwa trwająca nieprzerwanie pół godziny.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-24: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
- 2024-04-09: Polska w czołówce krajów UE pod względem odsetka kobiet badaczek. Ich udział spada jednak na wyższych szczeblach kariery naukowej
- 2024-03-26: Piotr Zelt: W tym roku na Wielkanoc jadę na narty w Alpy. Chyba wszystkim jest na rękę, że będę gdzieś daleko
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.